Evet, kaplumbağaların konut sorunlarının ivedilikle çözülmesi lazım. Buradan yetkililere, etkililere ve ilgililere sesleniyorum... Bu adamlar, adamlar mı dedim, kaplumbağalar işte anlayın, yıllardır evlerini sırtlarında taşıyorlar. O ne muazzam bir güç, o ne sabır, o nasıl bir metanet... Vallahi biz öyle bir durumda olsak beş dakika da pes eder, bir köşeye yığılırız...


Ola ki ev sahipleri kaplumbağalara evden çık dediler, o zaman ne olacak? Bu vahim durumun ivedilikle çözülmesi lazım. Ya da Kaplumbağaların belediyeleri kaplumbağanın sırtında ki eve ''Kaçak kardeşim senin evin derhal yıkılmalı.'' dediği zaman kaplumbağa cıscıbıldak ortada kalacaktır... Kaplumbağa konutu deyip geçmeyin bu gün maliyetleri çok yüksek...


Birde kaplumbağalar zaten çok yavaş hareket ediyorlar, o nedenle kedi gibi, ayı gibi, kurt gibi diğer hayvanların hayvanlıklarına denk geliyorlar, o zamanda içlerine kapanıyorlar, kafalarını ayaklarını içe çekip. Bu da kaplumbağaları haliyle bunalıma sokuyor, uzun süre kafalarını çıkartamadıkları için. Bunalıma giren bu kaplumbağaları bunalımdan çıkartmak da hiç kolay olmuyormuş, kulağımıza gelenlere göre...


Normal şartlarda dış müdahale olmaz ise kaplumbağaların yüz elli, iki yüz sene bile yaşadıkları bilinen bir gerçek. Halen İkinci Abdülhamit'i gören bir kaç kaplumbağanın, dünyamızda yaşadığı söyleniyor... Bazı insanlarında kaplumbağalara özenerek ''Ulan ne şanssızız hayata kaplumbağa olmak varmış.'' demeleri çok da bir anlam ifade etmiyor. Hadi bakalım kaplumbağa oldunuz, evlerinizi sırtınızda taşıyabilecek misiniz?


Bir şanslı tarafları da kaplumbağaların, evleri olduğu halde kredi borçlarının hiç olmaması. Biz insanlarda ev almak için bir taraflarımızı yırtarken, onlar, sırtlarında evleri ile doğuyorlar. Biz de ömür boyu kredi ödeyelim. Vay be!


Ha tabi bir de şöyle bir durum var ki kaplumbağaların kentsel dönüşüm diye de bir dertleri olmayacak hiç bir zaman. Ancak orman yangınları filan çıktığında çok zor durumda kalıyorlar ağır aksak hayvanlar oldukları için. Canlarım benim ama tembel tavşanları da geçiyorlar masalda da hayatta da...

( Kaplumbağaların Konut Sorunu başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 6.12.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.