Çok önemli bir seçim arifesindeydik bildiğiniz gibi. Siyasi partiler ve liderleri çok önceden kolları sıvamıştılar, partileri için ve de başkanlık için harıl harıl çalışıyorlardı. Bu seçimde hem cumhurbaşkanı olacak vatandaşı, hem de sayın vekillerimizi meclise göndereceğiz..


Televizyonlarda duyunca cumhurbaşkanlığı için yüz bin imza yetiyormuş diye, bayağı heyecanım artmıştı. Öyle ya benim kimin oğlundan kızından eksiğim vardı. Ben de bu ülkenin sevgi dolu bir vatandaşıydım. Herkesi de kucaklayabilirdim, hatta yanaklarından bile öpebilirdim... Hatta onların kahvelerine gidip okey oynayabilir, düğünlerinde de elime mendil alıp tey tey tey diye halayda çekebilirdim...


Lakin ilk önce ailemden başlamalıydım, onlara bir danışıp fikirlerini almalıydım. Öyle ya sonra Şener Şen'in o meşhur filminde ki gibi muhtarlık seçiminde bir oy alıp ...ıçının üstüne oturmak vardı bu işin sonunda...


Ailemi ve apartmandaki komşularımı kafaya alsam elli altmış oy potansiyelini hemen işin başında yakalarım gibi geliyordu ... Sonra değişik şehirlerde ki bize akraba olan ailelere ulaşsam bir iki yüz kadar oyda onlardan gelir, gelir mi gelir diye de düşünmüştüm... Daha sonrada başkent sokaklarına çıkıp sıkı bir imza kampanyası başlatacaktım...


İyi de sonradan aklıma geldi, cumhurbaşkanlığına aday olmak için lise tahsili yetmiyor. Biz üniversiteye girdik girmesine de seksen iki yılında, ön kapıdan girip, seksen üç yılında arka kapıdan çıktık matematik yüzünden, yani bitirmedik. Bu hiç aklıma gelmemişti... Tam aday olacakken direkten döndük... Anayasa Mahkemesine baş vursak da lise mezunlarına da bir seferlik cumhurbaşkanı olma şansı verseniz desek. Sadece dediğimiz ile kalırdık, sanırım beni hiç iplemezlerdi...


O zaman ne yapıyoruz. Hemen bir daha ki sene üniversite sınavlarına girip, sınavı da kazanıp Açık Öğretim Fakültesine kaydı yaptırıyorsun ve de sonraki gelecek seçime kadarda bitiriyorsun o girdiğin bölümü Ahmet çiğim ki ''Ben deniz oluyorum'' bir daha ki sefere şakır şakır adaylığını koyuyorsun. Ha bak unutmuştum face book da da arkadaşlarım var, onlarında yarısı verse oh ki oh! Epey oy alırım beeee! Hele bir aday olalım, olduktan sonrada kazanalım da, bakalım sonrada memleketi nasıl kurtarırız onu da hesaplarız be bir şekilde, olmadı danışmanlarımda olacak, onlara sorarım beeeee!

( Tam Aday Olacakken Direkten Döndük başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 22.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.