….sana yazamadığım günlerde tuttuğum evin işlemleri ile uğraştım babacığım, her bir odası geniş ve yüksek tavanlı olan üç odalı bir ev,güvenli olduğuna inandığım bir sitenin içinde dördüncü kat oluşu dışında iki de balkonu var evin,geniş ve bol odalı evler benim dikkatimi çok çekmişti,buralarda evler böyleymiş baba,çünkü aileler kalabalık ve ancak böyle evler ,çok çocuklu kalabalık aileleri kurtarabiliyor onun için binalar,daireler buna göre yapılmış böylesi evler revaçta,evet bana göre büyük gibi görünen evin aydınlıklı ve rahat kullanımı tam benim istediğim gibi,şimdi sen içinden diyorsundur ki ,benim minyon cici kızım kim bilir bahsettiği o evin içinde kayboluyordur diye hayal ediyorsun değil mi ? bir görsen baba sen de çok seveceksin evi,benim için belki yorucu oldu ama sizlerin ziyaretlerini düşündüğümden buna gerek vardı,bana yakın uzak gelenleri iyi güzel ağırlamak isterim , şöyle dört başı mamur olsun istedim evi,inşallah sefasını sürmek nasip olur cefasını çektim çünkü,kapatılan elektrik,su gibi evin belediyelik işlemlerini tamamlamak için koşturdum hem yorucu oldu hem karışık işler ilk defa uğraştığım konular olduğu için pratik gelişmiyor,buraların yabancısı olmak ta ayrı bir dert,eve iki çekyat aldım,çamaşır makinası ve televizyon da,tabi ki daha çok eksiği var ama bir başıma hiç te kolay olmuyor,azar azar yapacağım eksikliklerimi tamamlamak için sıraya koydum işleri,şöyle uygun bir buzdolabı ve birkaç sandalye önümüzdeki günlerde temin edeceğim,daha önceki mektubumda anlattığım Mardin eski Mardin baba,ben yeni Mardin’de oturuyorum bildiğimiz tanıdık şehirlerden bir şehir,çok katlı binalar,cadde ve bulvarlar,marketler,kurulan pazarlar,lokantalar,seyyar satıcılar,adliye,belediye,okullar ..vb bildiğimiz gibi hep aynı görüntüler,oysa eski Mardin hem tarihsel doku hem günümüze gelen bir masal şehri gibi hala bugün bile insanı kendisine çekiyor ,etkiliyor ve büyülüyor,önceki mektupda anlattığım bir birinin güneşini kesmeyen taş evlerin mimarisindeki ustalık yeni Mardin evlerinde göremezsin,çünkü yeniler bildik tek tezgahtan çıkmış gibi üst üste aynı plan aynı yapılış biçimi ile soğuk itici dış yüzeyi makyajlanmış betondan katlı evler,eski Mardin evlerinin özelliği ve güzelliği taşın dile gelmesi ,sizinle dost oluşu ,sıcak ve huzur verici yakınlığı tartışılmaz bir duygu,babacığım okul işlerime gelince şimdilik bir proplem yok her şey yolunda,ancak kendi haklarımla ilgili ihmalim var,yüksek lisans belgemi ve önceki çalışma yıllarımla ilgili konuları okul yönetimine henüz sunmadım,bu hafta bunlarla ilgilenmem gerekir,SSK kurumuna gitmeliyim kurum birleştirme işlemleri hakkında gerekli belgeleri çıkartmalıyım,tamam senin dediğin gibi her belgeden bir fotokopi edineceğim ,hatta kararnamemin bir fotokopisini de idareden alıp temin etmeliyim,doğru söylüyorsun tarih sırasına göre bu evraklarımı bir dosyada muhafaza etmeliyim,tamam babacığım sen bana gecikmeli de olsa bunları söylemiş olman iyi oldu, mustiii diyorsun ki moralin nasıl ,her zaman aynı olmuyor ki,durum oluyor aniden duygulanıyorum ağlamak geliyor içimden , durum oluyor evde oturmuş çay içerken ağlıyorum ,ya da ev işi yaparken aklıma ne geliyorsa hıçkırıklara boğuluyorum ,neyse çabuk atlatıyorum ,iyi ki sevdiğim insanlar edindim,öğretmen arkadaşlarım olsun ,abim ve kardeşimin tanıdığı aileler olsun onlarla yakın arkadaş oldum çok iyiler ,onların sayesinde kendime geliyorum yalnız olmadığımı hatırlıyorum ,sen merak etme ya..!! ben iyiyim ve alışıyorum her geçen gün , mektubu kısa kesmek zorundayım kızlarla bir çay davetine gideceğiz aynı okulun öğretmenleri olarak , benim gibi yeni olanlar ile de tanışmış olacağım böylece, geçen hafta yarım kalmış konuşmalarımız vardı arkadaşlarla , insan ilişkilerinde veya eşler arasındaki kavgalarla ilgili , o gün şu kadarını söylemiştim sıra bana gelince : ...bütün mesele tek dünyalık fikrinin ilişkilerde yaygın olması bu yüzden insanlar bencil ve acımasız ve ihanetlerini normal görüyorlar....dünyada yaptıklarının dünyada kaldığını düşünen insan, tüm ilişkilerini bir meta olarak görecektir çünkü yaptıklarının bir hesaba çekilişi olacak fikrini reddetmektedirler...dünyevi(fani) olandan ,mutlak(ebedi) olana sahip olmak tabi ki var ancak yusuf ve züleyha’lar yetişirse buna şahit olmak mümkün olacaktır.. şeklinde cümleler kurmuştum da kimse anlamadı mı ? yoksa yorum mu yapmak istemediler bilmiyorum ..babacık şimdilik bu kadar olsun , ellerinizden öpüyorum Allah’a emanet olun , sizlerden alıyorum dayanma gücümü , hayatı sevmeyi , buradaki moral kaynağımı , bu yüzden çok iyiyim çünkü ailem olarak annem babam çevrem her zaman yanımda destek oluyorsunuz/oluyorlar ,işte bu duygu ile Allah'ın merhamet şefkat izni ile güçlüyüm , haydi çok selam herkese ..


02.03.2015
Mustafa kaya

( Mektup-5 başlıklı yazı cirik tarafından 29.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.