Eli Cebinde Üzgün, Karşıdaki olsa Düzgün

 Zamlar | İbrahim Özdabak Karikatürleri

 

-Konun başı belli olsa da sonu belli değil.

Esas olarak bu söyleşi karşılıklı konuşma çok ciddiydi. Buyurun büyük bir rahatlıkla kulak misafiri olalım.

-Önemli olan başı sonu zaten ya iyiye gider ya da ayrılığa.

İçimden ben” Elbet başı sonunu güzel takip ederse az sabırlı olursa iyiye gider” diye düşünüyorum.

-Nasıl bu kadar emin konuşuyorsun?

-Eminlikle alakası yok hayata bakıyorum ve ona göre söylüyorum.

Aynı ben kopyam sanki!

-Hayatın neresine bakıyorsunuz?

Buyurun alakasız bir insan!

-Siz neresine bakıyorsunuz?

-Ben mi bilmiyorum!

-Ben her yerine yönüne gelişine gidişine bakıyorum.

-Geliş gidiş derken?

-Doğum hayat yaşam gençlik ihtiyarlık ve ölüm…

-Yani bundan anlıyorsun?

-Evet.

-Ben niye anlamıyorum?

-Bakmıyorsan göremezsin alakadar olamazsan sezemezsin.

-Kendime bakıyorum aile bakıyorum, canımın çektiği bir şey olursa gerçekleşmesi için çabalıyorum.

-İşte sen tek kendine ailene bakarken göremiyorsun ve zaman önünden akıp gidiyor.

-Senin yanından geçip gitmiyor mu?

-Gidiyor da ben herkesle ilgileniyor hatırını soruyorum yardıma ihtiyacı varsa koşuyorum ve zaman giderken bana teşekkür ederek el sallıyor?

-Neden el sallıyor?

-Zamanın içini az hoşlukla doldurmaya gayret ettiğim için, içi boş gitmediği için.

-Anlamadım ama neyse.

-Senin iç dış sahanı kaplayacak konular değil.

-Ne yani cahil miyim ben?

-İlgisiz alakadar olmayansın.

-Ne alakası var?

-Bak şu karşıda gelen eli cebinde, başını öğe eğmiş, üzgün derdini içine atmış gelen insanı gördün mü?

-Hani nerede?

-Bak karşıdan geliyor.

-Eli cebinde üzgün ve derdini içine atmışa benzemiyor.

-Sen bu halde hiç dolaşmadığın için bilemezsin, ben çok gezdim.

-Sizden yani?

-Hayır, bizden, ben sen yok, biz var. Bak o adama temel ihtiyaçlarını ne nedenle karşılayamadığını bilmiyorum lakin ihtiyaçlarını karşılayamıyor yetersiz kaldığı aşikâr.

-Çalışsın.

-Çalışmadığı ne malum?

-Çalışsa böyle olmazdı.

-İnsanlar refaha huzura kavuşmak için çalıştıkça, zamlarla cebinden cüzdanından paraları utanmadan zam adı altında çalmıyorlar mı?

-Piyasa böyle elden ne gelir?

-İnsanlıkla merhametle, karşındaki insanı insan görerek soymayı bırakarak, insanın kalbinde yaralar açmayı bırakarak elbette.  İşte bu piyasanın başındakilerin hepsini hapse atacaksın, insanın problemine çare olacak problemleri çözecek olanı başına getireceksin.

-Buda gasp olmaz mı?

-Onların ki soygun gasp süründürmek olmuyor mu? Onlar insanlıklarını satmış sonrasında insanın kazancına göz dikerek gasp edince bu olmuyor mu?

-Şey yani üretende kâr etmek zorunda yoksa nasıl üretecek?

-Yani kâr etmiyor mu? Dün 15 lira iken Peynir bugün yüz lira bu soygun değil mi?

-Devlet var mekanizması var.

-Varda hangi utanmaza insanlığını satana yetişsin ki, ülkemizde ne kadar aşağılık insanlığını satmış var ve yıllardır da bunlarla yaşarken renklerini belli etmezken, bir anda bir yerlerden güç alarak ortaya çıktılar.

-Aman bir çözen çıkar elbette.

-İşte böyle dedikçe bu hale geldik insanı zengin olanı aç gözlü olan satılmışları suçlamadık hep başkalarını suçladık aman boş ver dedik ve kaybettik sonunda.

-Neyse Beyefendi benim az sonra havuz sefam başlayacak arkasında masaj, sonrasında imaj çalışması, sonrasında debriyaj, hanıma makyaj, tatile gidecek birkaç bagaj pardon valiz, benimde halim bu, ben kaçayım yarın nerdeyiz bilmem gezeriz yer içeriz, ancak yetişiriz lakin sağ olsun şans bizden yana yaşamaya çalışıyoruz işte.

-!!!

Mehmet Aluç

Görsel Alıntıdır-İbrahim Özdabaka'a aittir Yeni Asya gazetesi-
( Eli Cebinde Üzgün, Karşıdaki Olsa Düzgün başlıklı yazı kul mehmet tarafından 22.08.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.