El  alem ne der sözüyle yada onların sözleri doğrultusunda  yaşamasak da kararlarımızda illaki etkisi olmuştur.. 
    Dogdumuzda cinsiyeti ne adını ne koydun la başlamıştır bu sorular ...
     Nasıl mı..
     Okul ne zaman bitiyor dediler bitirdik.
     Askere ne zaman gidiyorsun dediler gittik.
     Ne zaman evleneceksin dediler evlendik.
 Çocuk ne zaman geliyor dediler üç tane yaptık.
 Ev aldın mı aldık 
 Tam bitti sorular derken bu seferde daha yaş 37 emekliliği soranlar çıktı..
 Korkuyorum bunlar bir gün azrail ne zaman gelecek diye de sorarlar ...
    Etkisi ne derseniz illaki olumsuz etkisi oluyor psikolojik ,maddi, manevi ...
    Nasıl mı 
     Askere geç gitsen adam olmaz diyorlar.
     Evliliği geciktirsen kız veren olmamış diyorlar.
     Evliliğin ikinci yılında çocuk olmasa kısır diyorlar:)
     Öyle bir toplumda yaşıyoruz ki hayrına yorum yapan duymadım daha ....
     Öldüğünde emin olun arkandan kalanlara teselli verirken yaşını yaşadı üzülme diye teselli ederler...Rahmet olsun en son çıkar ağızlarından .
     Geç oldu biraz ama anladım çevrenin sözüyle hareket etmemeyi ...
     Arsız oluyorum artık küçük bir tebessüm edip geçiyorum ...
     Gençler size söylüyorum yolun başında siniz büyüklerinizin fikirlerini alın onu halburdan geçirin sizin mantiğiniza uyani yapın ....
     Yoksa başkalarının dediğine kulak asarsaniz o halburu yüzünüze tutarak gitmek zorunda kalırsınız.
  
( El Alem Ne Der başlıklı yazı Ramazan SAKA tarafından 18.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.