Türkiye gündemini yorumlamakta, kelimelere dökmekte zorlanıyorum. Bir başka ifadeyle; kaş yaparken göz çıkarmaktan, zülfiyare de dokunmaktan korkuyorum sizin anlayacağınız…
En iyisi ben sizlere bir anekdot daha anlatayım. Gerisini siz düşünüp benim adıma yorumlayın.
Herkesin görüşüne katıldığımı da unutmayın.
***
Köyün birinde baş belâsı bir canavar varmış. Köylü, biri çıksa da defetse diye beklerken, adamın biri tâlip olmuş:
-“Bana köyün imkânları ile 5 yıl süre verin, halledeyim” demiş.
-“Tamam!”demişler. Ye, iç, yat, eğleş, konuş derken geçmiş 5 yıl.
-“'Haydi! Verdiğin sözü tut” demişler;
-“Hay hay!” demiş bizimki. “Siz yakalayın getirin, öldürmesi benden…”
Köylü,
-“Yahu, biz nasıl yakalarız? 'Hem sen halledeceğim dememiş miydin?' deyince Bizimki cevabı yetiştirmiş:
-“Ben halledeceğimi söyledim, yakalamaktan bahsetmedim ki! Bana bir 5 yıllık süre ve aynı imkânları verin, hem yakalayayım hem de öldüreyim'.
Köylü gene 'Tamam' demiş. Gene ye, iç, yat, eğlen derken 5 yıl geçmiş. Köylüler;
- “Hadi artık sayın kahraman, şu canavarı yakala da öldür.” demişler.
Bizimki yine “Hay hay”demiş; “Siz bana onu gösterin, ben de yakalayayım.”
Köylüler:
-“Yâ, olur mu?' 'Bulmak, yakalamak hepsi senin işin' demişlerse de Kahramanımızın cevabı yine hazır:
-“ 'İyi de ben bulurum demedim ki, yakalarım dedim. Siz bana aynı imkânlarla bir 5 yıl daha verin, hem bulayım hem halledeyim..”
Bunun üzerine güngörmüş ihtiyarın biri;
-“Kardeşlerim, asıl canavarı başımıza geçirmişiz'..”deyivermiş.

***
Akrebe, ‘Niçin milleti sokuyorsun?’ diye sormuşlar. 'Ben sıkıca kucaklıyorum, samimiyetimin şiddetine dayanamıyorlar’ diye cevaplamış.
Arslana, 'Senin olmadığın yerde tilki baş koparıyor' demişler. 'Tilkiye o fırsatı verenler müstehaktır' demiş.
Keçiye, 'Ne güzel de yağlısın' demişler.'Boşuna yağcılık yapmayın, devlet katında makam - mansıp sahibi değilim' demiş.
Aç köpeğe sormuşlar; 'Niçin fırına saldırıyorsun?'. 'Ne yapalım, toplu yürüyüş yapacak hâlimiz yok ya' demiş.
Balığa 'Niçin baştan kokuyorsun?' demişler. 'Siz başımdan kokluyorsunuz da ondan size öyle geliyor. Kuyruğumdan da koklayın, aynı kokuyu alırsınız' demiş…

Vesselam… vesselam…




( Müstehak Meselesi başlıklı yazı Yusuf Akgül tarafından 3.12.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.