GM 

Canan yazık

 

Gakgo bir meseleden dolayı yeğeniyle arası açılmıştır, yaklaşık bir yılı aşkın süredir küstürler geliş gidiş yoktur konuşmazlar. Gülüşü tembihlemiştir o çocuk bahçeme asla girmeyecek, sizde yüz vermeyin gelirse kovun.

Gülüş ve komşuları gizlice görüşmektedirler, yeğeninin yalnız olmasından dolay çamaşır yemek vb konularda Cemo gakgoya çaktırmadan yardım etmektedirler.

Gakgonun yeğeni ticaret lisesi mezunu olup Fırat Üniversitesinde ekonomi eğitimi okumaktadır.

Tatil dönemlerinde bilhassa yazın köy işleri haricinde çeşitli mal alıp şeyyar satıcılık yaparak bütçesine katkı sağlamaktadır.

Okuldan tanıdığı bir arkadaşının yakını mağazasında sezonu bitmiş elde kalan kadın elbisesi vardır. Gidip konuşurlar uygun şartlarla 50-60 adet alıp mahalle aralarında satmaya karar vermiştir.

İzzet paşa mahallesinde bir sokak başına tezgah açıp tanesi 50 liradan satmaya başlar satışlar iyidir. Dört beş saat sonra kavga çıkmıştır kendini sağlık ocağına can havliyle atar kafası yarılmıştır yedi sekiz dikiş atılır biraz dinlenip kendine gelir.

Doğruca köyün minibüsüne gider köylüler ne oldu diye sorarlar durumu ister istemez anlatır geçmiş olsunlar vah vahlar gülüşmeler gırladır.

Köye gelir sessizce gakgonun bahçesinin yanındaki bahçesine gider. Köyde hararetle mevzu konuşulmaktadır, Cemo ağada camiden çıkmış duruma meseleyi öğrenmiştir.

 Gülüş yeğenin durumunu öğrenince Fidoşla hemen yanına gitmiş meseleyi yeğeninden dinlemiş bahçeye geri gelmişlerdir.

Köyün kadınlarından birkaç kadın Zinnete Hafize Türkan bahçeden içeri girerler

Kadınlar- Gülüş hanım o nolmuş o çağayı kimler niye dögmüşler

Gülüş- Yere giresi şeherin garıları bunculuh çağanın kafasını gırıp şerbetini ahıtmışlar

Zinnete- Gız anam niye ki töbe töbe

Fidoş-Zinnete abla mağazadan enteri almış mağazacı tekini on liradan saymış o da zuvağa telis sermiş tekini elli liradan satmaya başlamış, garılarda begenip almışlar epeyi satmış

Türkan- E bunda ne var elliye de yüze de satar

Gülüş- Türkan abla deyi ki yarısından çoğunu sattım bu hafta köyde galacam bitürem dedim elimde gamlasın

Fidoş- Ahan da çütünü elli lira diye satmaya başlamış, üç beş garı hemen almışlar

Gülüş- Deyi ki eze birez zaman geçti sağdan sağdan altı yedi garı elinde zoppalarlan geldiler

Birez öge bize elliden sattın bizi gazuhladın, gözel ablaların demeye galmadan giriştiler canımı zor gurtardım.

Hafize- Canı sağolası aynı yerde niye ele ettin get başka mahallede ucuzlat cahallıh işte ekononi de güya ohi cahallıh işte.

Fidoş- Deyi ki bıkaç tene size getürecektim benden hediye beş on tene orda galdı gaçtım, kafasında en az kırk dikiş var ele dögmüşler üzüldüm

 

Bu arada Cemo ağa gür sesle şenşakrak komşularla sohbet sesleri duyulur

Gülüş- Garılar biz bişe bilmik tamam mı

 

Gakgo bahçeden içeri girer

-Selamaleyküm millet garılar hoş gelmişsiz, Fidoş hele bi ayran getür bacı duyduz mu

-Neyi gakgo

- O senin densüz yegenin kafasını kırmış şerbetini ahıtmışlar şeherin garılar duydum bi üzüldüm bi üzüldüm

- Ana dayı yüzünde güller açi, bu nasıl üzülme!

-Fidoş ne deyim üzülim deyim,  vah vah çoh üzülüm, bacı ne deyim bilimisin böyüklük bende kalsın, bele günde küslük olmaz gidip halını görem geşmiş olsun diyem he he böyüklük bende galsın.

- Dayı heçte üzülmisin gülüsin

-Ne deyim üzülim deyim, hele gidem o densizin yanına geşmiş olsun diyem, böyüklük bende galsın.

 

Yeğen bahçede su akan arıkın başına oturmuş ayakkabı ve çoraplarını çıkarmış ayakları suda olayın şokunu atlatmaya çalışıyor.

Sargılı kafasından kanlar gözükmekte yüzünde acı ifadesi elinde ayakkabılar gayri ihtiyari sesin geldiği tarafa döner

 

Gakgo yüzünde tebessümle

-Ula! Heyirdür yegen sıhı mii

-Sorma dayı hem de nasıl

-E baba bi numara böyüğünü aladın bişe del canan yazuhhh

- Haklısın dayı sende haklısın.

( Canan Yazık başlıklı yazı Yahya Koza tarafından 27.05.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu