Yıl 1981 , bir lisede Müd.Bş.Yrd.yım , okulun tüm disiplin işlemleri üzerimde,o yıllarda hem haftada 21 saat derse giriyordum (şimdi 2 saat) hem gün boyu okulun resmi yazı işleri ,öğrenci öğretmen veli iç ve dış ne varsa ,anlatacağım husus beni her zaman düşündüren traji komik bir husus, o yıllarda hatıra defteri tutmak öğrenciler arasında moda , şimdiki aklım olsa kesinlikle çocukların bu özel defterlerini ,mahrem duygularını ve dertleştikleri bu sevimli deftercikleri asla disiplin konusu yapmazdım , sanki ruhsatsız silah bulmuş gibi yakalamayı marifet görmezdim daha doğrusu işleme tabi tutmazdım , yıllar sonra da olsa çocuklar sizlerden özür dilerim ,disiplin kurul başkanıyız ya !! çocuklar kuzu zaten oyıllarda ,saygılı ve efendi ,temiz çocuklar ,aileleri de güzel insanlar ,fakat ya bir öğretmen bulup getiriyor bir elinde yakaladığı suç aleti,diğer yanında süklüm püklüm kıpkırmızı yüz rengi ile öğrenci , ya da biz ellerinde  görünce çocuklara öfke ile yaklaşıyoruz ,oysa ne güzel özel zengin hatıra defterleriydi onlar ,meğer ne çok yanlış bir yaklaşım dayatması olmuş ,tabi bu durum beni her zaman rahatsız etti , neticede hiç bir hatıra defteri yakmadım ,yırtmadım , sadece işlem yapılıyor görüntüsü ile öğrencilerle görüşür daha sonra onlara sözlü uyarı ile iade ederdim , bugün bile içimi acıtan sahnedir derin korku ve üzüntüleri ile karşıma gelen öğrencilerin dünyanın sonuymuş gibi utanç içinde duruşları , şimdi bile düşündükçe üzülüyor yapılan uygulamanın yanlışlığını her zaman hissediyorum , oysa o kadar masum ve gerçekçi gençlik duyguları ile tertemiz yazılı o satırlar bana göre başlı başına yazarlık ve şiirsellik örnekleriydi , dertleşmenin birbirine olan sevgi ve dostluğun en güzel örnekleriydi hatıra defterleri , disipline gelen öğrencilerin defterine ben de yazarak onlara moral vermiştim, derslerinden okuldan hayattan kopmamaları için....bu güzel temiz öğrencilerimden tekrar özür diliyorum onları çok çok özlüyorum..

 

 

Mustafa kaya

25.11.2020 / üsküdar


 [k1]

( Hatıra Defteri başlıklı yazı cirik tarafından 25.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.