SEHİTLERİN BAŞARISI
Ne düşman yıldırdı
Ne açlık,susuzluk,
Ne ümmetin ihanet çemberi
Ne yorgunluk ne uykusuzluk
ne soğuk,ne zemheri.
Ölüme giderken şendiler
ortaya çıktı Türkün cevheri.
Bir nesli kaybettik
gelecek nesiller uğruna.
Cumhuriyetti kara gecenin seheri.
Mazlumlara umut, sömürgelere ışık olduk.
Bir devrin battığı yerdi Çanakkale.
Bütün dünya için büyüktü zaferin değeri.
Tanıdık bildik, ümmetçi düşünceleri,
çürüklüğünü gösteren tarihi bir ispattı.
İşte bunun için önemli Çanakkale Zaferi
Hakikat şudur ki zafer,
yüreğinde hiçbir dünyevi ihtiras
bulundurmadan bizim için
Vatan için hayata veda edinceye kadar
KORKUSUZ ve ONURLA
savaşmış olan şehitlerimize aittir .
Onlar ki
Az önce gözünün önünde
kendisinden önceki safta ölen.
Kendisiydi dün ölenleri gömen.
Siperden taarruza çıkınca
kısa sürede öleceğini bilen.
Rahmet gibi birer birer
Hepsi kendi yolundan gönüllü gelerek
Damla damla siperde göl olup taşarak.
Coşup dalga dalga tepeleri aşarak.
Tufan olup ölüme sel gibi koşarak.
Şahadet şerbetini içip
mertebesine ulaşan şehitler.
İşte Çanakkale zaferinin sırrı
onların bu ruh yücelikleri.
Ne mutlu etti alkışlayanları
kahretti hazmedemeyenleri
Nasıl yenilirdi yeşil şeytanların
zengin eli bol efendileri.
Nasıl boşa çıkarırdı Mehmet
gavurun akçesine avuç açan elleri.
Köylü Mehmet nasıl boğardı
altın yumurtlayan medeniyetleri.
İşte budur bir asır geçmesine rağmen
yeşil şeytanların hazmedemedikleri.
Gavura da yeşil sarığa da itibar gerek ki.
Gene gavurun akçesine uzanır ki elleri.
Hala duyulur iğrenç yeşil şeytanların
"savaşan yeşil sarıklılar vardı" dedikleri.
Türkün zaferi ayan beyan ortada
çürütemediklerini yürütecekler ki
soğusun yanmış yürekleri.........
Varsın hurafeler uydursun
şeytanın çatallı dilleri.
Şeytana kulak verenler düşünsün
kul hakkı yiyip ve yedirenleri
kucak açmış bekleyen zebanileri.
Zaferin şanı, Mehmetciğin kul hakkıdır.
İmanı olan bilir ki kul hakkının hesabı
Allaha emanet ebediyen saklıdır.
GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK ANISINA
Ben babadan miras
Kemalist oldum.
Sanma o dedi ben oldum,
Babam dedi ben okudum.
Sürüldü,fişlendi,hapsoldu
bıkmadı.
"Kaç kere yıldırırlarsa
o kadar oku Nutuk'u"
dedi gene okudum.
Ne demiş Ahmet Arif
"Terk etmedi sevdan beni"
Bak sevda bile terk edebilir.
Benimkisi sevda değil başka.
Ben senden bir tomurcuk,
budandıkça hep çıkan filiz,
en uç dalından fide çeliği.
Ben senim sen de bensin.
Nasıl terk etsin özüm beni.
Ben Kemalim ben insanım.
Korkmam açlıktan kıtlıktan,
Tabiat sevgisinden korkarım.
Korkmam börtü böcekten,
mahlukat sevgisinden korkarım.
Korkmam tilkiden çakaldan,
hayvan sevgisinden korkarım.
Kuralları hep tabiat koyar.
Orantıyı hep insan kurar.
İradenin ikilemi bu
Korkmam cahilden cüheladan
İnsan sevgisinden korkarım.
Bilirim hep;
"Aklımı kullanırsam MÜSLÜMANIM",
"İkilemi çözersem insanım".
Ben kemalim ben insanım.
Artık yaprak dökme çağım ,
İki küçük tomurcuğum var .
Onlar savaşsın cehaletle,
onlar koşuştursun hevesle.
