Ferit EDGÜ / Notos Kitap


Ferit Edgü, 24 Şubat 1936 İstanbul doğumludur. Türk öykücü, şair, romancı, denemecidir. Resim eğitimi almıştır. Paris’te resim, felsefe, sanat tarihi, seramik kurslarına katıldı. İlk şiiri 1952’de “Kaynak Dergisi”nde, ilk öyküsü 1954’te “Yeni Ufuklar Dergisi”nde yayınlandı. Yazılarında edebiyatın konumu, yazarın özgün koşulları ve nitelikleri üzerine düşünceleriyle dikkat çekti. Plastik sanatlar alanındaki deneme, eleştiri ve tartışmalarıyla ilgi uyandırdı. 


Romanlarında “niçin” sorusundan çok “nasıl” sorusu üzerinde durdu. Varoluşçuluk akımının etkisinde kalmış; çevresiyle uyum sağlayamayan bunalımlı bireyin dünyasını yansıtan öykü ve romanlarıyla tanınmıştır. Felsefi boyutlu anlatısını yalın ve özenli bir dil üzerine kurmuştur. Öykülerinin çoğunda, içinde yaşadığı ortama yabancılaşan, çevresiyle ilişki kuramayan, karamsar, mutsuz insanların yaşayışlarını, çapraşık ruhsal durumlarını yansıtmaya çalışır. 


Eserleri:

 

Roman: Kimse, O / Hakkâri’de Bir Mevsim, Eylülün Gölgesinde Bir Yazdı.


Öykü: Kaçkınlar, Bozgun, Av, Bir Gemide, Çığlık, Bin bir Hece, Doğu Öyküleri, İşte Deniz, Maria, Do Sesi, Avara Kasnak, Nijinski Öyküleri


Senaryo: Hakkâri’de Bir Mevsim (O adlı romanından) 


Deneme: Tüm Ders Notları, Yazmak Eylemi, Şimdi Saat Kaç? Yeni Ders Notları, Seyir Sözcükleri, Devam, Sözlü / Yazılı, İnsanlık Halleri 


Şiir: Ah Min-el Aşk, Dağ Şiirleri 


Anı: Görsel Yolculuklar Biyografi: Abidin, Avni Arbaş, Osman Hamdi-Bilinmeyen Resimleri 


Çocuk Kitabı: Doğa Dostları. 


Eserlerinin çoğu çeşitli ödüller kazanmıştır. Ferit Edgü, eserlerinde kelimeleri ekonomik kullanır. 2013 Ocak ayında Notos Kitap’dan çıkan “Giden Bir Kedinin Ardından” adlı öykü kitabı; Barok Öyküler, Onları Tanıyorum, Garip Hayvan ve İnsan Öyküleri, Urfalı Mateos’un Yazgısı ve Giden Bir Kedinin Ardından olmak üzere beş bölüm otuz öyküden oluşuyor...  


Karamsar, yalnız, yabancılaşma duygusunu hisseden, mutsuz ve boşuna çabalamış insanların çığlığını duymak isteyen okura tavsiye ederim. 


( Giden Bir Kedinin Ardından başlıklı yazı F.TÜRKDOĞAN tarafından 26.12.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.