Maskesiz sokağa çıkmıyoruz! 

(Maskeler kolumuzda gömlek düğmesine takarak dolaşıyoruz.)

 


-Sayın seyircilerimiz ve sevgili okuyucularımız gönüllü olarak yaptığım bu haberde, korona virüsün öldürücü etkisini yok etmesi için, milletimizle maske takarak, sosyal mesafeyi koruyarak atlatmak için yapılan mücadeleyi sizlerin gözleri önünde röportaj yaparak ve yazarak yaptığımız bu milli mücadeleyi gözler önüne sererek tüm dünyaya örnek olduğumuzu göstereceğiz. İşte karşıda bir hanımefendi geliyor inanılmaz maskesiz çıkmış, pardon maskeli çıkmış yalnız maskesini koluna takmış. Yaklaşalım soralım neden koluna takmış! Telefon konuşması çok şükür bitti. Yaklaşalım yanına. Yalnız yanına yaklaşmak ne mümkün burnumuzun direğini kıracak şekilde, bir koku sarıyor etrafımı. Burnumda maskem olmasına rağmen, nefes almaktan zorlanıyorum. Neyse görev icabı yaklaşalım.


-Hanım efendi iyi günler,"Korona virüs pandemisi küresel çapta çok sayıda ölümlere yol açmıştır. Küresel pandemi yalnızca halk sağlığını tehdit etmekle kalmamış arz-talep dengesini bozarak ticaret faaliyetlerini de durma noktasına getirmiştir. Sektörlerin neredeyse tamamını kapsayacak şekilde ekonomi açıdan etkisi altına almıştır. Yol açtığı gelir kayıplarıyla bireylerin ve toplumun refahını olumsuz etkilemiştir. Koron virüs pandemisi hızı, derinliği ve etki alanıyla tüm dünyayı şimdiye kadar görülmemiş bir ekonomik krizle yüz yüze bırakmıştır. Alıntıdır” Bunca öldürücü etkisine rağmen siz neden maskesiz dolaşıyorsunuz? Pardon neden kolunuzda taşıyorsunuz. Bu virüs hasta kişilerin öksürme veya hapşırmayla ortaya saçtığı damlacıkların ortamdaki diğer bireylerin ağız, burun ve gözlerine temasıyla, damlacıkların yapıştığı yüzeylere dokunduktan sonra ellerin ağız, burun veya göze götürülmesiyle bulaşabilmektedir.


-Beyefendi sağlık bakanımız maskesiz dışarıya çıkmayın demedi mi?


-Evet, aynen dediğiniz gibi dedi.


-Bende çıkmadan önce yüzüme maske yaptım kremimi sürdüm ayrıca da yedek olarak maskemi aldım taktım koluma çıktım, neden şaşırıyorsunuz?


-Hanımefendi maske ağzımızı burnumuzu kapatarak bizi virüsten korumak için takılır. Ayrıca Bu virüs hasta kişilerin öksürme veya hapşırmayla ortaya saçtığı damlacıkların ortamdaki diğer bireylerin ağız, burun ve gözlerine temasıyla, damlacıkların yapıştığı yüzeylere dokunduktan sonra ellerin ağız, burun veya göze götürülmesiyle bulaşabilmektedir.


-Yani elimde maskeyi görünce virüsten maske korumayacak mı yani? Tabi ki koruyacak.


-Nasıl koruyacak ki?


-Şöyle ki, bu maskeye evden çıkmadan önce sinek yani böceksavar ilacı sıktım, kısacası her türlü mikroptan koruyacak şekilde koluma takılı, virüs yaklaştığı anda, maskeme sıktığım böceksavar ilacımın bir kilo metrelik kokusunun etkisiyle etkilenecek ve benden uzaklaşacak. Bir de ağzımı burnumu tuzlu su ile yıkadım maskemi de alarak sokağa çıktım.


-Bundan emin misiniz?


-Şey pek emin değilim, deneyeceğim ve sonucunu göreceğim. Etkili olmaz mı acaba?


-Virüsten korumayacağı kesin de, yanınıza bir kilometre öteden bu kokuyu duyanların yaklaşmayacağı kesin.


-Bakın buna sevindim, bakın arkamda eşim geliyor o da maskeyi gömleğinin düğmesine takmış, yani maskesiz dışarıya çıkmıyoruz.


-Evet, sayın seyircilerimiz ve okuyucularımız burası Türkiye, akıl almaz işler ülkemizde olur diyelim, yorumunu sizlere bırakalım.Çin’in Wuhan bölgesinde ortaya çıkan ve yayılmaya başlayan yeni tip korona virüs (Covid-19), dünyayı etkisi altına almış ve Türkiye'de de kendini göstermiştir. 11 Mart'ta Birleşmiş Milletlere bağlı Dünya Sağlık Örgütü korona virüsü "pandemi" (salgın) olarak sınıflandırmıştır. Pandemi sadece bir tıp ve halk sağlığı sorunu değil, aynı zamanda ekonomik bir sorundur. Evde kal, sosyal mesafe, seyahat kısıtlamaları vb. uygulamalar, doğrudan bu salgını maskelerle sosyal mesafeleri koruyarak atlatabiliriz.“ Alıntıdır.

 

Mehmet Aluç

Not:Görsel bugün ki Hürriyet gazetesinden alınmış bir alıntıdır.
( Maskesiz Sokağa Çıkmıyoruz... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 14.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.