GÜLE GÜLE BEBEK GELİNİM

 

                                Oģlunuz vardır , düşer gönlüne bir kız.. Gider çalarsınız kapıyı ; “ Allah'ın emri peygamberin kavli “dersiniz ,alın yazısıdır alır gelirsiniz gelin yaparsınız kızınız olur. Kolaydır istemesi anlamazsınız gelinin tarafındaki duyguları. Ta ki bir gün sizin kapınız ķızınız için çalınana kadar... Aşŕı aşrı yere gitmese de...

                               Başlar  tatlı tatlı koşuşturmalar , telaşlar sonra.  Akar gider bir kına gecesinde gözyaşları … Harmanlanır duygular bir yumak olur yüreklerde.

 


“Yüksek yüksek tepelere ev kurmasınlar
Aşrı aşrı memlekete kız vermesinler
Annesinin bir tanesini hor görmesinler


Uçan da kuşlara malum olsun
Ben annemi özlerim
Hem annemi hem babamı
Ben köyümü özlerim


Annemin yelkeni olsa açsa da gelse
Babamın bir atı olsa binse de gelse
Kardeşlerim yolları bilse de gelse


Uçan da kuşlara malum olsun
Ben annemi özlerim
Hem annemi hem babamı
Ben köyümü özlerim”

 

                      

                      

                         Büyümüştür hiç anlamadan bebeğiniz.. Bir yanda dualarınızın kabulu ve mutluluk ; diğer yanda çok uç ve tarifsiz duygular yaşarsınız , ister istemez.

 

                      Yaklaşmakta vakit koşar adım... Alıp gidecek seni bir başka şehire... Adı kına gecesi hani şu " aşrı aşrı yerlere ķız vermeyın " nağmelerinde ağlanan ama oyunlarda terlenilen .... Düğün alayı sonrası.. Evden çıkışın dualarla, gözler buğulu belki hıçkırıklar ... Sarılışlar doyumsuz... Koltuğunun altında kuranı kerim... Alķışlar bir yandan.... Bahtını açık etsin yaradan... En kesif en uç duygular .. Mutluluk ve hüzün kolkola... Martılar çığlık çığlıga karsilayacaklar seni bir deniz ķıyısı şehirde ; dans edecekler kanatlarında.



Baba ocağında son gecesi
Uyu ninnilerimizde
Annesinin babasının ecesi
Sabah giyeceksin dualarla
Bembeyaz gelinliğini
Bir kolun altında kuran-ı kerimin
Digerinde olacak sıcak ekmeğin
Sarılıp öpeceksin elimizi
Mesken tutacaksın Sinop ilini
Bahtın yolun açık olsun
Yuvan mutlulukla dolsun
Dünyanın en güzel gelini.

 

 

                          Toplandı bir bir hatıralar ve eşyalar... Konuldu bohçalara bavullara kat kat.. Yolculuk vakti şimdi yeni bir şehirdeki yuvaya... Kokun bize kaldi hatıra... El sallamakta arkandan ana baba abi abla.....

                          Kokun mis gibi... Sesin kulaklarımızda.. Her odada sen ... sen !!! Açilan ellerimiz saglıgina mutluluguna duada Allah' a !!! Güle güle bebek gelinimiz... Bembeyaz olsun günleriniz...

 

( Güle Güle Bebek Elinim başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 10.04.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.