AFAD DA AFAT
VAR
Afet, doğanın orantısız gücünün kendisini hayatın devamlılığını engelleyecek sekılde "kendiliğinden "gücünü Su sel olur kar çığ olur, duman sis olur yerküre sallanır zelzele olur,rüzgar kasırga olur dalga tsunami olur ve varsa kendinden alınanların intikamını alır.. Afet, bu  halin adıdır ..
Sebep-sonuç ilişkisi içerisinde doğal afet ,gelirken kendini haber eder..Ne yağmur, ne kar ne de rüzgar kendiliğinddn olur.. Soğuk/ sıcak hava dalgaları karşılaştıgında basınç farklılığı rüzgara sebep olur.
Ms 1.yüzyılda Vezüv yanardağı patlamadan evvel aylarca kaynayıp durdu son ay artık küller pompeo'nun üstüne dökülüyordu.. İnsanlar "birşey olmaz" dediler.. Ve hepsi 1800 yıl sonra. Taslaşmış son hallerine göre bulundular..
Verileri değerlendirmek yetenek ister.. Su kaynakları buharlaşması ile nem yüklü bulutlar, ağırlığını su tanesi olarak bırakır. Bırakıldığı andan toprak yüzüne düşünceye kadar Ani soğumalarda dolu, kar tanesi ya da yağmur damlası olarak üzerimize düşer..
Meteoroloji hava verilerinin değerlendirilerek gökyüzü kaynaklı doğa olayları öngörülebilir hale getirir.. Ülkeler meterolojik verileri kullanarak ekonomiyi, tarımı, insanı ve şehirleri korumaya çalışır.. Meterolojik verilerden yararlanılarak, 
1970 lerden beri ABD de uygulanan sistemle stok sahasında bulunan otomobillerin dolu yağması sonucu kaporta eğilmerine ve yeniden işçilik maliyetlerine engel olmak içİn dolu bombaları atarak hava ısınması saglanmış ve dolu tanesi, yağmur tanesine dönüştürülerek kaporta hasarları daha az maliyet le lokal şekilde  önlenerek engellenmiştir.Kimya da soğuğu görünce ısınan maddeler gazlar vardır.. Atıldığında soğuk havada ısınır ve doluyu yağmura dönüştürür.. 
Doğa da Enerji yok olur mu? Duran enerji, harekete geçen enerji var.Hal değiştiriyor ama yok olmuyor. 
Ses yok olur mu? 
Işık yok olur mu?Yok olmaz.. Topla sesleri, Hz İsa nın  konuşmaları, sonradan yazılan kitabın yerini alsın.. Işık ın son noktasını bul uzay bitsin.Bulamazsın.. Her ışık hüzmesi, Bitmez uzayın gerginliğini sağlıyorsa bizden sonrakiler belki bu gerginlik yada sonsuzlanma halini çözer.. 
İlk insan dan beri gök olayları dikkat çekmiş ve insanların iştigal alanı olmuştur..Sümerlerlerdr Din evi zigguratlar ın son katı astronomiye ayrılmışdı..Ay hareketleri ile takvimi, açıları matematiği şekillendirdiler.  Sükseli din adamının doğuşu ay tutulması güneş tutulmasını kendi kişisel yeteneği olarak yutturmacası ile başlamışdı..(o dönem de  "Yarın güneşin doğuşuna engel olacagım" dediğinde insanlar sana tanrı diye tapar...)
Mısırlılar gökyüzündeki elektrik ile iletken maddeler ile depremlerde ortaya çıkan, doğanın "tersine ışık" gösterilerindende anlaşılacagı üzere stoklamış mezar yeri gibi gösterilen piramıtleri enerji santrali gibi aydınlatma da kullanmışlardır.
Günümüzde Topraklama, enerjinin fazla kısmının, kaçak kısmının alet edavat bina ve iyi bir iletken olan insana zarar vermemesi için uygulanan bir yöntemdir.20 bin wattın üzerinde yüksek gerilim kablosundan geçen elektik trafolaştığında 220 yada 380  e düşürülerek nihai kullanıcıya gelir.Hükmedilemez hale ani iniş çıkış ve kalkışlar içinde sigorta kutuları öngörülmüştür.. ..
Kümülütüf Bulutlar yeryüzündeki buharlaşmanın etkisi ile artı eksi elektrik yüklenir.. Tıpkı durduğu yerde kazaklarımzın cıtırdaması ya da vucutumuzun ani dokunuşlarda "cerayan carpma" hissimizin olduğu anlarda kendiliğinden elektirik yüklemesi olmuştur..  şimşek ve yıldırım olayı alttaki negatik yüklü bulutlar ile pozitif yüklü bulutların sürtünmesi ile gerçekleşir..
Üsteki ve alttaki negatif yüklü bulutlar sürtündüğünde ortaya muazzam bir enerji kaynagı cıkar .. Büyük bir hızla 1 milyon watt ın izerindeki güç 30.000 santigrat derece ısı üretir..
