.......kalabalık bir otobüste bana yer veren genç kızın yıllar önce dersine girdiğim sınıfın bir öğrencisi olduğunu öğrendiğimde , oturmam için verilen yerin anlamını ve duygusal boyutunu görüyordum , bu ikram iltifatın sebebini çözmek için düşünce ve analiz yapmam gerekiyor, hiç tanımadığı biri için kendi yorgun hal ve dünyasına rağmen bu sıkıntılı kalabalık akşam dönüşü otobüste yerini neden verir bir insan , neden ! ama neden ! merak ve sorgulamasını yapmaya başlamıştım ki :''..hocam siz beni tanımadınız ama ben sizi tanıdım ,dersimize iki yıl boyunca gelmiştiniz..ayrıca müdür yardımcımız..'' başımı kaldırıp dikkatle baktığımda simasını hayal meyal hatırlasam da adını ve okul ismini çıkaramadım , evet haklısınız tanıyamadım sizi ama yer verdiğiniz için çok mutlu oldum bana çok iyi geldi sağ olun , bu kısa konuşma benim kendi iç sorgulamamı kesmiyordu , diyorum ki niçin tanımak ihtiyacı hissetti ki , onu ben hiç tanıma imkanım yokken,neden kendisini bana tanıttı pekala tanımamızlaktan gelebilirdi , yerini de kaybetmezdi ,tam bunları sıralarken : ''...bir gün odanızda üç arkadaşımla çağırmıştınız, diğer iki arkadaşımın konu ile ilgisi olmadığı halde onların konuşmanıza tanıklık etmesi için çağırdığınızı söylediniz , o gün üzerinde hiç durmamıştım bu inceliğinizin hatta arkadaşlarım gidebilir hocam çok korktular idareye çağrılmalarından , onlar gitsin ben kalayım dediysem de hayır demiştiniz...ve o gün bana yönelik konuşmanızı saklıyorum yıllarca zihnimden çıkmadılar da zaten : ''... bak kızım kendini değersizleştirme , herkesin kolay ulaştığı biri olma çevrenin diline düşmek iyi bir ahlak değil , istediklerini diledikleri gibi sana her şeyi söylemelerine izin verme buna müsait biriy mişsin gibi olmak sana bir hayır iyilik güzellik getirmez , iyilikler içinde ol kötülükler ve çatışmalar içinde değil ,çünkü sen cesur ve rahat ve dobra bir gençsin ,her olaya konuya dalıyorsun , sınıfta okulda kavga oluyor içinde sen varsın , senin dışında olanlara bile gidip müdahil oluyorsun, derslerinde aynı cesaret ve derslerin  içinde olma  isteğin olsa okulun örnek takdir öğrencisi olursun , şimdi şu ya da bu şekilde lise bitecek ama hangi yönünle hatırlanacaksın , erkeklerin sana istediği gibi kabalık yaptığı sakınmadan sözler sarf ettiği biri olarak , kendi belalı , başkalarına da belalı biri , böyle mi anılmak isteyeceksin  adı duyulunca lanet okunan , ya da şöyle mi hatırlanmak istersin , geleceği parlak zeki akıllı başarılı hayırlı üretken biri ,Allah yolunu bahtını açık etsin iyilerle karşılaştırsın , ailesine ülkesine faydalı kaliteli bir genç ....evet şimdi sen seç hangisi olmak istersin...  '' , ben o gün hocam , o gün işte uyandım,uykudaymışım yıllardır, bakın şimdi İTÜ de okuyorum son sınıftayım, o yıllarda en ağır hakaret küfür sataşma aşağılama yedim ama hiç biri bana etki etmeden geldi gitti ,fakat sizin söyledikleriniz uykularımı kaçırdı , kararlar kararlar aldım ,değiştim değiştim ve karanlık meçhul yarını olmayan bir sürüklenişten kendimi çektim , sizin ifadenizle hocam işte cesur liseli kız gerçekten asıl alanında şimdi cesur oldu ve  hayırlı faydalı bir rota çizdi kendisine ....genç kızın anlattıkları müthiş bir serüvendi , özetlerken yılları özetlemişti kısa fakat değerli kaliteli her bir kelimesi çok şeyi anlatan cümlelerle beni de o günlere sürükledi , avrupa yakasından anadolu yakasına uzun bir yol vardı trafik sıkışıklığı ile ağır aksak giden otobüsün kalabalığı ve sıkıcı durumu hepsi unutulmuş yok olmuştu , konuşmalar ve hatırlanan vefa duygusu ile yeniden gündeme gelen geçmiş her şeyi aydınlatıyordu , ben otobüsten indiğimde yerimi , tekrar bu güzel gence bu insan olan insana , bu asil duruşlu temiz insana dua ve müteşekkirle bırakıyordum.....

02.11.2018 / üsküdar
mustafa kaya
( Vefa başlıklı yazı cirik tarafından 17.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.