*Mizah yönü kuvvetli bir milletiz*

     Doğrudur, mizah morali, performansı, yaşama sevincini artırır. Ama çalışan, üreten insan olmak gerek önce. Yoksa leyleğin ömrü laklakla geçer, durumuna düşeriz.
     Yıl 1978, lise 1. sınıftayım. Gazeteleri yoğun bir şekilde okurdum. Halen yazar adları hatırımdadır.
     Hangi gazete olduğunu hatırlamıyorum.
Fakat tabutlu bir haber dikkatimi çekmişti.
O kadar ilginç bir başlığı vardı ki, 'ölümden öte bir şey bu, ilginç bir konu olmalı" merakıyla dikkatlice okumuştum.
     Dört kafadar, bir tabutun içine insan ağırlığı kadar kum doldurur, üzerine de yeşil bir örtü örterek sokağa çıkarlar. Tabutu gören araçlar durup şöförler yola inip saygı gösterirler.
Tabutun arkasında, ölünün akrabası olmayan gönüllü kalabalık bir cemaat oluşur.
Bu arada tabutu taşıyanlar yorulur, omuzlar değişir. Taşıyanlar üç dört tur el değiştirince biri merak eder sorar:
"Hangi camiye veya kabristana gidiyoruz, cenaze yakınları kimdir" arkadaki kalabalıktan ses çıkmaz. Bu arada tabutu ilk taşıyanlar ortadan kaybolmuştur. Belki de uzaktan gözlemleyip, iştahla gülüyorlardır.
Kalabalık ve taşıyanlar şaşkın bir şekilde donup kalırlar.
Birinin aklına, bir görevli çağırmak gelir.
Tam hatırlayamıyorum, bir cami görevlisi veya zabita gelir. Tabutu açınca işin rengi değişir.
Adamlar bir kilometre boyunca, gönüllü bir hayır için kum dolu tabut taşımışlardır.
Kızar mısın, güler misin, ağlar mısın?
     Bu mizahi senaryoyu hazırlayanlar, farkında olmadan aslında ilginç bir sosyolojik deney yapmışlar. Buradan çok farklı şeyler çıkarılabilir.
Önce bir gülme arası verip anlatayım.
   Demek ki, canlı da olsa, ölü de olsa, sanal da olsa, reel de olsa, önünü- arkasını gözlemlemeden, tartmadan, sorgulamadan,
iyi niyetli görünse de biraz irdelemeden, anlık ve kalıcı, bağlayıcı karar vermemek gerekiyor.
     Birileri gibi, bugün söyleyip, tepkilere göre, "yanlış anlaşıldım" diye geri adım atmayı alışkanlık haline getireceksek, o ayrı mesele tabi.
03.05.2018
*Ali Rıza Malkoç*
#armozdeyis
( Mizah Yönü Kuvvetli Bir Milletiz başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 3.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.