Şiir Nedir?

Şiir insanın kendi benliğiyle mücadelesidir ve nitekim duygular geldiği zaman yazıya dökülür. Hayatın bizden kopardığı takvim yaprakları gibidir, bazen de bizim hayattan kopardığımız birer zorbalıktır. Her şey karşılıklıdır. Bir iç çekişin sancıları sonucunda yüreğinin kağıda yansımasıdır. Yalnız olunca muhabbet etmek ister insan kendisiyle, herkese her şey anlatılmaz; bazen boş bir yaprak yalnızlığını alıp götürür. Dünyadaki çarpıklığı sorgulamalı insan ki saçma düzenin içinden kahramanlar çıkartsın, çıkartsın ki o kahramanlar sayesinde hayata tutunmayı öğrensin. Nereye gideceğini bilmeden çıktığın bir yolculuktur şiir; kimlerle tanışacaksın, nerede soluklanacaksın, kimin sofrasına oturacaksın... Meçhul olanı aramak ayıp değildir çünkü bir yoldasındır , bir gayen vardır ulaşmaya çalıştığın. Neden bu yola çıktım diye düşünürsün ama bu yolun sonunda seni neyin beklediğini merak etmezsin. Sonucu bilinen bir yolculuğun insana zevk vereceğini pek sanmam.  Takvim yaprakları dökülür geçtiğin yollarda ve her yaprak yüzünde bir çizgi bırakır, bununla birlikte saçından bir tel alıp götürür zaman. İhtiyacın olan şey tam da budur. Sende bırakılan her iz bir deneyim sonucunda oluşur ve bir emek vardır bu izlerde. Öpersin o izleri. Bir de önemli olan konulardan birisi düşünmektir ama sorgulayarak düşünmek, öyle oturup kuru kuru düşünmek değil. Mesela; doğumla-ölüm, bu ikisi arasında mutlu olamak için neler yaptığını bilerek düşünmek. Belki cevapların sana acı verecek lakin doğruyu bulmak için düşünmeyeceksin, doğru olmak için düşüneceksin. Doğruluk aranıp bulunacak bir nesne değildir. Deneyimler sonucunda ulaşabileceğin kendine has bir içselliktir. Yazılan her mısra zamanın sende bıraktığı izlerin hayata karşı bir başkaldırısıdır. Şiir aslında kişinin yalnızlığıdır, sen hiç gördün mü yanında birisiyle şiir yazanı? Şiir dünyayı anlamaya çalışmak değildir, anlaşılması güç olana direnerek bu döngünün devamını sağlamaktır.

( Şiir Nedir başlıklı yazı hikmet-yilmaz tarafından 2.05.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu