Rükneddin Diye Yazılır Adam Diye Okunur

Bu ve buna benzer paylaşımları mutlaka görmüşsünüzdür sosyal medyada ve asosyal medyada... Netice de sosyal medyada, asosyal medyanın kapsamına girer... Hayır anlamadığım şey şu, Rükneddin diye yazdığın şeyi, adam diye nasıl okuyorsun. Biz mi okuma bilmiyoruz, sen mi okuma bilmiyorsun, anlayabilmiş değilim...


Adam gibi adamsa eğer bir insan adını sen yine Rükneddin diye yaz, Rükneddin diye oku ama, karakteri sağlamdır bu ağabeyimin, sıkı bir arkadaşımızdır, deyiver altına yine... Poh Poh ve poh örneklerinden birisi tabi ki bu... Ha bu arada adam gibi adamları da tenzih ederek tabi ki... Var mıdır böyleleri, vardır illaki...


İnanın bizden başka varlıkların, hiç böyle bir problemi yok. Ormanlar Kralı diye kod adı olan aslanın bile böyle bir derdi yok. Aslan diye yazılır, aslan diye okunur, ha Ormanlar Kralı onun bizim taktığımız kod adı... Safariye gidip de Krallll, Ormanlar Kralı, gel bakayım buraya deseniz, hiç bir şey anlamaz.


Develerin, tek hörgüçlü ve iki hörgüçlülerde dahil, kapibaraların, maymunların, Nil Timsahlarının, hatta Nil'den başka yerde yaşayan timsahların, Caretta Cerattaların, pirelerin, salyangozların bile hiç böyle bir derdi yok.


İsmail diye yazılır, adam diye okunur, Ahmet diye yazılır, adam diye okunur, Kamil diye yazılır, adam diye okunur... Hayırrrrr okunmaaaaaz işte okunmaz? Adamlık okumayla yazmayla olmaz. Direk kişilik ile ilgili bir kavramdır... Kişiliğinizi kaybetmişseniz ki en kötü durum budur, adınız hiç bir yerde anılmaz da, okunmaz da.


Bayanlar için yapılanlarını da hiç görmedim desem yeridir. Ayşe diye yazılır, adam diye okunur veya Hatçe diye yazılır adam diye okunur filan gibi, Hatçe de zaten Hatçe diye yazılmaz Hatice diye yazılır, hatun diye okursan da bir şey demezler...


Bir de çocuk adları var ki onlarda bir alem Tuğçe diye yazılır, kanki ya da kanka diye mi okunur onlarda ya da Buğra diye yazılır koçum diye okunur... Ozan diye yazılır kardo diye de okunabilir, vallahi çocuklar, zibidiler böyle okuyorlar.


Edebiyat Sitelerinde de bir sürü müstear isim ile paylaşım yapanlar var, yani yeni yetmeler pek bilmezler müstearı, takma isim oluyorlar kendileri... Filan fişmekan diye yazılır, ama ne diye okunur, yok, yazmıyor adam gerçek ismini, biz de site de ki adıyla okur eyvallah deriz. Israr etmeyin canım siz de insana, belki farklı bir durumu vardır... Ciyadan miyadan filandır...

Sitedeki
Yazarın
Önceki YazıSonraki Yazı
Önceki YazıSonraki Yazı
( Rükneddin Diye Yazılır Adam Diye Okunur başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 20.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )