11 Mayıs çok önemli bir günmüş. Şimdi yazınca sizde şaşıracaksınız. Tahmin ediyorum ki bir çoklarınız 11 Mayısın ne günü olduğunu bilmiyordur. Sıkı durun açıklıyorum 11 Mayıs İstediğini Yeme Günü imiş... Nasıl ama şapa oturdunuz değil mi? İnanın şaka yapmıyorum böyle bir gün varmış, benimde yeni haberim oldu...

İyi de kardeşim biz bir emekli maaşı ile istediğimizi nasıl yiyeceğiz hiç onu söyleyen yok. Şimdi ben gitsem çok pahalı bir lokantaya İskender sipariş etsem, herhalde bana İskender yok ağabey Necati ya da Haydar, olmadı Ali Osman verelim demezler değil mi? Önüme bol yoğurtlu İskender’i koyarlar, Peşine bir baklava ya da kaymaklı kadayıf götürsem, günaha girmem herhalde...

İyi de Orhan Veli’nin dediği gibi ’’Cep delik cepken delik, cepte yok metelik.’’ ne halt edeceğiz şimdi? Hadi buyur buradan yak. Lokantacılar böyle gün olduğunu biliyorlar mı bilmiyorlar mı? Bunu bir iyice araştırmak, öyle hareket etmek lazım...

İnternetteki açıklama aynen böyle... ’’11 Mayıs, her yıl kutlanan Dünya İstediğin Şeyi Yeme Günü’’ dür. Bu özel gün, insanlara yiyecek tercihlerinde özgür olma ve istedikleri herhangi bir şeyi yeme hakkı tanır. Diyet veya kısıtlamalar düşünülmeden, insanlar istedikleri yiyecekleri keyifle tüketebilirler.’’

İyi de kardeşim farzı muhal, faraza, hatta mesela, ben birçokları gibi şeker hastasıyım dikkat etmem lazım. Oldu ki tatlıyı da yedim yedim yine yedim, kantarın topuzunu kaçırdım. Hastane masraflarımı 11 Mayısı düzenleyenlerin karşılama gibi bir durumu olacak mı? Bunu da bilmem lazım. Bilmem anlatabildim mi?

Bir kere aklıma düşürdüler, buradan dönüş yok artık. Bana ne bana ne! Önce bir buçuk adana, bol acılı, sonra biraz acılı ezme, tabi yanında çoban salata gelsin. Şalgam suyu olmazsa olmaz. Peşine kaymaklı kadayıf ya da normal kadayıf, olmadı fıstıklı baklava, baklavalı fıstık da olur... Sonrada doğru acil servise servis etsinler beni...

Buradan bu günü icat edenlere sesleniyorum. Birader, kardeş, arkadaş, vatandaş her kimsen işte bu öyle her yerde her ülkede kutlanmaz diyeyim size... Hem cepte para yok, hem beden de sağlık yok. Haaaaaa! Yok efendim yiyin siz hesabı biz ödüyoruz, rahatsız da olursanız hastane masrafları da bizden diyorsanız mesele yok, yoksa mesele çok...
( Bu Gün Çok Önemli Bir Gün başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 11.05.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu