Fani dünyada ne kadar insan varsa; o kadar hikâye, bir o kadar da yol vardır…  Fani dünyada üç farklı insan vardır. Şanslı insanlar… İnsan müsveddeleri… Arayan insanlar…

Az sayıda insan doğuştan şanslıdır. Yolları ipek kumaştandır… Yollarının çevreleri güzel çiçeklerle donatılmıştır. Burunlarına hep güzel kokular gelir. Önlerinde hiçbir engel yoktur. Şanslı insanlar için, daha doğmadan yoldaki bütün engeller temizlenmiştir. İşte bu şanslı insanları yolda koşmaları için bir nedenleri yoktur. Yolun bütün güzelliklerini seyrederek, yolun tadını çıkararak devam ederler. Sadece aptalca bir kibre kapılanlar koşma ihtiyacı hisseder!

Şanslı insanları bir kenara bırakıp, insan müsveddelerine bakacak olursak; çıkarları için, para için, her türlü pisliği, alçaklığı yaparlar! Çıkarları için her türlü pisliğe ve alçaklığa asla seslerini çıkarmazlar! Yaptıkları tek şey durmadan konuşmak ve sadece gürültü yapmaktır!

Birde en kalabalık olan “arayanlara” bakacak olursak; her bir nefeste, bin tane mücadeleleri vardır! “Yoldaş” sandıkları en kalleş düşmandan bile kalleştir! Arkadan vurma sanatının kalleş ustaları!

Ölüler toprağa karışır. Yaşayanlar çürür…

 Bu yolda sessizlik mağarasına sığındık! Hiç dile gelemedi en büyük acılar… Dilimiz tutuştu… Acıların ateşinden… Sözler, duygular hepsi kül oldu gitti… Bizim sözlerimiz kül olurken, bizim sözümüzü kül edenleri ateşi hiç sönmedi! Yeri geldi sözleriyle bizi yaktılar! Yeri geldi sözleriyle bizi ezdiler!

Dinlemek insanlıktı… İnsanlık can çekişiyordu!

Müsveddeler zannediyordu ki asgari ücret tek başına her şeyi çözer! Asgari ücret ne geçimimi sağlıyordu, nede insan olmamı! Müsveddelerin söyleyecekleri sözleri hiç bitmiyordu! Sözün bittiği yere gitmek istiyordum. Sessizlik için… Huzur için…

 

Her şey zamanında olmalıydı. Biz hep doğru zamanı ıskaladık. Hayal kırıklıklarını hep on ikiden vurduk! Bu ülke; her türlü mutluluğun, sevincin haram olduğu, her türlü acının, çilenin helal olduğu, akan ve akmayan gözyaşlarının ülkesi…

 Tanrı bu fani dünyada bir denge olsun diye bir kural koymuş insanlığın hayatına… İnsanlar buna fani dünyadaki tek gerçek demişler…

Tek gerçeğin adı ÖLÜM…

Kim olursan ol…

Makamın ne kadar yüksek olursa olsun…

 Maddi, manevi ne kadar güçlü olursan ol….

Fani dünyada her yol…

Ölüme çıkar…

( Fani Dünyada Her Yol Ölüme Çıkar başlıklı yazı Yusuf Tümer tarafından 25.10.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.