1 Sevgi Üzerine
 
 
 

Bir yürek ki yanmaz, yürek denir mi ona?

Sevmek haram yüreğinde ateş olmayana.

Bir gününü sevgisiz geçirdinse yazık,

En boş geçen günün o gündür. İnan bana!

 

Ömer Hayyam

 

Dünyadaki en güzel şey nedir sorusuna verilen cevaptır”sevgi”.

 

 Sevgi mucize demektir.

 

 Sevilmekten daha çok sevebilmenin mucizesidir. İnsanın doğumu ile başlar sevgiye açlığı ve yaşamının her devresinde devam ettirir.

 

Sevgi nedir sorusunun cevaplarını da şöyle kısaca bir gözden geçirmek isterim.

 

Sevgi mutlulukla, o mutluluğu yaratan nedenin birleşmesidir. Nefret ise bunun tersine üzüntüden ve bu üzüntünün kaynağını bilmekten doğar. Bir şeyi sevmek mutlu olmak ve bu mutluluğumuzun ondan geldiğini bilmektir.

 

Sevgi güzel olan her şeyin özü ve muhteşem olan her şeyin arkasındaki güçtür.  Sevgi insanın ve insanlığın en yüce, en doyumsuz, en güçlü bağlayıcı bir ilkesi ve duygusudur.

 

Çeşitleri vardır sevginin

 

Yaratan sevgisi

Ana sevgisi

Vatan bayrak sevgisi

Aile sevgisi

Çocuk sevgisi

Karşı cins sevgisi

Din sevgisi

Yemek sevgisi

Meslek sevgisi

 

Sevgi vermektir. Gönlümüzden kopup gelen duyguları, insana ve insanlığa sunmaktır.

Sevgi mutluluktur. Mutluluğun mayası, mutluluğun kıvamıdır.

Sevgi özveridir. İnsanın doğasına fedakâr olmayı yerleştirir.

Sevgi merhamettir. Sevginin içerisinde yumuşaklık ve iyi niyet vardır. Bu iki duygu sevgi ortamında merhameti doğurur.

Sevgi ilahi bir duygudur. Çünkü Yaratan evreni ve insanı sevgisinden yaratmıştır.

Sevgi bağışlayandır. Seven bir kalpte kin ve haset barınamaz.

Sevgi sadakattir

Sevgi güvendir.  Sadakat, özveri, merhamet, iyi niyet gibi erdemlerle yüklüdür.

Sevgi paylaşmaktır. İnsanların birbirlerine yakınlaşmalarını kaynaşmalarını ve kucaklaşmalarını sağlayan bir iksirdir.

Sevgi paylaşılır ve paylaşıldıkça çoğalır

Sevgi emek vermek demektir, verilen emeğe gülümseyerek bakabilmek demektir

 

Her geçen saniye ömrümüzden bir anı daha yok etmekte. Bunun bilincine varıp, vakit daha fazla geç olmadan sevdiklerimize seni seviyorum demenin mutluğunu çıkarmak için geç kalmayalım

 

14 Şubat sadece sevgililer değil DÜNYA SEVGİ GÜNÜ

 

Tüm seven gönüllerin Sevgi Günü Kutlu olsun.

 

 

 

 

 

 

 

 

( Sevgi Üzerine başlıklı yazı Gülhun ERTİLAV tarafından 13.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.