FUAT ÇELEBİOĞLU...

KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

ALLAH RAHMET EYLESİN;BİZİM FUAT ÇELEBİOĞLU, İLÇENİN ÖNDE GELEN MATRAK İSİMLERİNDEN BİRİSİ İDİ. HANGİ SİYASİ PARTİ KURULURSA KURULSUN HEMEN GİDER ORAYA KAYDINI YAPTIRIRDI, BİR GÜN RAHMETLİ TURGUT ÖZAL İLÇEYE GELECEK. BAKTIM, FUAT PARTİ OTOBÜSÜNÜN ÜSTÜNDE VE MİKROFON ELİNDE BOYUNA TOPLUMA GAZ VERİYOR. DİYOR Kİ ''GELİYORRRR....GELİYORRRRR.... BÜYÜK TÜRKİYE'NİN MİMARI GELİYOR, TÜRKİYE'Yİ UÇURAN ADAM GELİYOR.'' ALKIŞLAR, ALKIŞLAR. BUNUN GİBİ BİR ÇOK LAF KALABALIĞI, UZATMAYALIM. MUHASEBECİLİK YAPAN FUAT'A BİR GÜN ''BU KADAR ÖN PLANDA OLDUĞUNA GÖRE SENİN BELEDİYE BAŞKANI VEYA MİLLET VEKİLİ OLMAK GİBİ BİR İSTEĞİN Mİ VAR?'' DİYE SORDUM. OLMAK İSTİYORMUŞ AMA PARASI YOKMUŞ, BÜROSUNDA ANTİKA EŞYALARI ÇOK GÖRÜRDÜM. TARİHİ İBRİK-VAZO-MANGAL-MAŞA-KÜP-ESKİ PÜSKÜ HALILAR VB. EŞYALAR İLGİSİNİ ÇEKERDİ. BİR ARA SAÇLARINI BARIŞ MANÇO GİBİ UZATTI, ARKADAN TOP YAPTI. ORTALIKLARDA ÖYLE DOLAŞTI, BÜROSUNDA ÇEŞİT ÇEŞİT GİTARLAR VARDI. GİTAR-FLÜT-MIZIKA GİBİ ALETLERİ ÇALAR, HER YERDE UFAK TEFEK RESİTALLER VERİRDİ. BU DURUM HERKESİN HOŞUNA GİDERDİ, HATTA ÇEVRESİ SANIYORUM BİRAZ DA BU NEDENLE KIZLARLA DOLUYDU. ARABALARIN KIT OLDUĞU ZAMANLAR ALTINDA MURAT 124 VARDI. DİREKSİYONA OTURDUĞU ZAMAN ARABA RESMEN ÇÖKER, KAPORTA İLE LASTİKLER ARASINDA 10-15 SANTİMLİK BİR YER KALIRDI. 250 KĞ.CİVARINDA İDİ, BİRAZ FAZLA VEYA EKSİK OLABİLİR. KIŞ ORTASINDA BİR GÜN İLÇEYE ŞAKIR ŞAKIR YAĞMUR YAĞIYORDU, BEN DE YAĞMURDAN HIZLI HIZLI KAÇIYORDUM. O KADAR ŞİDDETLİ YAĞIYORDU, BİR BAKTIM FUAT MURAT 124'ÜN DİREKSİYON TARAFINDA Kİ KAPISINI AÇMIŞ. PANTALONU DİZLERİNE KADAR ÇEKMİŞ, YALINAYAK TEK BAŞINA TAKSİYİ ÇALIŞTIRACAĞIM DİYE UĞRAŞIYOR. ''ÇELEBİOĞLU, İÇİNE GİR OTUR. YAĞMUR DURURSA, ÇALIŞTIRIR GİDERSİN.'' DEDİM. ''OLMAZ, ÇALIŞTIRMAM LAZIM.'' DİYEREK 10-15 SANTİM SOKAĞI KAPLAMIŞ OLAN YAĞMUR SULARI İÇİNDE ARABAYI ÇALIŞTIRMAK İÇİN BİR ELİ İLE DİREKSİYONU TUTUYOR. DİĞER ELİ İLE ARABAYI KAKTIRIYORDU. EN ÜZÜLDÜĞÜM NOKTA, FUAT'IN KENDİSİNDEN 10 YAŞ KADAR KÜÇÜK MUHASEBECİLİK YAPAN BİR ERKEK KARDEŞİ VARDI. BİR GÜN BİR DUYDUM, ÖLMÜŞ. OLAY BURADA BİTMİYOR, BİR GÜN EV DE TV'LERİ ZAPLIYORUM. BİR BAKTIM, BİZİM FUAT ÇELEBİOĞLU İZMİR'DE Kİ BİR TV'DE KÜLTÜR-SANAT PROĞRAMI YAPIYOR. ULAN BİZ 50 YILDIR ŞU İŞİN İÇİNDEYİZ, CAMİADA HEMEN HEMEN TANIMADIĞIMIZ ADAM YOK. BİZE EN KÜÇÜK BİR TEKLİF GELMEZ, MUHASEBECİ FUAT TV'DE PROĞRAM YAPAR. FENA HALDE BOZULDUM TABİ, ARADAN KISA BİR SÜRE GEÇTİ. KARŞILAŞTIK, TV PROĞRAMINI PARAYLA MI. YOKSA BEDAVA MI YAPTIĞINI SORDUM, ''SEN BENİM BU GÜNE KADAR PARA ALMADAN BİR İŞ YAPTIĞIMI DUYDUN MU VEYA GÖRDÜN MÜ?'' DEDİ. BÜSBÜTÜN ÇILDIRDIM, İŞE BAK YA. BENİM BURADA DEVASA BİR ARŞİVİM OLSUN, FUAT TV'DE PARAYLA PROĞRAM YAPSIN. ÜSTÜNE ÜSTLÜK, BU İŞİ DAHA BÜYÜK TV'LER DE YAPMAK İÇİN İSTANBUL'A GİDECEĞİNİ SÖYLEMEZ Mİ. KIZGINLIĞIM BÜSBÜTÜN ARTTI, YALNIZ GİDERKEN BANA ''BEN SENİ BİR ARA TV'DE Kİ PROĞRAMA ÇIKARMAYI DÜŞÜNÜYORUM.'' DEDİ. ARADAN 2-3 AY GEÇTİ GEÇMEDİ, MUHASEBECİ OLAN 80 YAŞLARINDA Kİ BABASI 2 METRE ÖNÜMDE DİKİLDİ. ''AMCA NASILSIN ?'' DEDİM, GÜLEÇ YÜZLÜ BİRİSİ OLAN AMCA HER ZAMAN Kİ HAFİF GÜLEÇ BİR YÜZ İFADESİ İLE ''FUAT'I KAYBETTİK.'' DEDİ. BEN BİRDEN ANLAYAMADIM ''AMCA, FUAT HAREKETLİ BİRİSİ. İSTANBUL'A FALAN GİDECEĞİNİ SÖYLEMİŞTİ BANA, ÇIKAR GELİR BU GÜN YARIN.'' DEDİM AMA ADAMCAĞIZ BANA ÖYLE BİR BAKTI Kİ FUAT'IN ÖLDÜĞÜNÜ O ZAMAN ANLADIM. ''BİZİM NİYE HABERİMİZ OLMADI, BU İŞ NE ZAMAN OLDU ?'' DİYE SORDUM, ''KURBAN BAYRAMI'NIN 4.GÜNÜ ÖLDÜ, ETİ FAZLA KAÇIRMIŞ. KURTARAMADIK, ZATEN KALBİ DE VARDI. ÇOK YEMEMESİ GEREKİYORDU.'' DEDİ. HAYATIMDA FUAT KADAR MATRAK BİR ADAM GÖRMEDİM, HAYATI HİÇ CİDDİYE ALMAZDI. HER GÜN GENÇLİĞİMDE 10 DEFA İLÇEYİ AŞAĞI