Kır Bahçesi



Hep bir yerlere yetişmenin gayesinde insanlar koşuşturmaları

hiç bitmiyor…Bir telaştır gidiyor hayatlarında ,ama nereye kadar?


Tanışalım ben Raziye 60 yaşındayım eşim 3 çocuğum ve 7 tanede torunumuz var. 

Ateist olan anne ve babanın çocuğuyum.

Allah ı bize öğretmediler duanın ne olduğunu bilmeden yaşadık yasaktı

bizim evde dua etmek.

Anne baba ne derse doğruydu onlar haklıydı.

Fethiye nin yayla köyünde doğdum. Babam balıkçıydı balık satardı annem ev hanımı evde iğne oyaları yapardı.

İki kardeştik benden 3 yaş büyük ablam var dört kişilik bir aileydik.

Evde televizyon yoktu ,radyo yoktu. Kuyudan su çekilirdi çamurluydu sular içilmezdi. Çamurun suyun dibine çökmesini beklerdik sonra içerdik okula hiç gitmedik.

Evin bodrum katında mendil katlardık. Çuvallar dolusu mendil gelirdi bizde onları katlar poşetlerdik. Toptancı ayda bir gelir alır götürürdü katladığımız mendilleri. Yeni çuvalları bırakır giderdi.

Sabah 6 gece 12 ye kadar biz ablamla mendil katlardık. Yemeğimizi de bodrumda yerdik yatmaya çıkardık eve. Ertesi gün yine aynı devam ederdik mendil katlamaya.

Durup dinlenemeden sürekli bu şekilde devam etti bu durum. Komşumuz yoktu olan bir iki komşu vardı. Onlarla da görüşmemiz yasaktı, zaten bize de hiç gelmezlerdi.

Bodrum katı çok soğuk olurdu ısınamazdık ellerimiz buz tutardı. Günde kaç tane mendil katladığımız belliydi. Sayısını alırlardı bizden hele az olsun öldüresiye döverlerdi bizi.

Bu süreç tam 16 yıl sürdü 16 yıl boyunca o bodrum katında sarı bir ışığın altında penceresiz yerde dünyadan habersizce devam ettik mendil katlamaya.

Eve kimse gelmezdi ateist oldukları için.

16 yıl sonra ablam kendi kendine konuşmaya başladı kafayı yedi.

Bir gün yine mendilleri katlıyoruz ,ablam ateşe verdi bodrum katını ev tamamen yandı.

Komşular haber vermiş galiba polisler geldi eve, bizi sorguya çektiler. Ablamı yatırdılar akıl hastanesine. Anne ve babamı da tıktılar kodese 16 yıl boyunca bizi o bodrum katında tutsak tuttukları için.

35 yıldır da işte bu kır bahçesinde gelen misafirlerimizle birlikteyiz.

Çok şükür Allaha binlerce kez şükür burada mutluyuz…


Raziye teyze :    Fethiye de kahvaltı yapmak için durduğumuz kır bahçesinin sahibi.

Semra EROĞLU   Şiirleri sevdiren kadın

20/10/2022             

       

 


( Kır Bahçesi başlıklı yazı Semra EROĞLU tarafından 20.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.