VATANDAŞLIKTAN ÇIKARMA....

Vatandaşlık nedir? Sırf kelime yapısına bakarsan vatan denilen uğruna ortak inanç ve değerler gereği kan dökülen, bir arada yaşama isteği olan, kültür, ülkü birliği olan, gecmiş ten gelecege uzanan zaman diliminde bir arada yasama azim ve isteği olan  aynı toprak parcasımda yasayan insanların, hukuki statüsüne verilen addır..
Geçmişten gelecege bir birikimin teşkilatlanmış, hali olan devletin intihar etme hakkı var mıdır? Kendini koruyacak tedbirleri alması hukuk sınırları içerisinde mümkün midür? 
Sadece Türk anne ve babadan doğma şartı  getirdiğinizde Atatürk ün TC ni kuran halka Türk Milleti denir tarifine zarar verirsin.. Ziya Gökalp in eserlerinde belirtiği birlik ve dirliğe hizmet eden  kültürel milliyetçilik kavramı nı redetmiş olursun.. Kavramlar sadece bir kişiye ait görüş ifadesi degil toplumdaki kültürel birikimin, topyekun ifadesinin aydın üzerinde oluşturduğu etki ile anlamlandırılmasıdır.. Bu durumda millet ve vatandaşlık kavramı arasımda  fark vardır.. Aynı millete dahil olmasa bile bir Çin li de Türk vatandaşı olabilir. Vatandaş olmak, yabancıların sadece yasaların külfetine katlanma yükümlülüğünün yanında yasanın getirdiği nimetlerden yararlanmayı da sağlar.. Buna göre kamu görevlerine,okullarına, girer.. Seçme ve seçilme yeterliği kazanır..İstediği yerde Mülk edinir,vergisel faaliyetlerde bulunur..
1876 tarihli Kamuni esasi nin 8.maddesinde “Devleti Osmaniye tabîyetinde bulunan efradın cümlesine herhangi din ve mezhepten olur ise bilâ istisna Osmanlı tabir olunur.” demiştir.. 1921 tarihli savas Anayasasında her hangi bir tanımlama yoktur .. Vatan kurtuluşu sabit ve Devlet kuruluşu ise değişken amaçlı olarak mücadeleye katılanlar arasımda ölüm kalım savasında böyle bir tanımla yapılmamıştır. Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk anayasası olan 1924 Anayasa’sına göre, “Türkiye’de din ve ırk ayırdedilmeksizin vatandaşlık bakımından herkese “Türk” denir.” (m. 88/1)Ayrım gözetmeksizin bütünlük ve eşitlik içersinde  tanım getirmiştir.. 1961 Anayasası
Madde 54- "Türk Devletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes Türktür. Türk babanın veya Türk ananın çocuğu Türktür."1982 Anayasası Madde 66 – Türk Devletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes Türktür. Türk babanın veya Türk ananın çocuğu Türktür. Seklimde düzenleme yapılmıştır.
Görüldüğü üzere her anayasal tanımlama, eşitlik üzerine kurgulanırken bir ayrımda gözetilmemiştir.. Kurtuluş savaşımda asker kaçakları vardı.. 1915 Tehcir kanunu çıkarılımcaya kadar ermeni ve kirt asker kaçakları çeteleşmiş  Türk inzibat kuveetleini pusuya düşürmek sureti ile avcılık yapmuşlardır.Daraltılmış misakı milli sınırlarına vesile olmuşlardır.. Maraş Zeytun denilen bölgedeki ktaliamlar hala tazedir. Tunceli yasası 1936 tarihli olarak Türk Hukuk tarihinde yerini almıştır. 29 Ekim 1923 de Çanakkale den beri en çok şehit verilen Türkmen şehirleri Osmanlı'dan beri var olan Türkmen coğrafyaları Türk yurduna Türkiye Cumhuriyeti olarak kurmuştur.. Kurulan Kanarya sevenler Derneği değildir.. Türkiyelik diye bir kavram yoltur. Türk diye bir kavram vardır. . 
"Milli Güvenlik Tehdidi"ülkenin toprak bütünlüğüne ve yönetim şekline yapılan her tür silahlı saldırıyı, bu konuda örgütlenmeyi kapsar. Türklük gibi bir şeref payeside sayılan bir tanımı bir haine vermek de suçtur.. TC vatandaşlığı bir şereftir.. Şeref payesini hainler taşımaz.
TC vatandaşlığı seçme ve seçilme hakkı, kamu görevlerlerine girebilme hakkının anahtarıdır.. Bu anabtarı hainlerden almak  bir vatandaşlık görevidir..

-Dağdaki terörist talimatı ile iş ve eylemlerde bulunmak
_Terörist ile Abd de bile yaşasa iş tutmak, ortak davranmak, ihtilale yeltenmek
-ülke nin üniter yapısına acıktan ve ya doğrudan saldırıda bulunmak
-Ülkenin yönetim biçimine hemhal etme çabasıma girişmek 
-Parti gibi demokraTik bir aracın bireysel yada suç ortaklığına çanak tutacak şekilde kullanılması
-VATANDAŞLIKTAN ÇIKARTILMAYI GEREKTİRİR..
 Anayasa hukmunu koy Sonrada bak bakalım bir daha parti kapatma davası oluyor mu?Demokrasiyle ve siyasi partilere olan inancımız zedeleniyor mu?Dağda öldürdüğün her terörist bir vatandaşlıktan çıkarma işlemidir.. Cezaevinde beslediğin hainliği tescilli Her terörist vatandsşın ekmeğinden çalınan dilimdir..
Terörist ceza ile ıslah olmaz , cezaevi ile profesyonelşme katsayısı artar suçlu gibi düşünme yeteneği kazanır.. Uzun hapis cezaları,sırf örgüt üyeliği cezaları bu tür suçluların  iflah olmaz özelliğini, cezaevi ortamı ile yanındakilere bulaştırma özendirme fırsatı da yaratır.. 
O zaman da suçun yaygınlaşması, söz konusu olur..
Devlet kendini sadece ceza hukuku ile korumaz..Idare hukukunun ,anayasa hukukunun sağladığı yetkilerine kullanarak korumasını sağlar.. 250 bin usd ye tum tarih inanc ülkü birliğinin tescil edildiği vatandaşlığın,adeta yabancılaşılastıgı bu süreçte vatandaşlıktan çıkarma surecide acilen isletilmelidir.
Torun Halili
( Vatandaşlıktan Çıkarma başlıklı yazı HALİLİ tarafından 30.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.