Ben yoruldum hata yaparım.
İki tomurcuk verdim sana
Gözüm arkada kalmaz.
MAAZALLAH bir gün gelirse
sırayı birilerine kaptırıp
Hasan Tahsin olamamaktan korkarım.
DR.Özgür EKER
KURTULUŞA DOĞRU
Belki şekil değiştirecek,
belki aynı kalacak .
Bazen kendi olacak,
bazen kılık değiştirecek.
Hatalarından gafletinden
beslenmek için bazen
sinsice yanında olacak.
bazen karşında olacak.
Bazen görünür ,
bazen görünmez olacak.
Bazen güçlü,
bazen zayıf olacak.
Belki zaman belki mekan
daima fırsat kollayacak.
Belki sesi yükselecek ,
belki susacak,
belki saklanacak.
Bazen aynı
bazen başka türlü
daima karşına çıkacak.
Sen yılsan da o yılmayacak.
Boş bulunduğun anda
seni rahat kılmayacak.
Gönül ister böyle olmasın.
Ama
gerçek bu gönüle uymayacak.
Sen selim olsan da
düşman salim olmayacak.
Cehalet baş düşmandır biliriz.
Dün bu güne göre cahil idik.
Bugün yarına göre cahiliz.
Cehaletle savaş bitmez biliriz.
Bu gün kurtulduysak ne mutlu.
Yarınlara çabamız var umutlu.
Bu günkü kurtuluştan çıkar.
Yarınki kurtuluşa gideriz.
Çaba biterse bizde biteriz.
Hep birlikte var olmak için
sevginin sıcaklığı ile eriyerek
Bir girdap gibi karışıp
birbirimizi kucaklayarak .
Adalete yüzümüzü dönerek
el ele çember gibi dizilip
kırılıp katlanmadan eşit olarak.
Önce Vatan sonra can diyerek
çiğnemek isteyenleri unutmayıp
ayaklarımız yere basarak.
Yurtta sulh cihanda sulh diyerek
elimi vicdanıma koyarım.
Ne ben kimsenin vatanına kem gözle bakarım.
Ne Vatanımı kem gözle bakanlara bırakırım.
O kem gözler benim olsa bile oyarım.
Beni ben yapan ne varsa o benim.
bana da beni ben yapana da sahiptir Milletim.
Bu can Vatana feda ağlamaz Milletim,
der ki Vatan sağ olsun.
Millet Vatan için ağlayacaksa
varsın kan dökülsün.
Ahrete yol almaya geldik dünyaya
engelleri bir bir aşarız.
Allaha kuluz kula kulluktan kaçarız.
ben ben olayım ki söz hakkım olsun.
Biz biz olalım ki bize söz düşsün.
Bilmeyen tanımayan çıkarsa eğer
Şanlı Çanakkale'yi hatırlatalım düşünsün.
Başımız dik göğsümüzü gererek.
Biz Türk Milletiyiz arkadaş diyelim ki
Yurtta da cihanda da sulh yürüsün.
Düşmanın kalmadı uğraşmaya ,
ne tahammülü ne takati.
8-20 Aralık 1915’te Anafartalar ve Arıburnu bölgelerini,
28 Aralık 1915 – 9 Ocak 1916 tarihleri arasında da
Seddülbahir bölgesini sessizce tahliye etti.
Haysiyetlerini arkada bırakıp, sessizce kaçıp gitmek zorunda kaldılar.
Arsız gibi geldiler hırsız gibi gittiler.
Dr Özgür EKER
16.12.2015
---------------0----------------
ÇAMUR ATMA GELDİĞİN ÇAMURA
Ey! dünyanın kibirlisi.
Battık dünya denen çamura dersin.
Çamur atma geldiğin çamura.
Yoktur kötülüğün bilirsin
niyetten davranıştan başka tecellisi.
Ne dünya ne çamur iyi veya kötü.
İradedir iyiliğin kötülüğün efendisi.
Senin kirlettiğinden gayrı
her şey doğal bu dünya da.
Temizlediğin bile kirlettiğinin telafisi.
Doğa şuursuzca temizler kendini.
Hikmete uyar yok ki iradesi .
Üretmez temizleyemeyeceğini
olur mu senin gibi bahanesi.
