Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 7.02.2018
Okunma Sayısı : 1235
Yorum Sayısı : 0

DİN KUR’AN’DIR,

 

         Kur’an bir hayat biçimidir. Kur’an’sız din yaşanamaz. Kur’an’sız din zandır.

         Mehmet Akif Ersoy Kur’an’a rağmen dini yozlaştıranların oluşturduğu manzarayı bakın nasıl tarif ediyor: “Eğer İslam’dan maksat Kur’an’sa, ortada İslam diye bir şey olmadığını söylemek durumundayız, çünkü Kur’an bugün göklere çekilmiş ve yeryüzündeki İslam’ın onunla ilgisi kalmamıştır. “ Diyerek şu beyitleri söylemiştir;

“Ya bakar geçeriz nazmı celilin yaprağına,

Ya üfler geçeriz bir ölünün toprağına.

İnmemiştir hele Kur’an bunu hakkıyla bilin,

Ne mezarlıkta okunmak, ne de fal bakmak için”

         Kur’an’ın tamamının yaşanması ancak tasavvufu yaşamakla mümkündür. Yani tasavvuf Kur’an’ın tamamının yaşanmasıdır. Peygamber Efendimiz ve sahabesi Kur’an’ın tamamını yaşadılar.

3/ÂLİ İMRÂN-119: Hâ entum ulâi tuhıbbûnehum ve lâ yuhıbbûnekum ve tû’minûne bil kitâbi kullih(kullihi), ve izâ lekûkum kâlû âmennâ, ve izâ halev addû aleykumul enâmile minel gayz(gayzi), kul mûtû bi gayzikum, innallâhe alîmun bi zâtis sudûr(sudûri).                          İşte siz (mü'minler) böylesiniz, siz onları seversiniz ve onlar sizi sevmezler ve siz kitabın tamamına îmân edersiniz. Ve sizinle karşılaşınca “Biz îmân ettik.” dediler, yalnız kaldıkları zaman, size karşı öfkelerinden parmak uçlarını ısırdılar. De ki: “Öfkenizden ölün.” Muhakkak ki Allah, sinelerde olanı en iyi bilendir.

         Tasavvuf bir ağaca benzer,

         Kökü Şeriat,

         Gövdesi Tarikat,

         Dalları Hakikat,

         Meyvesi Marifet,

         Osmanlı tasavvufu yaşadı. Dünyaya nizam verdiler ve mutlu oldular. İslam âlemi tasavvufu yaşamadan bu kavga ve kaos ortamından kurtulmaları ve ayağa kalkmaları mümkün değildir.

 

Allah razı olsun…

Burhan AKSU

( Din Kurandır başlıklı yazı mihrimah tarafından 7.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.