Sen kendi derdine bak, çek o dilini Şam’dan
Duyduk burnun sokmuşsun, komşumuz Suriye’ye
Kan gövdeyi götürür, haber var Çukurca'mdan
Silkin ve kendine gel, gidişatın nereye...
 
Bırak Amerika’dan, icazetler almayı,
İnadım inat deyip, bildiğini çalmayı,
Yol yakınken dönüver, istiyorsan kalmayı
Gel  kendinle birlikte, halkı atma dereye...
 
Halk ve esnaf perişan, sen vergi peşindesin,
İşsizlik almış gitmiş, bu insanlar nedesin,
Uyutmuşsun halkını, pembe hayallerdesin,
Çek elini ceplerden, sen git başka yöreye...
 
Cukkan da çok sağlam, zenginsin, cakalısın,
Gemiciğin o biçim, çokta fiyakalısın,
Sülalen garantide , kalınca yakalısın
Karun kadar zenginsin, menkuller İsviçre’ye...
 
Çek git Amerika’ya , bak paşanda orada,
Açılımlar yaparak, eremezsin murada
Karıştırdın ülkeyi, ikilik var burada,
Kin ve nefret sokarak dönmesen kefereye...(1)
 
Konuşanı susturdun, tüm sesleri bastırdın,
Basını satın alıp, kalemleri susturdun,
Meydanları boş bulup, reklamını astırdın
Çıkacak bir gün foyan, döneceksin feriğe(2)
 
 
Haksız gerekçelerle, suçsuzları yaktırdın,
Vatanseverleri de , içeriye tıktırdın,
Halka yukardan bakıp, Kral tacı taktırdın,
Millet açarsa gözün, kaçacaksın nereye...
 
 
("Meclisine, anamuhalefetine ve halkına değil de Batı'nın egemen güçlerine bilgi vermeyi düstur edinenler egemen güçlerin taşeronluğunu yapanlardır")
Ekonomide durum vahim gibi… Tayyip Erdoğan ekonomi kurmaylarıyla ilk kez toplandı. Bana göre “end of the game.” Bizim memlekette baba mirasına, “İdris’in öğüttüğü” derlerdi. Doksan yılda kazandığımız bankaları, hava alanlarını, rafinerileri, petrolü, gazı, elektriği, yolu, suyu, yeraltı, yerüstü kaynaklarını hazat mezat sattılar. Vakıfbank, Halk Bank gibi bankaları da, Sabah-ATV gibi varlıkların yandaşlara peşkeş çekilmesi ve kredi kullandırılması için tutuyorlar. Cari açığın büyümesini milli varlıkların satışıyla önlemeye çalıştılar ama yetmedi. Yani İdris’in öğüttüğü de bitti ve gitti. Dün milletin olan milli varlıklar, şimdi eşe dosta, sırdaş hesaplara geçti. Borsa, döviz fırladı; altın çıldırdı… IMF’nin boşluğunu kapatan, “doldur-boşalt” vurgunlarıyla kanımızı emen küresel bankerler ise yavaş yavaş gemiyi terk ediyor.  (alıntıdır)
 
Kazım DOĞAN 17.08.2011 
 
kefere : kafir
ferik    : kümes hayvanlarının civcivlikten çıkmış yavruları,
 

( Şamın Varisi Misin... başlıklı yazı Kazım Doğan tarafından 10/6/2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu