Zaman Bir Silgidir Ve Geride Kalanları Bir Bir Siler Ve Bizlere Acı Ve Kederleri Unutturur.

 

Dâhilîsi olduğumuz bu zaman dilimi içinde zaman bir silgidir ve geride kalanları, bir bir siler ve bizlere acı ve kederleri unutturur. İmtihan dünyasında olan kul, bu zaman dilimi içinde dert çile ile azlık çokluk yokluk içinde imtihan edilirken, gayret güç sarf ederek kazandıklarından eksilme ile imtihan içinde çektiği çile ve zorluk içinde buna dayanabilmek için, ya ailesine söz ederek onları da bu çile ve sıkıntıya dâhil ederek destek alacak veyahut Âlemlerin Rabbi imtihan edilirken destek alsın diye gönderdiği sabır ile destek alırken her an dua ile Âlemlerin Rabbi Allah C.C. ‘den yardımla destekle aşacaktır. Sabır’ sözlükte: darlıkta kendini tutma, kontrol etme demektir. Sabır, aklın ve şeriatın gerektirdiği durumlarda nefsi kontrol altına alarak yol alırken hapis etme,  hakkına düşene razı olurken kendini frenleyecek olan mekanizma kontrol aracıyla yoluna devam etmektir. Kul bu sabırla acılara katlanmak, onunla beraber yol alarak acıyı atlatmak için dayanmak için güç bulacaktır. Haliyle bu her türlü rahatlamanın huzurla başarmanın en güzel yoludur.


Soluk alırken, bir an soluğunun azar azar kesilmesi gibi dert çile içinde sabırla yol alırsa, az sarsıntı ile yoluna devam ederek atlatacak ve bir süre sonra sabırla yol aldığı için, zaman bu çile dert dolu imtihan halindeki üzüntülerini gözyaşını sabırla atlattığı için silecek ve yerine mutluluğun geçmesine yardımcı olacak ve unutturan olacaktır, Âlemlerin Rabbi Allah C.C. sayesinde… Kul ister az sarsıntı ile imtihanı kazanarak veyahut çok elim dolu içinde sabır olmadan isyan yıkımla yoluna devam ederken ailesini de içine katarak topluca sıkıntıyı atlatmak için, isyanı neden niçin niye sözlerini haddini aşan cümleleri de katarak kaybeden olacak. Bir süre sonra zaman yine bunları yavaş yavaş silerken, ya pişmanlık içinde o isyan dolu günleri zamanla sildirenin Âlemlerin Rabbi Allah C.C.olduğunu idrak edecek ıstırap duyacak tövbe kapısına koşacak veyahut hiç anlamadan hissetmeden, hayatına geçmişini silen zamanın farkına varmadan devam edecektir.


Sabır devamlı zihni aklı fikri bir kalkan gibi koruyarak, hakkına düşenin haktan geldiğini hatırlatarak razı olmasını sağlayan olacak, ya da sabırsız, aklı fikri rayından çıkmış tren gibi devrilerek kendisini altına alarak derin, yaralar açacaktır. Sabır devamlı hak olan yolda sabit tutarken, sabırsızlıkla nefis ve şeytanın anlamsız gereksiz telkinleriyle, isyana düşecek ve uçurumlara düşerek yaralanacaktır, imtihanı kaybedecektir. Sanılmasın ki Yüce Allah C.C.kulunun dara düşerek kaybetmesini (hâşâ) istemektedir. Devam eder aynı hal üzerine imtihan 1-2-3-4-5-6-7… ta ki kul idrak ederek sabırla yol alana kadar veya almayana kadar yüzlerce defa devam değişik hal üzerinde eder. Önemli olan kulun acizliğini bilerek, kendini âlemleri yaratan yüce Allah’a bu acizliğini itiraf ederek yardım isteyene kadar devam eder. Âlemlerin Rabbi kulu kazansın diye her an yanında veya gönderdiği sabırla yardımcı olmanın Rahmeti Lütfü Keremi ile kuşatarak, kulun her daim yanında olmuş, zamanı bir silgi vazifesini vererek bir süre sonra sildirerek, geçmişi hatırladığında o günler için çektiği acı dolu günler için isyan içinde gözyaşı içinde olduğu için hafifçe gülerek, bu kadar dert ederek ağlamanın sıkıntı içinde sanki işkence çekiyormuş sanmanın, yolunu kaybederek çıkmazda olduğunu sandığı için kendine gülerek, yoluna ya şükürle ya hakka şükürsüz devam edecektir.


Hayatımızın dünyamızın gök kubbesi altında, sanki gök kubbe üstümüze düşmüş gibi gelen sıkıntılar, Âlemlerin Rabbi yüce Allah c.c.gönderdiği sabırla zaman içinde silindiğine sizlerde az düşününce şahit olacaksınız farkına varacaksınız. Hep kazanma uğraşı içinde bir an soluk alarak geçmişe şöyle bir arkamızı dönerek bakınca hatırlayınca gerçekten Âlemlerin Rabbine şükür edeceksiniz, sabrı bizim için gönderdiği için. Âlemlerin Rabbine kul olmak, Rabbini önce sonra kendini bilmek her zaman yardımla bereketle ödülle doludur tabi ki anlayana varana görene hissedenedir bunlar… Sabırda ki ahenk mana sır yıkılmaz gücü, ıstırapları sevinçle değiştirmesi, mazinin karanlık perdelerini kaldırarak güneşin ışıklarını içeriye aldırması, Âlemlerin Rabbi Allah c.c.güç ve kudreti ile olduğu da bir gerçektir ve değişmez bir yoldur… Her daim imtihan dünyasında Rabbimizin yardımıyla sabır’a yönelenlerden olmamız dileğimle, selamlarımla.

Mehmet Aluç


( Zaman Bir Silgidir... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 14.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.