1 Bayram
BAYRAM

Bayram geliyor dedik tatlı telaşlara girdik,heyecanlandık yol bekledik,beklenenler geldi!
Özlemler hüzünle buluştu,hüzün oldu mutlu bir o kadar da umutlu!

Bayram coşkusu akraba eş dost ziyaretleri,gelebilenler,gelemeyenler,arayanlar,fırsat bulup arayamayanlar,yorgunluklar hepsi bir rüya gibi geldi geçti!

Bu bayramı en çokta arife gün ki mezarlık ziyaretlerinde gördüm!

Bayram yeri burası olmalı dedim ve gördüm ki yakınlarını,sevdiklerini,eşini dostunu kaybetmiş insanların,mezar başlarını çoluk çocuk hep birlikte aile boyu çevreleyip dua okuyanları,ağlayanları,sevdiklerinin yanından ayrılmak istemeyişleri,görürler diye gülümseyişleri,içsel konuşmalarıyla gerçeğin ta kendisiydi.

Bizde babam görsün diye bizler ayak ucuna sıralandık çocuklar,torunlar olarak!
Canım babam sağlığındaki mezarlık ziyaretlerinde hep öyle söylerdi bana çocukken!
Şimdi büyüdüm ama hala onun çocuğuyum yokluklara,kayıplara ağlayan!
İnşallah bizleri görebilmiştir ve O'da bayramını yapmıştır?
Annem gelemediği içinde değerli bir selamını götürdük O'nada gönül koymadı sanırım!

Kardeşim bana tüm tanıdıkların mezarlarını gösteriyor,ziyaret ediyor ve baş uçlarında ayrı ayrı dua ediyorduk.
çünkü hepsinin gönlümüzdeki yerleri sağlıklarında ayrı ayrıydı!

Baktım hüzün orada kol geziyordu hoyratça!

Çocukluğumdaki mahallemizin o güzelim insanların çoğu orada aynı mahalledeki düzen gibi,dizin dizin diler!

Şimdilerde eskiliğinden hiç eser bulamadığım önlü-arkalı,cin aralıklı mahallemizi bir an orada hissettim!

Bayramı yalnız bayramlarda hissetmeyelim.
Her günümüzde bayramı yaşayabiliriz.
Bize verilen iki nefes arası bile bayram olmalı.

Tüm sevdiklerimizin değerini,kıymetini sağlıklarında bilmemiz dileğimle...

AYLA CERMEN TÜFEKÇİ
( Bayram başlıklı yazı Ayışığı tarafından 5.04.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.