Ak da sensin kara da sensin
bu dünya da başka türlü yok
iyiliğin kötülüğün tecellisi.
Bu dünyaya doğdun da geldin .
Aklın büyüdükçe erdi.
Sanırsın bedendir ruhun öncesi.
Bir gün konduğu daldan
kuş gibi uçup gidecek
geçte olsan anlayacaksın
ruhtur bedenin öncesi.
Bilmek sana mahsus değil.
Öğrenmek sana mahsus.
Düşünmek sana mahsus.
O düşünmeden bilir her şeyi.
Sevgi, iyilik ,adalet, sana mahsus değil.
Nefret,kötülük,suçluluk ,yılmak,yanılmak
çaba, emek ,amaç, araç ,sana mahsus.
Bana mahsussa onda yok da sanma.
O yarattı her şeyi ve cüzzi iradei
Nasıl deme bana bende insanım.
Tasavvur edemezsin hiç bir şeyi
yoksa emsal zıddı benzeri.
Bir tutma cüzzi irade ile külli iradeyi.
Bir madalyonun iki yüzü denk olsa bile
çevirip bakmadan bilemezsin
aralarındaki farkı gerçeği.
Damlayla derya bir olur mu
Damlayla deryanın farkı sen anla diye
Öyle bir fark ki varlık yokluktan öte.
Varlık yokluk bile sen anla diye .
Fark nedir farksız nedir ondan öte.
Sana fark etmez farkı unutmamaktan öte.
cüzzi iradeyle kandıramazsın külli iradeyi.
Bütün tabiat insanın hizmetine verildi ya
amaç kim sana hizmet edecek sanırsın.
Sınav sen onlarla neye hizmet edeceksin.
Unutup boşa kibirlenir aldanırsın.
Bedenin ruhun var ya var oldum sanırsın .
Bu dünyaya var değil var olmaya geldik.
İyi kötü sevgi nefret bütün zıtlıklar içinde.
Mesele sen seni sen yapmak için
neyi yeşertir neyi kurutursun içinde.
kul hakkı yemek için savaş bile çıkarırsın.
Kul hakkı bu her şeyden önce gelir.
Bana nesi sana nesi yok şaka mı sanırsın.
Taktın şekle şekilciliğe
çiğnemeden yuttum der
kul hakkı yemedim diye
nafile kendini aldatırsın .
Allah tek tir her şeyden yücedir.
Ne varlık tektir ne yokluk tektir.
Vardan da öte yoktan da ötedir.
Varlığı yokluğu o yarattı.
Var yok onun takdiridir.
Bize anlamak bilmek
aklımızın yettiği kadar.
İnsanı kibirli yapan aklının her şeye
ermediğine aklının ermemesidir.
Allah'la pazarlık mı olur.
Cüzzi iradeyle yenemezsin külli iradeyi.
Sen nefsinle pazarlık eder
ona aldanırsın yada onu aldatırsın.
" kötülüğü ben yaratmadım ki" demeyi
kötü olmaya mazeret mı sanırsın.
Ey! dünyanın kibirlisi.
Battık dünya denen çamura dersin.
Çamur atma geldiğin çamura.
Yoktur kötülüğün bilirsin
niyetten davranıştan başka tecellisi.
Ne dünya ne çamur iyi veya kötü.
İradedir iyiliğin kötülüğün efendisi.
Dersen ki geçmeliydim sınavdan şekle şemale göre
derler ki kitapta defterde açıktı ne mırıldanırsın.
Savaşı kötü barışı iyi kabul ediyorsak eğer.
Barış araçlarından,yollarından daha çok
savaş silahları yöntemleri üretiyorken
iyi yada kötü olduğumuz konusunda
biz insanoğluna söz hakkı düşmez.
Dr Özgür EKER
KARDEŞCESİNE
İki ile hız bir araya gelince
yarış başladı demektir.
her şeyin zamanla,
hiçliğin varlıkla ,
yarımın bütünle
tutarsızlığın tutarlılıkla yarışı vardır.
yarış olmasa bile olur.
tutarsızlığın tutarlılığı bile vardır.
Maddiyat kardeşlik tanımaz.
doğada kardeşlik yoktur.
Ormanda kardeşlik yoktur.
Kökleriyle kardeşliği boğar
dallarla örterler birbirlerini.
