Gurme Film Eleştirimiz Devam Ediyor
Gurme Film Eleştirimiz Devam Ediyor


Uzun zamandır bir Gurme olarak bir film eleştirisi yapamıyordum, bugün yapmaya karar verdim. Bugünkü Filmimiz “Kayıp Aranıyor”. Kayıp aranmaz bulunur, daha ilk adımda filmin ismini tespit ederken yanlışa düşüyorlar! Yaşarken bu dünya üzerinde savaşlar nedeniyle her gün insanlar bir sevdiğini kaybediyor ve acısını o an bir ömür yaşıyor. Acıyı çeken bilir yaşayan bilir. Bende o acıları yaşamak için yazmıyordum, şimdi bu acıları yazacağım günmüş demek ki yazıyorum. 

Zamanın her saniyesini anını bu acıyı hissetmenin teriyle yıkayan ben, ancak acılar yaşanınca anlaşılırmış derken, bu filmi yapan yapımcılar güya dijital ortamın güzelliğini anlatırcasına, dijital ortamda kaybolan bir kızını arayan babanın acılarını çekmeye aktarmaya çalışmışlar. Sanki bizler bilmiyoruz dijital internet ortamında insanların yalandan bir görüntü çizerek, kendisini çok temiz namuslu göstererek genç kızları kandırarak tuzağına düşürenler hiç yokmuş gibi, dijital ortamın çaresizliğe çare olduğunu, ima ederek bu karanlığı spot ışıklarıyla aydınlatmanın, boş işi olduğunu bilmeden hala boş işle uğraşmanın peşindeler. Bu yapımcılar acılar paylaşınca azaldığını bilmeyince, üzerine toz ile kaplayarak saklamanın peşinde olduklarını sanki ben gibi, bir sinema eleştirmeni gurmeye yutturacaklar ve kandıracaklar…


Dijital ortamda çocuklarımızı denetleyemediğimiz denetlemeye kalkışınca kişi hakkı özgürlüklerin kısıtlanması bilmem neyi ile kiminle görüştüğünü ne konuştuğunu yazdığını bilemediğimiz, ortamlarda bir anda kaybolan kızını arayan bir babanın dramı… Şüphenizi çeken binlerce görüntü olsa da hepsi temiz gibi görünen kişi hakkı ihlali diyerek sosyal platformun kurucusundan bilgi alamadığınız, bana ne kardeşim ben bilgi vermem haberiniz olaydı takip edeydiniz saçmalığıyla kapılar yüzünüze kapatılırken, siz kaybolanı ararken kayboluyorsunuz haliyle! Bulmak umuduyla her şeye göğüs gerdiğiniz lakin ipuçlarını saklayan bir sosyal platformun kurucularının inatçılığı saçmalığı, ümidinizi yitirtmeye çalışsa da, biz Müslümanlar olarak kaybetmeyenler iken, Müslüman olmayan bir yüce dine mensup olmayan dinleri değiştirilenlerin halini siz düşünün…

İzlerken neleri yapabilirdim ne yapmalıydım sorularını sordururken sakladığı kesinlikle evinizde internet ortamında sosyal platformları evinize çocuğunuzun odasına sokmayın mesajını saklayarak, soruya sorularla soru sorduran bir film ve yapım. Birde ders çalışmak için arkadaşıma gideceğim orada kalacağım, yalanına kanmayın diyerek verdiği en güzel mesaj bu oluyor kanımca, bu gözlerinden kaçmış olmalı ya da direkt gizli bir mesaj içeriyor olabilir. Bende bu film ile fazla detaylarda kaybolmadan, son bir cümle ile noktalayayım, baskıcı Avrupa sömürü düzeni ile adeta sömürdüğü insanlarla kendisini bir çıkmaza sürüklemiştir. Bu durumdan çıkış ise aydınlanmanın yolu sömürmeden gerçekleri yalanlarla saklamadan, söylemekle sağlana bilinir, vesselam.

Mehmet Aluç
Gurme Film Eleştirmeni

( Gurme Film Eleştirimiz Devam Ediyor başlıklı yazı kul mehmet tarafından 2.10.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.