1 Espri Üretmek…
[if gte mso 9]> Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

ESPRİ ÜRETMEK…

 “Gülmek düşük kalorili, kafeinsiz, tuzsuz, katkı maddesiz, yüzde yüz doğal ve herkese uyan, yan etkisi olmayan bir besindir! Gülen bir insan kendini kötü hissetmez, suç işlemez. Yani gülmek, Allah’ın biz kullarına verdiği bir lütuftur, ikramdır, iltifattır.” diyor yazar Memsus.

Neşeli insanlar güler yüzlü ve esprili olur. Onlarla bir aradayken neşe,hastalık gibi, size de bulaşır.  İnsanı hem neşelendirir, hem de sıkıntılarından uzaklaştırır. Derler ya;

“Neşeli ol neşeli, varsın desinler deli.” Buna karşılık bir de şöyle bir söz vardır:

Gülmek, insanoğlunun bildiği en iyi akıl ilacıdır.”

idir ki, pek de neşeli görünmeyen, hatta güler yüzlü bile olmayanların espri üretemez diye bir kuralı yoktur

Aslında espri yapmalıyım diye düşünmez insan. Espri kendiliğinden gelişir. Zeka ürünüdür aynı zamanda. O anlık bir durumdur.

Esprili olmak veya üretmek, yapılan espriyi (mizahı) anlayabilme kapasitesi genetik özelliğiyle de ilişkili, yani doğuştan yetenekli olunduğunu düşünüyorum. Esprili olmanın, daha doğrusu espri yeteneğinin gelişmesinde yetiştirilme tarzı, çevre, eğitim ve kültür düzeyinin de önemi büyük. Mizah baskı, sıkıntı, kaygı, şiddet ve yoksulluk içinde olan bir ailede yetenek ne kadar gelişir bilemem, eğer kişi bu yetenekle doğmuşsa, sanırım hiçbir şey bu yeteneği öldüremez. Belki geliştirmez de.

“GEZİ” olaylarında da gördüğümüz gibi, günümüz gençlerinin gelişmiş harika espri zekaları ve de anlayışları olduğuna halkça şahit olduk.

İnternette dolaşırken rastladığım KOMİKLER adlı bir sitede “GICIK ESPRİLER” başlığı altında hayli uzun, gerçekten gıcık esprilere rastladım. Bu esprileri bu sütunlarda paylaşarak mizahi zekamızı, hatta espri dağarcığımızı beslerken, biraz gündemin stresinden uzaklaşmayı denemek istedim.  Tebessümünüz bol olsun…

 GICIK ESPRİLER

- Sık sık ameliyat olun, içiniz açılır…
- Bu tüp bebek hatalı;  hep gaz kaçırıyor…
- Çiçekleri dalından koparmayın! Kökünden sökün…
- Seni bir yerden çıkarıyorum dedi kadın: Meğer ebemmiş ..
- Kızda bir fizik var abi!, Einstein yanında halt etmiş…
- Kim vurduya gittim, birazdan gelicem…
- İnsanların seni ezmesine izin verme; Ehliyet al, sen onları ez…
- Aile kabristanıdır. Damsız girilmez…
- Büyük jetona para verme, Küçükten al büyüt…
- İstikbal göklerdeydi, ozondaki delikten düştü…
- Bilmemek ayıp değil, Yeter ki çaktırma…
- Bitkisel hayata girdim, hıyar gibi yaşıyorum…
- Karanlıkta mehtapta oturmak iyidir, Ama Mehtapla karanlıkta oturmak daha iyi…
- Sigara içme torununu gör, Sigara iç dedeni gör…
- Kızlar bugünlerde hoşuma gitmiyor, Hoşum neresi acaba?…
- Burada nefes almayın, Daha ucuz bir yer biliyorum…
- Adam o kadar fakirmis ki, Virajı bile alamamış…
- Hayat ineklerin otladığı bir mera gibidir, Devamlı bir boktan diğerine basarsın…
- Ne kadar sallarsan salla, Dört yanlış bir doğruyu götürür…
- Dereceye girmek için çok çalıştı,  Ama hasta oldu derece ona girdi…
- Size yapılmasını istemediğiniz bir şeyi başkasına yapın. Çok zevkli oluyor…
- Karımla tek ortak yanımız, Ayni günde evlenmiş olmamız…
- Kızını dövmeyen, torununu erken sever…
- Hakan yarınki maçta forma giymeyecek, çıplak oynayacak.
- Bizim ülkemizde kadın erkek eşitliği halinde Penaltılara gidilir…
- Sigara kanser yapıyor, hayat ise verem ..
- Bitkisel hayata girdim, Maksat yeşillik olsun…
- Yarın yapabileceğin bir şeyi, Asla bugünden yapma…
- Hayat yalnız geriye doğru anlaşılabilir, ve yalnızca ileriye doğru yaşanabilir.

- Ne kadar dönersen dön, kıçın arkanda kalır.
- Bu günün emekten tasarruf sağlayan en büyük icadı, yarındır.
-Kafanı çevirip durma, aklından geçenleri okuyamıyorum.
- Ajda Pekkan yüzünü gerdirmeye devam ediyor, yüzündeki ben eskiden ayağındaymış…
- Dikkatli sür, insanın yedek parçası yoktur.
- Silahlar insanları öldürmezler, sadece öldürmeyi kolaylaştırırlar.
- Kendini mutlu hissediyorsan, merak etme birazdan geçer.

- BUNCA İÇİNE ETTİĞİMİZ DÜNYANIN NİÇİN SİFONU YOK..?

SU COŞKUN
( Espri Üretmek… başlıklı yazı Su Coşkun tarafından 20.12.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.