ZEYNELABİDİN  TAGIYEV
Bir insan doğar, büyür gelişir ve ölür. Bazıları yaptıkları ile yaşadıkları yerlere umut olur ışık olur öldükten sonra bile hizmetleri, örneklikleri ile beraber devam eder. 
Fakir ya da zengin  doğmak kaderdir. Nerede kimin evladı olarak doğacagımoza biz karar veremeyiz. Ama Zeynel abidin gibi bir mücadele adamı fakir bir ailenin inşaat amelesinden ötesi gözükmeyen çocuk olarak doğabilir. Ortakları ile aldığı petrol sahasında inatla devam çabası ve pes eden diğer ortakların hissesini alarak yola devam inancı zenginliği kamulaştırma anıma kadar getirir.. Paraya sahip olduğunuzda yaptıklarınız, ölsenizde size kalıcı ve sizi rahmetle ananların olduğu bir kitle borakır.. Türk tarihi içerisinde TAGIYEV yaptıkları ile anılan birisidir.. 
-1878 de bulduğu petrol ile 19 yüzyılda petrolü ticarileştiren ilk Türklerdendir
-Hayırsever birisidir. Azeri Türk  çocuklarını yurtdışına burslu gönderen Türkle evlenme şartını hatrıalarına yerleştiren birisidir. 
-Kafkas İslam Ordusunun finansörlerindendir
-Balkanlar dan göçetmek zorunda kalanlara İstanbul da yaptırdığı konutlarla iaşe ve barınmalarını sağlayan mensubiyet şuurunu zirvesinde bir insandır
-800 km lik  Bakü Batum petrol hattını inşa ettiren 600 km kızeyden Baku ye içme suyu getiren sınırsız hayalgücünün sahibi bir iş adamıdır
-Kız çocuklarının okuması için yobaz dayatma ve iftiralarına karşı koyarak okullaştıran bir babadır
-Rus askerlerine esir düşmüş Türk subaylarını çalınan Türk çocuklarını  olduğu yerden alan ve Anadolu ya gönderen teşkilatın kurucularındandır
-Balıkçılık, tekstil deniz ulaşımı ile ilgili bir çok yatırımı olan bir Yatırımcıdır
Herkesin baba dediği fakir doyuran 101 yaşımda hayata gözlerini yumduğunda Bolşevik ihtilalini görüp mallarını tasfiye edenlere karşı olmuş bu topraklarda var oldum bu topraklarda öleceğim demiştir.. Tüm malvarlığına ihtilalciler  el koymuş ve devletleştirmişdi..
Türk doğmak yazgıdır.. Aslına uygun yaşamak sa tercihdir.
1 mumun varsa sadece kendi haneni aydınlatırsın.. Sokağını şehrini ülkeni ve dünya aydınlatma gücüne ragmen hala evini aydınlatıyorsan senin sütçü beygirinden farkın yok demektir.. Hatta o beygir senden de hizmeti ile ayrılır...
Zeynel Abidin TAGIYEV i rahmetle anıyorum..

Torun Halili
( Zeynelabidin Tagıyev başlıklı yazı HALİLİ tarafından 2.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.