Gölge savaşları olur.
Daima birinin aydınlığı
diğerinin cehaleti olur.
Kardeşlik güvenlik içindir.
Güvenliksiz hürriyette olmaz.
Avlamak yada kaçmak
hürriyet sayılırsa başka.
Her şey yem olana kadar.
Bitkilerin hürriyeti varsa
beyinsizliklerinden gelir.
Tek üreten onlar ormanda
Kardeşlik odunda değil
Kardeşlik insan oğlunda.
O isterse kardeşlik olur.
O KURARSA KARDEŞLİK OLUR
Doğanın dengesinde değil
İnsanın dengesinde ara
Kardeşlik aklın eseri.
Kardeşlik; yaşamak insanca
Yaşamak insanca hür ve bir millet gibi kardeşçesine.
Yaşamak milletçe hür ve tüm dünya kardeşçesine.
Yaşamak tüm dünya hür ve cennetteymiş gibi kardeşçesine.
Dr.Özgür EKER
BİZ ZATEN BİLİYORDUK DİYECEKSİNİZ AMA
Var yoktan var olduysa
önce yok var demektir.
Yok vardan yok olduysa
önce var,var demektir.
Varın var olabilmesi için varlık mı olması gerekir.
Var varlıktan öte olmasa sevgi nefret ne demektir.
Yokluğun var olabilmesi için varlık olmaması mı gerekir.
Yokluk varlığın olmamasından öte olmasa karanlık ne demektir.
Sevgi nefret ve karanlığın var olabilmesi için en az bir irade
iradenin var olabilmesi için bir varlık var olması gerektir.
Karanlığın var olabilmesi için bir varlığın var, bir varın yok olması gerekir
Demek ki varda yokta bir hikmet var.
Varlıktan,varlığın varlığından yokluğundan öte.
Varlığın varlığında bir var var varlıktan öte.
Var olan varlık,aynı anda iki yerde var olamıyorsa,
var olan varlığın,var oluşunda bir sınır var,
var olan varlık, o sınırın içinde var demektir.
Var olan varlığın bir sınırı varsa varda bir yer var demektir.
Var bir yerde var olduğuna
iki var aynı yerde var olamadığına göre
varın içinde yokta var, var o yokta var demektir.
Demek ki
varın var olabileceği kadar yok gerektir.
Varın sınırı varken yokluğun içinde ise,
mekanda varlıkta var ise,
mekanında sınırı var demektir.
İki var aynı yerde olamadığına göre,
o sınır varın var olabileceği her yerde demektir.
Halbuki aynı yerde
Var yoksa yok var.
Yok varsa var yok.
Yok yoksa var var.
Var varsa yok yok demektir.
Ama
varın var olabileceği kadar yok gerekse,
yok olmasa varda olamaz demektir.
Yok yok olursa var var değil yok olur demektir.
Varın var olabileceği kadar yok gerekse,
yok var olursa yok yok değil varda gene var demektir..
Bu da yok vardan önce demektir.
Var yer değiştirirse
var olduğu yerde yok,
yok olduğu yerde var olacak demektir.
Var var olduğu yerde vardı,
şimdi var yok olduğu yerde var.
Yani şimdiki halde
Yok olduğu yer var olduğu yer,
var olduğu yer yok olduğu yer demektir.
Varın var olmak için var olacak kadar yere ihtiyacı varsa,
iki var aynı yerde aynı zaman da olamadığına göre,
yok aynı zaman da iki yerde olamıyor demektir.
öyleyse,yok hep aynı yerde yok demektir.
Buda yokta bir mekan var demektir.
Varın var olabilecek kadar mekana ihtiyacı varsa.
Var olan varlığın sınırı varsa,
varlığın var oluşunun da bir sınır var demektir.
Mekan denilen varlığın var olabilmesi için gereken var,
varlığın var olduğundan daha çok vardır.
Öyleyse mekan da vardan önce var demektir.
Varın var olabilmesi için mekan gerekse
vara mekan olan bir var var demektir.
Yani mekan var demektir.
O zaman mekan hem varda var hem yokta var demektir.
yani
yok yok olmak için vara ihtiyacı yokken
varın var olmak için yokta var olabileceği kadar mekana ihtiyacı var demektir.
Bu da yok vardan önce demektir.
