Değiştirilemez Ölçüt Aracı
Az Saçmalayalım Az Zıplayalım Sonra Anlayalım
Değiştirilemez Ölçüt
Veri analizini kolaylaştıran 10 araç - Webrazzi 

Değiştirilemez Ölçüt(bilgide doğruyu yanlıştan ayırt etme aracı) düzenleme aracı kimin elindedir? Bu araç herkesin elinde olmalı mıdır? Yoksa sabit bir noktada durakta uzakta durarak herkes bakmalı mıdır yoklamalı mıdır koynuna mı almalıdır? Yoksa herkesin elinde bir ölçü aracı olarak gezdirmeli midir? Yoksa kaybolur diye en güzel yerde mi saklamalıdır?

A/Değiştirilemez ölçüt dediğimiz bildiğimiz bilgide doğruyu yanlıştan ayırt etme aracı ile araştırmalar yaparak ulaşabiliriz hatta daha doğru teyit etmek için değiştirilmez ölçüte ulaşabiliriz. Çoğu zaman sosyal medya hesaplarımızda bunu göz ardı ederek ismimizi gizleyerek değişik isimlerle hesaplar açarak bu ölçütten uzaklaşarak kendimizi izole ederken, iç görümüzü sürümüzü öngörümüzü dış görünümden saklayarak gizleyerek bu bağlamda gizleyerek kendimizi koruma iç güdüsü ile korumaya çalışarak değiştirilmez ölçütü aldatarak kandırarak uyutarak motivasyon ile (kişinin, eylemin gezmenin gitmenin sezmenin yönünü önünü, gücünü ve öncelik sırasını belirleyen iç ya da dış dürtülerin sürtünmelerin etkisinde kurtarmak için eyleme geçmesi diyebiliriz) analiz ediyormuş gibi aslında analizle karıştırmamak gerekirken korumanın peşinde.

B/ Bu değiştirilemez ölçüt bazılarına göre kendi çıkarı uğruna her an değiştirilebilir bir ölçüt olarak hayatına tercihine göre uygulayabiliyor, onun için, değiştirilmez ölçüt yoktur, her an kendine uyarlanabilecek değişken ölçüt vardır. Duygusal hayatın kırılmaz zinciri olan değiştirilemez ölçütü kendi düzeni çıkarı atarı için düzenleyecek bu ölçütü bir anlık dönüşümlerle dönüşüm kazanç sağlasa da bir süre sonra balon gibi sönerek sönmüş volkanın içinde kendi yangınıyla yanılgısıyla anlamsızlığıyla baş başa saç başa kalacaktır.

C/ Hayatın tepe noktasına çıkarak en aşağıyı seyretmek için değişmez ölçüt bir anlığına bir ölçüt olabilir lakin yükseklik korkusu krizi tetikleyerek baş dönmesine sönmesine sebebiyet verebilir. Büyük prodüksiyon şirketlerinin yönetmenlerin elinde her zaman olan ”motor” dediği değişmez ölçüt burada daha iyi anlaşılıyor. Motor demeden kameraman kamere ile çekmeye başlamıyor, hayatın çekiciliği gözlemlenilmeyerek hep kaçırılıyor babında düşünün.

D/ Bu ölçütten herkese yer vardır yeter ki siz kapısını çalın sizi içeriye buyur ederek gereken doğruları size mutlaka gösterecektir.

E/İyi bir gözlemci olan bu ölçüt ile çevrenizde görülenler üzerinde içinde kısaca gezinmek sevinmek düşünmek yeterli olacaktır sizin için. Önemli olan ilgi uyandıracak heyecanları duyarken aynı heyecanı çevrenizdekilere yansıtmanız olacaktır ki bu sizi ziyadesiyle piyadesiyle pidesiyle sevgisiyle mutlu edecektir

F/Son olarak fazla uzatmadan değiştirilemez ölçütün etkisiyle gülümsemesiyle çiçeklerin açmasıyla ortalığa bahar kokusu yayılmasıyla bu çiçek bahçesinde gezinerek kokusunu içimize çekelim, gülümseyelim gülümsetelim.
Mehmet Aluç
( Değiştirilemez Ölçüt Aracı. başlıklı yazı kul mehmet tarafından 19.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.