Aniden doğuşları ve düşüşleri biriktirilmez sonuçunu ortaya çıkarsa da  biriktirme  deneylerinin 1700 lerden beri "su şişerlerinde" biriktirilen enerji deneylerinin olduğu  ve Tesla nın ampulu tek bir çalışma ile elde etmediğini, gelişen deneylerle  topu önünde bulduğunu, ilerleyen zaman da  Edisona nasıl çaldırdıgını  biliyoruz.
 Gök yüzü, astronomi ile 1957 den itibaren gönderilen Uydu ve astronotlar ile değişik boyut kazanmıştır.2. Dünya savaşından sonra SSCB ve ABD arasında uzay bir Güç gösterisi idi.. 
Reagan tarafımdam uygulanan yıldız savaşları ve geliştirien uzay savunma sitemleri dillendirilmesi ve yüksek maliyetleri, diğer faktörlerle birlikte SSCB nin batışını sağlamışdı..
İslam karşıtlığını ve kronik Türk düşmanlığı ile  Roma kalıntıları ve özentileri, terör yöntemi ile de bizim ekonomik varidatlarımızı yok etmek için 40 senedir proje uyguluyorlar.. Vatikan - Polonya-Paragöz Bulgaristan üç ayağı Rus katılığını ndaki çözünürlüğü azaltırken kiliseler GLASNOST Öncesi karakol vazifesi görmüşdü.
Atatürk cumhuriyeti ni yıkarak, ortadoğu modelli, günlük değişkenli hukuksuz bir ülke yaratmak isteyenler, 15 Temmuz 2016 ya kadar lideri yok ederek ülkeye çökme operayonundan vazgeçmek zorunda kaldılar.. Türk ve islam dünyasında beliren güç merkezi olma iddiasının ortadan kaldırılması için bizatihi devletin kaosa mahkum edilmesi çalışmaları, yıldız savaşları projesinde yeni aletlerin öne sürülmesi ihtiyacını da doğurmuştur..
Müdahele edilmediğinde İran ın en az yarısını yutacak, 300 milyonluk Türk Dünyası, kesintisiz güç kaynagı olarak "Amerikan mandası" nın gelen yada giden yönetimlerince kabul edildiği, islam ülkelerindeki liderliği ve dilediği kaynagı, dilediği miktarda tüketme alışkanlığı ve belirleyiciliği ortadan kalkacaktır..
ABd bu sevdadan vazgeçer mi? Sınırları kaldırıp, ülkeleri tekelleştirirken, uydu devletçikler iddiası ile müslüman çocuklarını birbirine öldürtüp, camileri uçurtması pahasına asla vaz geçmez..
Bilgi teknolojilerini sonuna kadar TC nin kadukleşmesi uğruna harcar.Hiroşima yı Nagazaki yi nesiller boyu sürecek rahatsızlıklara ragmen milyonlarca İnsanı yok etmekten korktular mı?
Peki Suriye de 4 bin askeri ile milyonlarca insanı göçe zorlayan, yersız yurtsuz bırakan, ABD, Senin GAP ı uyguladıgın Güneydoğu nda milyonlara acır mı? Ekonomik kalkınma modeli uygulanan tarım ve baglı sanayinin bulunduğu gaziantep köylerinde Urfa köYlerinde genç nüfüsü eritemeyince ne yapacak?
Ya oramtısız şekilde yağmur olup yağacak, çığ olup düşecek yada gök gürültüsü ile duymadığımız, görmediğimiz, gelmesi ile gitmesinin bir olduğunu zannettiğimiz saniye de 100 şimşek çakan, topraga düşen elektrik yüklerini, depolandığı doğal alanlardan tersime hareketle tetiklemeyi yapıyorsa sen ne yapacaksın? .AFAD yönetimine imam mı atayacaksın? Yoksa sadece santral görevi verdiğin bir memurla mı idare edecek ve tehlikeyi küçültecek misin? 
İlk insandan beri Artı ve eksi kutuplar aşkın en büyük habercidir.. Elektrik çarpar Aşk tarif ederken" evin var mı" diyen teyze yok cevabını alımca neden elektirk alamadım diyor..? Aşk da da elektrik vardır.
Abd biden gibi bir zihinsel engelli bir baskan ı taşırken tüm tekellik iddiasında olan Amerika Birleşik Devletlerinin derin yüzü iş  başındadır..Bunlara karşı koyacak istihbarat birimlerin, bilgi akışını değerlendirme birimlerin, 
Tehdit veya tehlike gerçekleltiğinde karşı koyma ve zararları engelleme ve önleme birimlerin
Zarar ortaya çıktığında tedavi telafi edecek birimlerinde nitelikli görevlilerin olacak ya da olmalıdır.. 
Zeka, cesaret, bilgi, insiyatif kullanma yeteneği, analitik düşünme gücü emir komuta etme kudreti, olmayanları lütfen idareci yapmayın..Hele AFAD tabelasını  önünden bile geçirmeyin 
Yeni tip savaşa hoş geldiniz..
Doğadaki gücü kullacaksam hangi düğmeyi yapacağımı biliyorsam sorun yok.. Fırtına için osuran milyonlarca kıça,
seller için aynı anda milyonlarca işeyen insana 
Deprem içinde milyonlarca insanın zıplamasına gerek yoktur..

Torun Halili
( Afad Da Afat Var başlıklı yazı HALİLİ tarafından 19.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.