BAŞKENT ANKARA.
İç Anadolu'nun ortasında,Yurdumuzun bağrında, O yerini almıştır,
Türkiye Cumhuriyeti'ine başkent olup, bizleri kendisine bağlamıştır.
Ulu Önderimiz Atatürk'ün kabri olan, Anıtkabir'i de bağrına basmış,
Kurtuluş savaşına, Türkiye Büyük Millet meclisi burada karar vermiş.
 
Atatürk'ü Ankara'ya gelişinde, Dikmen sırtlarında, Seğmenler karşılamış,
Onu gören vatandaşlar, Ata'sına gereken ilgiyi göstererek bağrına basmış.
Türk Milleti, Ata'sının yaptığı devrim ve yenilikleri çok yakından izlemiş,
O'nun kurduğu Cumhuriyeti korumaya, devrimlerini yaşatmaya söz vermiş.
 
Ankara'nın Ulus, Anafartalar, Kızılay ve Sıhhiye gibi önemli semtleri vardır,
Caddeleri düzenli, park ile bahçeleri arasında, en önemlisi Gençlik parkıdır.
Atatürk Orman Çiftliği, Gölbaşı, ve Çubuk Barajı önemli piknik alanlarıdır,
Uzun yıllara dayanan Ankaragücü ve Gençlerbirliği, başlıca takımlarındandır.
 
Çankaya, Emek,  Mamak, Altındağ, Keçiören ve Etimesgut, Ş.Koçhisar İlçeleri,
Yeni Mahalle, Batı Kent, Şaşmaz, Eryaman ve Esenboğa  birçok önemli yerleri.
Beypazarı, Kızılcahamam, Çubuk, Sincan, Kazan, Haymana, Polatlı dış ilçeleri,
Başkentimiz Ankara, her yönüyle güzel ve düzenli, büyülüyor gezmeye gelenleri.
 
Ankara'nın daha saymakla bitmeyen, özellik ve güzellikleri vardır, satırlara sığmaz,
Buraları gezilip, yakından bizzat görülecek ki. Bunların kelimelerle ifadesi olamaz.
Başkenti herkes gezip görmek ister, sende bu uğurda Başkent'ine gereken ilgiyi göster,
Vatan'a Millet'e, Bayrak, Cumhuriyet ve Atatürk devrimlerine, çok önem vermek ister.
 
Bu Vatan kolay kazanılmadı, uğrunda birçok şehitler verildi. Görüyoruz halâda veriliyor,
Atatürk bize bunun önemini yıllar önce bildirmiş. "Önce Vatan" diyerek, bu ikazı ediyor.
Millet'imizin önemli bir çoğunluğu duyarlı, buna gereken önemi veriyor, gözümüz aydın.
Yukarıdaki duygu, düşünce ve bilgileri samimice ifade etmeye çalışan, Hacı Raif Aydın.
                                                                                                                (Emekli öğretmen).
 Not: Ankara İlimiz'in 7 si Merkez, 17 tane de taşra ilçesi olmasına rağmen şiirimde, Akyurt, Ayaş, Bala, Çamlıdere, Elmadağ, Evren, Gölbaşı, Güdül,  Kalecik ve Nallıhan ilçelerine yer veremedim. Onlarıda buraya not düştüm. Kusura bakmazlar herhalde saygılarımla. Gerçi yüzbin nüfüslu Polatlı ile Şereflikoçhisar artık il olmayı hak etmiş iki ilçemizdir, fakat yıllardır mücadele etmelerine rağmen, Polatlı Ankara'ya yakın diye, Şereflikoçhisarda bürokratik engeleri aşamadığından, bir türlü il olmayı başaramadılar. Hayırlısı olsun.
    
( Başkent Ankara. başlıklı yazı HACI tarafından 14.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.