YUKARI GEZER, BİR ÇOK KİŞİYİ DE TANIDIĞIM İÇİN YOL ORTASINDA-KIRAATHANEDE-HER HANGİ BİR BÜRODA-DÜKKANDA-SİNEMADA-TİYATRODA-ŞEHİR STADINDA Kİ MAÇLARDA VB.YERLERDE BULUNURDUM. FUAT'I DA HER GİTTİĞİM YERDE GÖRÜRDÜM, ADAMI ŞOKA SOKAN BİR HALİ VARDI. BİR BAKARSIN TAKIM ELBİSE KRAVAT TAKMIŞ, ELİNDE JAMES BOND ÇANTA. BİR BAKARSIN, ŞEHİRDE KISA PANTALONLA GEZMEK BİZİM ÇELEBİOĞLU'NA HAS BİR DAVRANIŞTI. KOVBOY ŞAPKASI GİYDİĞİ DE OLURDU, NE ZAMAN GÖRSEM GÜLERDİ. BİR ŞEY ANLATSA GÜLERDİ, KAHKAHASI BOLDU. YAŞADIĞI HER SANİYE ONU BİRİSİ İLE KONUŞURKEN GÖRSEM DE EN BÜYÜK ÖZELLİĞİ ÇOK GÜLMESİ, HERKESLE ŞAKALAŞMASI-BAZEN DE KAFA BULMASI İDİ. MUHASEBECİ OLARAK BENİM GAZETEYİ BASTIĞIM MADRAN MATBAASI'NDA Kİ MUSTAFA ÇIRPAN BENİM YANIMDA DEFALARCA ''FUAT, BENİM SİGORTALARIM YATIYOR DEĞİL Mİ?'' DİYE SORDUĞU HALDE ''TABİ... TABİ... YATIYOR. SEN MÜSTERİH OL..'' DİYE CEVAP VERDİĞİ HALDE, YILLAR SONRA ÇIRPAN'IN BANA ''YAHU MUSTAFA AMCA BENİ HİÇ SİGORTALI GÖSTERMEMİŞ.'' DEMESİ TÜYLERİMİ DİKEN DİKEN ETMİŞTİ. ÇIRPAN BENDEN 10-15 YAŞ BÜYÜK OLMASINA RAĞMEN, O GÜNLERDE GÜNDE 4 PAKET SİGARA İÇTİĞİ İÇİN DOKTORA ÇIKMAK ZORUNDA KALINCA SİGORTASIZ OLDUĞUNU ÖĞRENMİŞTİ. O SAATTEN SONRA İŞİ BIRAKIP SEBZE-MEYVE SATMAYA BAŞLAYIP BAĞ-KUR'LU OLDU, BEN EMEKLİ OLDUKTAN 5-6 YIL SONRA DA BU MATBAA USTASI EMEKLİ OLABİLDİ. ÇELEBİOĞLU'NUN BİR ANISINI DAHA ANLATARAK YAZIMA SON VERECEĞİM. FUAT, OKUMAK İÇİN İNGİLTERE'YE GİTMİŞ. YILLARCA ORADA KALMIŞ, BABASININ GÖNDERDİĞİ PARALARIN TAMAMINI HARCAMAMIŞ. BİRİKTİRDİĞİ PARA İLE YILLAR ÖNCE TÜRKİYE'DE OLMAYAN KIRILABİLEN-KIVRILABİLEN BİR BİSİKLET ALMIŞ. İLÇEDE BİR ÇOK ARKADAŞI OLDUĞUNDAN DOLAYI İZİNE GELECEĞİ GÜNLERDEN ÇOK ÖNCELERİ ARKADAŞLARINA MEKTUP YAZARAK BİSİKLETLE LONDRA'DAN YOLA ÇIKTIĞINI, 10-15 GÜN İÇİNDE BİSİKLETLE FRANSA-İSVİÇRE-YUGOSLAVYA-YUNANİSTAN VB.GİBİ ÜLKELERİ GEÇTİKTEN SONRA İLÇEYE GELECEĞİNİ YAZMIŞ. İLÇE DE FUAT'I TANIYANLAR BAŞLAMIŞLAR ARALARINDA KONUŞMAYA ''FUAT, LONDRA'DAN BİSİKLETLE YOLA ÇIKMIŞ. 10-15 GÜNE KADAR BİR ÇOK AVRUPA ÜLKESİNİ GEZE GEZE TÜRKİYE'YE GELECEKMİŞ.'' DİYE. İNSANLAR BUNU KONUŞA DURSUN, O GÜNLERDE NAZİLLİ'DE GENÇ YAŞTA SAATÇİLİK İŞİ UĞRAŞAN ''SAATÇİ BAKİ'' DENİZLİ'DE Kİ İŞLERİNİ HALLETMEK İÇİN DENİZLİ'YE GİDER. SANTRAL GARAJ'DA OTOBÜSTEN İNİP YÜRÜMEYE BAŞLAR, O SIRADA DA ARKADAŞI FUAT ÇELEBİOĞLU BİR BAŞKA OTOBÜSÜN BAGAJINDAN KIRMALI BİSİKLETİNİ ÇIKARMAKTADIR. BAKİ BUNU GÖRÜR, SENARYO YAZSAN OLACAK İŞ DEĞİL. FUAT'IN YANINA YAKLAŞARAK ''FUAT, HOŞGELDİN.'' DER, BAKİ DE FUAT'IN MEKTUP YAZDIĞI KİŞİLERDEN BİRİSİDİR. FUAT, BAKİ'YE YALVARMAYA BAŞLAR. ''ALLAHINI SEVERSEN, BU OLAYI KİMSEYE ANLATMA.'' DİYE. BAKİ, UZUN YILLAR KİMSELERE BİR ŞEY ANLATMAZ AMA FUAT'TA HER YERDE BALLANDIRA BALLANDIRA LONDRA'DAN BİSİKLETLE NASIL YOLA ÇIKTIĞINI. YOLLARDA NELERLE KARŞILAŞTIĞINI HERKESE ANLATMAKTADIR, YİNE BÖYLE GÜNLERDEN BAKİ'NİN DE BULUNDUĞU BİR ORTAM DA ''BAKİ GÜYA SAATÇİLİK YAPIYOR AMA SORUN BAKALIM İSVİÇRE'DE Kİ SAAT FABRİKALARINI GÖRMÜŞ MÜ ? BEN İSVİÇRE'DEN GEÇERKEN SAAT FABRİKALARINI TEKER TEKER ZİYARET ETTİM.'' DİYE ANLATINCA BAKİ BİRDEN BİRE PATLAMIŞ VE OLUP BİTENİ ORADAKİLERE AYRINTILARI İLE ANLATIVERMİŞ. BUNA RAĞMEN FUAT İYİ BİRİSİ İDİ, BÜROSUNDA AKŞAMA KADAR GELEN GİDEN HERKESE ÇAY-KAHVE İKRAM EDER. GEREKTİĞİNDE YEMEK SÖYLERDİ, ONUNLA GEÇİRDİĞİMİZ YILLAR İNANIN ÇOK GÜZEL YILLARDI.

Osman Sudi Erdoğan (Emekli Okul Müdürü ve Yazar-Facebook);KERİM BEY, YAZDIĞIN ONCA KİTABIN İÇİNDE "BEN DE BUNLARI TANIMIŞTIM" DİYE BİR KİTABIN VAR MI? CEVABIN HAYIR İSE HEMEN OTUR YAZMAYA BAŞLA, CEVABIN EVET İSE BİR KİTAP TA BEN RİCA EDEYİM.


( Fuat Çelebioğlu... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 2.08.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.