* (Notlarımın arasından aslını kimin yazdığını bulamadığım güzel bir kıssadan hisse çıktı. Ben de sonuna bir yorum paragrafı ekleyip paylaşmak istedim.)

“Eski çiftlik evini onarmak için tuttuğum marangoz, işteki ilk gününü zorlukla tamamlamıştı. Arabasının patlayan lastiği onun işe bir saat geç gelmesine neden olmuş, elektrikli testeresi iflas etmiş ve şimdi de eski püskü arabası çalışmayı reddetmişti. Onu arabama alıp evine götürürken yanımda adeta bir taş gibi oturuyordu. Evine ulaştığımızda beni ailesiyle tanıştırmak istediğini söyledi. Bahçe kapısından evin kapısına uzanan taş döşeli yolda yürürken küçük bir ağacın önünde kısa bir süre durdu, dalların uçlarına ve yapraklara her iki eliyle selamlaşır gibi dokundu. Kapı açıldığında adam şaşırtıcı bir şekilde değişti. Asık yüzü gülümsedi; iki küçük çocuğunu kucakladı ve eşine kocaman bir öpücük verdi.
 
Beni içeri çağırdı; ailesiyle tanıştırdı. Yorgunluk kahvemizi içerken ertesi günün işlerinden konuştuk. Daha sonra beni arabaya yolcu etmeye çıktığında yapraklarını sevdiği gövdesini okşadığı o ağacın yanından geçerken merakım depreşti ve ona ağaçta ne özellik bulduğunu sordum. “O, benim dert ağacım” dedi. “Elimde olmadan işimde bazı sorunlar çıkıyor, ancak şundan eminim ki o sorunları evime, eşime ve çocuklarıma dert yapmaya hakkım yok. Bunun için bu sorunları her akşam eve girerken o ağaca asıyorum. Sabahları tekrar onları oradan alıp götürmek için uzandığımda hiçbirini bıraktığım yerde bulamıyorum. Dert ettiğim sorunların yerinde yeni bir gün, yeni bir umut ve dünden kalan sorunlara da olası çözüm önerileri buluyorum.”
*
Eğer bir dert ağacınız yoksa, kapınızı çalan ve hatta kendi kapısını açıp sizi içeri çağıran mutluluğun sesini duymayabilirsiniz. Dert ağacınız olmasa da bir dert taşınız, bir saksı çiçeğiniz, ya da yaramaz bir kediniz de mi yok? Hiçbiri yoksa bile sorunların ancak sorun oldukları yerde dert edilmesi gerektiğini anlayacak kadar aklınız vardır elbette... Dertlerinizi bir anlığına bile sorun mıntıkası dışında kalan sevdiklerinize bulaştırmanız, elinizdeki hazır mutluluk nedenini karartıp saatler süren mutsuzluk nedeni olur… 
*
M. Soyek
( Dert Ağacı başlıklı yazı M. Soyek tarafından 16.08.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.