Bizler çoğu kez aynı hataya düşüyoruz.Konuşmayı dahi beceremiyoruz.Ama çok görmüyorum bu konuda toplumu.Toplum olarak okumuyoruz.Bu konuda kendimide çok yükseklerde gördüğümü sanmayın.İnsanlarla iletişime geçerim,iyimdirde.İnsanlara karşı hoşgörülü,kibar ve düşünceli davranmaya özen gösteririm.Kendimi eleştirdiğim konu okuyamamak.Evet yeteri kadar okuyamıyoruz.Ve bu yüzden de insanlarla konuşmakta güçlük çekiyoruz.Kelime dağarcığımız gelişmiyor.Kültürümüz yükselmiyor.Bunların hepsinin çoğunluktaki nedeni okumamak.İnanırmısınız bazen bir bakkala giriyorum.Bir ekmek veya herhangi bir şeyi almak için.Karşımdaki insanın benimle iletişime geçmesini güç bela sağlıyorum.Sanki bir şey almaya değil de adamı öldürmeye gitmişim gibi hissediyorum.Böyle bir eksiklik hemde toplumun iletişimde en iyi olmasını beklediği esnaflarda oluşmaya başlayınca soruyorum kendime "Ya bir gün bende böyle olursam.Toplumumuz nereye gidiyor?" Çok okumalıyız. Okumanın kıymetini ancak okuyarak anlayabiliriz. Hem zaten anlamadığım noktalardan biride okumaya bile üşeniyorsak neden yaşıyoruz.Varolma sebebimiz bilmek,okumak ve öğrenmek temellerine kuruluysa neden okumuyoruz.Bu toplum böyle devam ederse nereye varacak.Edebi yönden çok sağlam temelli bir kültürümüzün varolmasına rağmen neden?Nedeni çok basit.Bizlere önce televizyon kültürü yerleştirildi.Teknoloji karşıtı bir insan değilim ama her şeyin bir ölçüsü vardır.Daha sonra internet mübtelası olduk.Şimdide bu haldeyiz.Toplumumuz bu cahilliğinden ancak okuyarak kurtulabilir. Biliyorum bu lafı duymaktan da çok sıkıldık ama sizler okuyana dek bizler söylemeye devam edeceğiz.
           
                                                                   OKUYUN!!!
"Aslında korkum okuyun dediğim insanların bu yazıyıda görüp okumamasından..."




                                                                                                     Muhammet Duran

( Konuş Ordan Be... başlıklı yazı MuhametDuran tarafından 19.07.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.