Maraş dondurmacıları yüzünden psikologlara giden insan sayısında artma olduğundan bu yazıyı kaleme almak zorunda kaldığımı belirteyim öncelikle... Dondurmanın ana vatanı Kahraman Maraş, kısaca Maraş... Bir dondurma alacakken sinir olursunuz, kızarır, bozarır, hatta küfür etme dercesine bile gelebilirsiniz, o dondurmayı bir türlü alamazsınız...


Hayır bu adamlar bundan ne zevk alıyorlar acaba, bunu da anlamış değilim. Al paranı ver dondurmayı, bitsin gitsin. Yok olmaaaaaaaaz! İlla varyete yapacak dondurmacı arkadaş. Hayır beyaz peynir satanlar, simit satanlar, elma şekeri satanlar böyle numaralar yapıyorlar mı? Sen niye yapıyorsun bir Maraş Dondurmacısı olarak? Ha belki de dondurma çok çok soğuk ortamı sıcaklaştıralım diye mi böyle davranıyorsun?


Maraş Dondurmacısından dondurma alacak arkadaşlar kulak verin ve beni iyi dinleyin şimdi. İki kişi eğer Maraş Dondurması alacaksanız dondurmacının size varyete yapmaması için birbirinize amirim ya da komutanım filan diye hitap edin ki dondurmacı da bunlar ''Ya asker ya da polis.'' diye düşünüp artistlik yapmasın size ve yanınızdakine... Hatta '' Geçen gün bir Maraş Dondurmacısı bana varyete yaptı da hemen Jandarma yakaladı bir hafta içeride yattı arkadaş ben yakalattım.'' filan gibi cümlelerde kurabilir, gözünü korkutabilirsiniz Dondurmacının...


Eğer ki sigara içen bir Maraş Dondurması hastasıysanız, tam size dondurma uzatıldığında sigaranın dumanını Maraş Dondurmacısının suratın püfür püfür üfleyin ve o güzelim Maraş Dondurmasını kapın... Sonrada bana teşekkür edin...


Dondurmayı size uzattığında, dondurmaya değil de o demir çubuğa odaklanırsanız, işte o zaman Maraş Dondurmacısının pes etmeye yakın olduğu zamandır... Ya da biriniz dondurmacıyı konuşturup aniden öbürü dondurmayı kapabilir... Benden söylemesi...


Bir Maraş Dondurmacısına yaklaşırken çaktırmayın, ellerinizi ceplerinize sokun, havaya bakarak ıslık çalıyormuş gibi yapın, hatta ıslık çalarak yaklaşın, tam dondurmayı külaha koyarken size uzatmasını beklemeden kapın, parayı bırakıp kaçın son hızla... Uzaklaştıktan sonrada on on beş metre uzaktan dondurmayı yalayarak, ona nispet yapın, ama dikkat edin dayak mayak yemeyin...


Uzun bir uğraştan ve dondurmacı sizi uğraştırdıktan sonra dondurmayı almayı başardınız diyelim. Kesinlikle dondurmacının suratına bakıp da ateşli bir şekilde yalamıyorsunuz dondurmayı. Bunu yaptığınız zaman, ertesi gün veya başka bir gün gittiğinizde size dondurma vermeyebilir Maraşlı Dondurmacı arkadaş, denenmiştir, benden söylemesi... Tanıyorlar billahi...


Maraş Dondurmacıları çok hızlı ve atik insanlardır haliyle eğer ki bir Maraş Dondurmacısından Maraş dondurmasını kapamıyorsanız Halk Eğitim Merkezlerinde ''Maraş Dondurmacılarından bir Kaç Saniyede Dondurma Alma Kurs Programları.'' var altı aylık kurslarda bunun eğitimini veriyorlar bu kurslara katılıp sertifika da aldınız mı, sıkıysa o Maraş Dondurmacısı size numara yapsın, hadi görelim bakalım el mi yaman bey mi yaman...


En son olarak benim üzerinde yıllarca titizlikle çalışıp sekiz senede ancak bitirebildiğim her biri biner sayfa olan, altı ciltlik ''Maraş Dondurmacılarını Alt Etmenin İncelikleri ve Sosyoekonomik Sonuçlarının İncelenmesi İrdelenmesi ve Parçapinçik Yapılması '' kitabını alıp okumanızı da tavsiye ederim. Okudunuz okudunuz, okumadınız, o zaman sinir olmaya devam... Benden günah gider...

( Maraş Dondurmacıları İle Baş Etmenin İncelikleri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 20.02.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.