Teknolojinin gelişimiyle beraber bir çağ kapandı diyebiliriz.Dünden bugüne sürekli bir gelişim içinde olan teknoloji, insan hayatında ne gibi kolaylıklar ve ne gibi zorluklar doğurmakta bilen varmı? Teknolojik aletleri kullanırken, hangimiz ihtiyacımız olan cihazı bilinçli bir şekilde kullanıyoruz...? Gelişen dünya düzeninde de  insanlara bir çok kolaylığı sağlayan yenilikler; kısa sürede yayılım gösterip olmazsa olmazlar arasına girince biraz da abese kaçacak bir abartıya zemin hazırlanıyor...
   
    7 yaşındaki bir çocuğun eline cep telefonu tutuşturmanın mantıklı bir açıklaması olabilir mi...?
   
    İnsanlar hayatlarında bir çok engellerle karşı karşıya kalırlar; değişik olaylar,değişik deneyimler...
Hayatı tamamlayan bu eylemler karşısında izlenilen yol çok önemlidir. Hayatı kolaylaştırmak adınada olsa kendimiz ve ailemizin sağlığını tehdit edecek teknolojik cihazlara  yönelmemiz bilinçsiz birer birey olduğumuzun kanıtıdır.Teknolojik aletlerin; hayatımızda gözle görülür olumlu etkileri saymakla bitmez...
Hayatımıza girdiği günden beri teknolojik aletlerin yararları ve verdiği kazançlar sürekli ön plana çıkar.
Hiç kimse:
-Aaa bu üründe kanserojen madde var kullanımını kısıtlayalım diyor mu? 
Navigasyon cihazı,cep telefonu ve benzeri cihazların; beyin dokularını öldürdüğünden kimin haberi var?
Kimi zaman yatarken bile cebimizden çıkarmadığımız cep  telefonun yaydığı radyasyonun ilerde ne gibi sağlık sorunlarına sebep olacağını kim biliyor? Fabrikaların düşük bütçeyle büyük kar elde etmek için
yan sanayiden aldığı parçaların ölüm saçtığını hepimiz biliyoruz.Tamam hayatımızın olmazsa olamazları arasına giren teknolojik ürünleri kullanmak zorundayız ama, aşırı bağımlılıkta iyi değildir.Ne yani  telefonun cebinde olmazsa uykun gelmeyecek mi? İnsan psikolojisi artık nasıl bir yapıya sahipse, sürekli bir bocalama seviyesinde istikrarını devam ettirmeye çalışıyor.
Geçende iki gencin arasında geçen diyaloğa bakar mısınız.
Biri:
- Ben ve abim tartışınca abim eşini döver, ben de  hırsımı laptopumdan çıkarırım.
Bir diğeri ise :
-Ya sorma ya bende uykudayken aradabir telefonum yanımda mı diye kontrol ediyorum. Hatta bazen
telefonumla ilgili kötü kabuslar görüyorum. Telefonumun yeri ayrı bende, bir baba oğlunu nasıl seviyorsa ben de telefonumu öyle seviyorum...Teknolojinin gençlerin üzerinde bıraktığı etki bayağı bir komik olsada: aslında sadece bedensel sağlığa neden olmadığıda ortada, fiziki sağlığı bir yana bırakalım ruhsal sağlıkta da çöküntü yaşıyor ergen dediğimiz yaş sınırı... Baktığımızda cep telefonlarının hayatı kolaylaştırdığı kadar faydalı nesneler olmadığını da açıkça görüyoruz. Evet hayatımızı kolaylaştırdığı apaçık ortada fakat sağlığımıza verdiği zararlarda küçümsenecek kadar hafif değil.Örneğin bu konuyla ilgili yapılan araştırmalara göre düşük doz radyasyonun bile hücre ve dokular üzerinde olumsuz etki gösterdiği vurgulanıp ve önlem alınması gerektiği önemle belirtilmiştir.

Çocukların baz olarak alındığı araştırma sonucunda çocuk beyinlerinin küçük ve henüz gelişmekte olduğunu, kafatası kemiklerinin ince olduğu ve cep telefonlarından yayılan radyasyonun onlar için büyük bir tehlike olduğu kanıtlanmıştır.
Oysa insan oğlu olarak ''Göz Görmeyince Gönül Katlanır'' anlayışını geride bırakmalıyız. X ışınlarını görmüyoruz ama yaydığı tehlikeler ortada.Bugün bakıldığında Trafik kazalarının çoğu cep telefonu ihmalsizliğinden kaynaklanıyor.Yani insan olarak üzerimize düşecek görev herşey de sınırını zorladığımız abartılarımızı teknolojik cihazları kullanırken kısıtlamak olacaktır...

    Hayatımızı kolaylaştıran teknolojinin aynı zamanda hayatımızla oynadığıda ortada.Toplumlarda Teknolojik aletlerin topyekün kaldırılması zaten olanak dahilinde değildir.Ama alınacak önlemler zararın en aza indirgenmesinde büyük rol oynayacaktır.Toplumun bilinçlendirlmesi için teşvik; devlet büyüklerinden gelmelidir, programlar düzenlenip teknolojik araçların yararları ve zararları irdelenmeli, bir çözüm yolu bulunmasında hem fikir potansiyellerin desteği alınmalıdır.
Aksi takdirde Bu teknoloji çılgınlığı başka boyutlar alarak insan neslinin yok olmasına da neden olabilir.şu an bilimsel bir açıklaması olmasada Kim bilir belkide x ışınları bilim kurgu filmlerinde izlediğimiz bilişim canavarlarına dönüşüp direk temasla da öldürebilir...Acaba insan mı teknolojiyi kullanıyor yoksa teknoloji mi insanı? - Düşünmek lazım...

                                       Aziz KUZU

( Teknolojik Yanılgı (Düşünmek Lazım) başlıklı yazı Aziz KUZU tarafından 11.03.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.