Eğitim Ebeveyn Ve Çocuk
Hepimiz biliriz ki çocuk ailesinden ne görürse onu uygular. Yıllardır bu ülkede herkes neyde yanlışlık yaptığımızı düşünüyor. Bunun bilhassa tek bir cevabı var:Eğitim
Eğitim bir toplumun gerçekliğidir. Toplum ne öğrenirse onu uygular. Ancak eğitim denince akla bir tek okullar gelmesin. Okul dolaylı bir elemandır. Okulda istediğimiz hedefimiz için çabalar, donanıma sahip oluruz. Asıl eleman "ailedir"
Aile olmak dile kolay. Aile kavramının oluşması için bireylerin ince düşünerek evlenmesi ve hazır olduklarında çocuk sahibi olmaları gerekir. Ne var ki ülkemizde hâl böyle değil. Düşünmeden büyük sorumluluklar almak normalimiz olmuş. Eski yıllara oranla daha bilinçlendi bu ülke lakin hâlâ kırsal kesimlerde devam eden bir olay. Bu da yine eğitime çıkıyor.Eskiden köy enstitülerinin olduğu zamanlarda her türlü bilgiden öğrenciler yararlanırmış. Köylü nüfuslar azalınca Kaldırmışlar bu uygulamaları. Keşke kaldırmasalarmış oradaki eğitim seviyesi gayette iyiymiş ve toplum böyle böyle gelişmiş. Şimdi ise eğitimsizlikten insanlar yaptıklarının sonuçlarını düşünmüyor 6-7 çocuk yapıp, ben bu çocukları doyuramıyorum diye sızlanıyorlar bütün streslerini çocuklarından çıkartıyor, şiddeti ve hakareti meşrulaştırıyorlar. Bu çocuklar ailelerinin günahlarının bedelini ileride hayli hayli ödüyorlar. Demem o ki çocuk ailenin aynasıdır,dolayısıyla eğitim için daha fazla yatırımlar yapılmalı, sistem ve stratejiler değiştirilmelidir aksi takdirde bu ülke insanların yozlaşmasına yol açacaktır bu da huzur kaçıran, ülkenin kanayan yarası haline gelecektir.
(
Eğitim Ebeveyn Ve Çocuk başlıklı yazı
Didemx tarafından
18.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.