KURBAN YAKINLAŞMAKTIR

‘Kurban Allah’ a yaklaşmaktır ‘demiştik dünkü yazımızda. Bu gün de ‘kurban yakınlaşmaktır’ diyorum. Kime, nasıl yakınlaşacağız. Allah’ yaklaşan kul, kullarıyla da yakınlaşmak zorundadır. Yaradılanı yaradan için sevmek zorundayız çünkü. Bu sevgi için kurban bayramı bir vesiledir.
İslam barış dinidir. Bazı mülhitlerin dediği gibi savaş dini değil. Ne maksatla söylendiği belli olmayan aykırı söylemler müsteşriklerin kasıtlı sözlerine katılmak olur ve bu da ancak bir şeytani amaçla yapılabilir. Müslüman görünümlü müstağrip kafaların hezeyanlarını bir tarafa bırakırsak deriz ki İslam barış dinidir. Zaten kelime kökeni itibariyle de bu mana esastır.
Seleme kökünden gelen İslam ‘Selam, Güven, Barış, Esenlik, Huzur’ demektir. İslam kelimesi selem kökünden mastardır. Güven, barış, huzur, emniyet ve esenlik içinde olmak anlamlarına gelir. İslam ne demektir? "İslam" Arapça bir kelimedir. Boyun eğmek, teslim olmak ve itaat etmek anlamına gelir. İşte bütün bunlar gösteriyor ve tüm şeytani söylemleri yalanlıyor ki İslam barış dinidir, kardeşlik dinidir, İslam güven demektir, kurtuluş ve huzur demektir. Zaten selam sözcükleriyle birbirine esselamu aleyküm derken benden size zarar gelmez, esenlik, huzur ve güven sizinle olsun.
Bütün bunlara rağmen biri kalkıp İslam savaş dinidir diyorsa Müslüman görünümü taşıyorsa onun şeytani maksatlı bir zavallı olduğunu anlarız.
Gelelim asıl konumuz olan yakınlaşmaya. Aramızdaki bütün ihtilafları bırakarak, birbirimizi sırf Allah için sevmeye bayramlar bir vesiledir. Kırgınlıklar, kızgınlıklar, dargınlıklar terk edilir, yeni bir sayfa açılır, bu sayfaya yeni ve güzel yazılar yazılır. Birbirine ikramlar yapılır, hediyeler verilir. Bu ikram ve hediyeler dostlukları başlatır, yerleştirir ve kökleştirir.
İşte bayramlar bu dostlukların başlaması, kırgınlıkların terk edilmesi, dargınlıkların sona erdirilmesi düşmanlıkların yok edilmesi için büyük fırsatlar vardır. Bu olumlu gelişmeler için zaman ve mekân oluşturur, bu zaman ve mekânlardan fırsat elde eden Müslüman huzur ve saadet içinde Allah’a ibadet edebilmek için bayramları bir şans olarak görür. Hasmıyla barışır, dargınlıktan vaz geçer, ortamda savaş rüzgârlarından eser kalmaması, barış rüzgârlarının oluşması için çaba gösterir.
İşte kurban ve bayram hem Allah’a yaklaşmak, hem de kullarına yakınlaşmak için büyük imkânlar sunmakta, zaman ve mekân olarak fırsatlar yaratmaktadır. El verir ki bu zaman ve mekânların yarattığı fırsattan faydalanalım. Çevremizle barış içinde bir arada yaşama, Allah’ a yakın bir kul olma amacımıza biraz daha yaklaşalım ve ebedi saadetin yollarını arayalım.

Ahmet Kemal
Kayıt Tarihi : 20.8.2018 11:47:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir

    ( Kurban Yakınlaşmaktır başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 12.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
    Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.