Yok vardan önce ise arada bir zaman var demektir.
Peki yok yoksa içinde mekan var,var var ne demektir?
Yok, yok olursa yok mu olur?
Yoksa!
Yok, yok olursa var mı olur?
Demek ki yok başlangıç demektir.
Yok yok olunca yok mekan oldu,
yok mekan olunca var var olabileceği kadar mekan buldu demektir.
Öyleyse bütün bunlar zaman var demek,
zamanında başı sonu var demektir.
Şu anda şuana kadar geçen zamanın sınırı demektir.
Öyleyse şu andan sonra gelen zamanda var demektir.
O zaman var olmadan var olan şey var demek olur.
O zaman yoktan var olan şey var demektir.
O zaman zamanın bir sonu var demektir ki,
zaman baştaki yoktan sürekli var olan bir var olmasın.
Yoksa zamandan başka bir zaman olurdu ki
yok başlangıç değil zamanın sürekli var olduğu başlangıçlar olurdu.
Yok artık yok,var artık var olduğuna
artık yoktan da var,vardanda yok olmadığına göre.(1)
Demek ki yok başlangıç demektir.
Üstelik yokta bir mekan varken,
mekanda,varlıkta,zamanda varda varsa ve var varsa,
evrende yok diye bir şey yok demektir.
İki var aynı anda aynı yerde var olamıyorsa
varın var olamayacağı bir yer var demektir.
Ve bir var aynı anda iki yerde olamıyorsa
varın var olamayacağı gene bir yer var
Her iki durumda da varın var olamayacağı bir zaman var demektir.
öyleyse
Zamanın varlığın ve mekanın varlığının varoluşun da
ortak bir var ve varoluş var demektir.
varın var olabileceği yer sınırlı ve varın var olamayacağı yer var ,
buda zaman denen var var,ihtimal(2) denen var sınırlı demektir.
Demek ki yok başlangıç demektir.
Demek ki mekan,varlık ve zamanın var olduğu varda varlıktan öte bir şey var demektir.
Yok,mekanın,varlığın ve zamanın başı ise zamandan önce bir var var demektir.
Ve mekan,varlık ve zamanın yok olduğu başlangıç yokta yoktan öte bir şey var demektir.
Varda varlıktan öte var var yokta yoktan öte bir yokluk var demektir.
Demek ki vardan da yoktan da öte bir var vardır.
O ki vardan da yoktan da öte ,var ve yok ondan ötürü.
Var var olmasa var varlığını nasıl bilecek,
yok yok olmasa var yokun yokluğunu nasıl bilecek.
Öyleyse varlığın bilebildiği var ve yoktan öte,
bilebileceği vardan ve yoktan öte var vardır.
Demek ki var yok sen anla diye kelime,
var dediğimiz var; mekan,varlık,zaman ve cüzi irade demektir..
Varı var,yoğu yok,varı yok,yoğu var yapan var olan külli irade,
anlayabileceğimizden anlayamayacağımız kadar öte demektir .
O ki vardan da yoktan da öte ,var ve yok onda ve ondan ötürü.
Kibir diye bir var vardır ki var olan bir varlıktan ötürü,
her şeye aklının ermediğine aklının ermemesinden ötürü.
Demek ki var olan varın varlılığını var eden var,
vardan da yoktan da öte,var ve yok onda ve ondan ötürü.
"Yapıp bozmakla yücelik olmaz ,
kuran baştan kurdu tekrar bozmaz" ondan ötürü
Dr ÖZGÜR EKER 11.04.2016
1)Değişmeyen tek şey Allah'tır.yaratılan her şey değişime tabidir.Değişim değişmemesi külli iradenin taktiri yani hikmet olmasından ileri gelir.değişenin değişiminden var olan şey yoktan var olan değil türevdir. Değişerek yok olan şey vardan yok olan değil değişerek türevine dönüşendir.
2)ihtimal denen şey vardır.çünkü irade vardır.sınırlı dır çünkü hikmet vardır. zaten matematikte1-0
arası kabul eder 0 çıkması sınırlı hesap evreninden gelir.irade var bile olsa irade ile iki şeyi aynı anda aynı yerde bulunduramazsınız.............
--------------------------------------------------------------*------------------------------------------------------------------------------------------------------------