1 Saçmalık
ya peki saçmalığım ne olacak? onu seviyordum. bana ne karşı çıkıyor, ne kızdırıyor, ne yalan-dolana giriyor, ne hortumluyor, ne seviyor, ne de sevilmek istiyordu. sadece saçmalıktı, benim saçmalığım. saçmalığıma bir anlam yüklemeye kalkmıyordum. tuhaf değildi. sadece anlamı olmayan, anlamsızda olmayan, yeni bir çeşit saçmaydı. tüm olabilirliliği, gelişebilirliği, aşabilirliliği bu kadardı. sadece saçmaydım o kadar. saçma olmak için bir şey yapmanıza gerek yoktur. seçim şansın yoktur. doğarsınız, gözlerinizi açarsınız, saçmasınızdır. o kadar, başka bir şeye gerek yok. hiçbir şeye yeni bir şey katamazsın. unutma sen bir saçmasındır. saçmaların yeni şeyleri de saçmadır. ve her şeyde saçmadır. saçma oldukları içinde hiçbir şeydir. tanrı veya tanrılar saçmalığı sevdikleri için saçmalığı öylece bırakıyor. çünkü bir saçmalığı seyretmek zevklidir. saçmalığın umutsuzca kendine anlam yükleme çabaları kadar komik başka şey yoktur. zaten saçmalıktan başka şeyde yoktur. birde herhalde tanrı ve tanrılar vardır. o veya onlar saçmalığı seyrettikçe yukarda zevkten dört köşe olurlar. çünkü bir saçmalığı gülünç hale getirmek için hiç çaba harcamanıza gerek yoktur. onları oynatmak için ne ip kullanılır, ne de pil takılır. saçmalığı yarattıktan sonra salıverirsiniz dünyaya ve yaratıcıya ilk andan itibaren güldürmeye başlarlar. ama sakın güldürmekten vazgeçmemelisiniz, yoksa çekip alıverirler sizi. güldürmeye beceremeyen bir saçmalığın dünyada işi yoktur. aynı saçmalığı dayanabilecekleri kadar dayanırlar ve sonrası puff, yok olursunuz. bir saçmalığın ortalama bir ömrü vardır. sevilen saçmalıklar uzun ömürlü olurlar. ama sevilmeyenler, gerçekten güçlü olanlar, yaratıcı kadar güçlü olanlar erkenden sahneden çekilirler. iyiler çok yaşamazın sebebi tek budur işte. bir yaratıcı neden kendisine rakip yaratsın ki? siler, yok eder. bazen kaçırır. bir dağa bağlar. yüreğini tekrar tekrar yaratarak kartalların yemesi izin verir, bir cezalandırılış şeklidir bu. yaratıcının dediklerinin dışına çıkmamak gereklidir. cezalandırdıktan sonra ortadan kaldırıverir. yaratıcı için parmak şaklatması kadar basit bir şeydir bu. kahramanların isimleri unutulmasada, yok olduktan sonra bir anlam ifade etmezler. işte birkaç saçmalığı kurtarmaya başarmışlardır. o saçmalıklar da yaratıcıyı güldürmeye devam etmektedirler. kahramanları yanlışlıkla fazla güç üfleyen kendileridir aslında. bir yaratıcı için arada sırada böyle bir yanlışlık yapmak iyidir. yoksa sonsuzluk karşısında, eğlenceli bir şey çıkmazsa korkarlar, sinerler. sonsuzluk karşısında ara ara böyle yanlışlıklar yaparlar. bilerek, isteyerek. yoksa yanlışlığı bilmeden yapan bir yaratıcıda saçmalık olurdu. yanlışlığı bilerek yapıverirler. kendi güçlerinin çok azını bir saçmalıkta görmek onlara çok iyi gelir. kendilerini aynada görmek gibidir bu. sadece ara ara iyi gelir böyle bir saçmalık. genelde sessiz duran saçmalıklar daha çok eğlendirir. böyledir işte saçmalık. başka bir şey değil. yazıda saçmadır, onları yazanda saçmadır, okuyanda saçmadır. bir anlamı yoktur. hatta komiktir. biz saçmayız başka bir anlam yüklemeyin kendinize. 
( Saçmalık başlıklı yazı Keoma tarafından 8.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.