Ekonomi nedir?
Siyahi bir hoca ders veriyor..Latince Ekonomania kelimesinden gelir 
Fakirliğin çalıstirilmasıdir.
Sen ağa,ben ağa bu ineği kim sağa?
Latince kokenine inersek "sürdürülebilir fakirlik "sürekli zenginliğin en büyük kaynağıdır.. 
Aradaki Makas açılır .Çünkü araya aç gözlüler dalar..Kacak yapar ,sadakasını vermez ,Vergisini vermez..Sefaya dalar ..Değisik ulkelerde Kumara, karıya eğlenceye ,paraya yatırır.. Geri donusumu olmayan ve sisteme katilmayan bu para makası ,kabız makat sayısı kadar açılır..
Bu sebeple hukukda gelişmiş beyinler SOSYAL DEVLET diye bir kavram gelistirmislerdir..Bu tarz devlette eğitim saglık, sosyal konut ,iase harcamaları sistem geregi olarak kamu tarafından esit şartlarda bağımsız alanlarda herkese açık şekilde yararlnadirilir.Kışinin inisiyatifi ve yardımseverlik duygusuna birakilmamistir..
Devlet olmanın gereği budur..Bilge KaGan 1300 yüzyil evvelden Göktürk Kitabelerinde  ben sizi doyurmadım mi diyerek sosyal devlet olmanın gerekliliğini  devlet olmanın sadece  alma degil verme olduğunu da dile getirmiştir..
Egemenligin en buyuk göstergesi tarih boyunca para olmustur..Bir kralı, bir devleti parasının varlığı ile olcersiniz..Yonetici iddiasını adına para bastırarak gösterir.. Ekonomideki değişim aracı paradır.. Paranın alım gücü ülke refahı için gostergedir..
BİR BANKNOTUN size her şeyi anlatır.
Yurtdısında en büyük banknot gıcır gıcır dır..Yeni basıldığı icin değil zenginlik belirtisi olduğundan kimsenin eline gecmedigi icin icin gıcır gıcır dır..Orada vatandas tek tekci(tek rakamlı banknot),kart yada limitli günlük çek kullanır..
Bizde bir banknot gıcır gıcırsa yönetim ,üretemidigi ihracatı arttiramadigi ,ithalatı karsilayamadigi ve ödemelere yetişemediği icin enflasyon üreticisi en yüksek banknotu basmıştır..  Elinize gıcır gıcır bir 200 lük geçtiyse bilin ki bugun aldığınızı yarin ayni  fiyata alamazsınız..Siyahi hocanın anlattığı sekli ile Fakirlik çalıştırılabilirse.zenginlige dönüşür.. Ama bizde 12 milyon çalışmadan üretime katılmadan bağlanan bakım maaşları sistemin çelişkinin oluşturmaktadır.. Dikkatli olalım krizlerde borçlu yakalanmayacaksin 

Torun Halili
( Ekonomi başlıklı yazı HALİLİ tarafından 23.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.