Öyle içten bakar ki bir gün birileri çocukken size, bir türlü hafızanızdan çıkmaz yaş alsanız, yaşınız büyüse de... O sevgiye karşılık vermeden olmaz, bulaşır size o güzel gözlerden gelen bakışlar... Dokunmak ilk önce gözlerin birbirine değmesidir, eller, beden, tensel iletişim sonrasında olayı gayet güzel tamamlar...


Sevgi bulaşıcıdır, hem de nasıl. Siz birisini sevmeye görün, bakın deneyin, eğer ki yapmacıklık yoksa davranışlarınızda, karşınızdaki her kimse o da doğal olacak, aynısı ile mukabele edecektir size. İstisnaları illaki vardır. Sizi Yaratanı, Allah'ı bir sevin, onun sizi nasıl sevdiğini, hayatınıza nasıl olumlu katkılar yaptığını çok kısa zamanda gözlemlersiniz...


En kolay sevilen varlıklar çocuklardır, belli bir yaşa kadar. Onların sevgilerinde çoğu zaman çıkar ve bencillik denen duygu daha oluşmamıştır. Ufacık bir sakız ile ya da bir küçük çikolatayla veya yanaktan bir makas ile her çocuğun, yabancı bile olsa gönlüne girersiniz...


Sevmek ya da aşk, aşk ile sevmek birilerini, vatanı, devleti, milleti, bayrağı diğer tüm canlıları. Vatan Sevgisinin bulaşıcı olmasında hiç bir sakınca olmadığı gibi, bulaşıcılığı çok güzel sonuçlara varır... Benden çocuklarıma geçer vatan sevgisi, torunlarıma geçer ilerideki yıllarda, belki beni seven arkadaşlarıma geçer, onlardan bazı zaman bana geçer... İşte o zaman gece yatağa yattınız mı bazı zaman ''Ben bu ülke için ne yaptım ya da gelecek günlerde neler yapabilirim.'' diye de düşünmeden edemezsiniz... Edemeyin de zaten...


Bir kediyi, bir kuşu ya da bir köpeği gözlerinin içine bakarak sevin bakın, onunda sevgisinin size nasıl geri döndüğünü hemen görecek gözlemleyeceksiniz... Kimselere kızıp da hayvan isimleri ile bir yakıştırma yapmayın, haksızlık edersiniz o güzelim hayvanlara...


Bir küçük yavrunun dedesine ya da ninesine sarılmak için ellerini açarak koştuğunu, gözlerindeki o parıltıyı görmek için neler neler verebileceğinizi düşünün. Bir Mehmetçiğin teröristlerle çarpışırken asla aklına ne hanımını ne de çocuklarını niye getirmediğini düşünün. Yavaş yavaş sindire sindire, seve seve yaşamaya çalışın. Çocuklarımız, çocuklarınız sevgi ile büyüsün kimseleri ötekileştirmeden, insan olmanın onurunu ve gururunu taşıyarak...

( Bulaşıcıdır Bazen Sevmek başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 9.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.