Deryalar
DERYALAR

 

…bir zamanlar beni mutluluktan sırılsıklam bir kisveye büründüren ve üstüne umut dolu dalgalar çarpan, şimdilerde kanla boyanmış, matemli duvarlarımın gölgesinde duruyorum…

 

Şeker yerine ağıyla çalkalanmış en acı çayımı taştan yapılmış bardaklardan yudumluyorum…

Ardından isyan kusan, hüzün kokulu yalnızlığımdan sana seslenmeye çalışıyorum... Seslenemiyorum…

 

Bu da yetmezmiş gibi damarlarımın içine zehir karışmış…

Üstüne yılanların haince plânlanmış komplo teorisinden sıyrılmaya çalışıyorum… Kurtulamıyorum…

 

Benimle ne alıp veremediğini kendisi bile bilmeyen zalim kaderimin dramatik hayat sahnesinde en heyecanlı son rolümü oynuyorum…

 

Senedimin vâdesi dolmuş; müddetim çoktan son bulmuş…

Başımı gökyüzüne çevirdiğimde sabahı kirlenmiş gecelerin feryat eden yıldızları üstüme yağıyor... 

 

Aksiyon, gerilim, kapıma kadar dayanmış…

Çok korkuyorum...

Sanki ellerim kelepçeli…

Esaret hat safhada…

Sığınacak bir gemi bulamıyorum…

‘’ Ecel biletim hangi limanda kesilmiş? ‘’ diye düşünemiyorum…

Dermansız dizlerime ‘’ dur!!! ‘’ emri verilmiş... Kelimelerime ‘’ sus ‘’ denilmiş…

Aslında söyleyecek o kadar çok şey var ki…

Cesaretim kırk yerinden kırılmış... Söyleyemiyorum…

 

Bazen ne söyleyeceğimi düşünmeye bile cesaret edemiyorum...

Pusuya yatmış cellât sıfatına bürünen zalim dalgalar, okyanuslara bile sığamayacak kadar çok olan kaç martının hayatını yutacak daha?

Anlatamıyorum…

 

Kelimeler kifayet etmiyor artık…

Adaletin terazisiyle oynamış birileri…

Ne günahım var sanki?

Köşesi olmayan beş paralık dünya tartamıyor beni...

 

Nezâket, saadet, bereket, merhamet bitmiş nihayet…

İffet kavramının cicili bicili maskesi çoktan düşmüş…

İhanetleri görüyorum…

 

Alâmeti sönmüş kıyametler kopuyor…

Çektiğim acılar en büyük ibadet olmuş…

Müebbet hapis istemiyle yargılanıyorum…

Ve feleğin adâletine gereği iki kez düşünülmeden tek celsede mahkûm olmuşum…

Acılara mağlup olmuşum…

Sanki deve yüklü ıstıraplarla doluyum…

Aman Allah’ım gülemiyorum...

Ağlayamıyorum…

Şaşırdım ne yapacağımı…

Deryaları taşırdım...

Artık kabıma sığamıyorum…

 

Anılar bir kalemde silinmiş yeryüzünden…

Gökyüzüne tırmanan isyanlarımın haddi hesabı yok zaten…

Ötelerden çığlık atsalar da duyamıyorum… Adresini, frekansını şaşırmış beyin damarlarım… Kanalı değiştirmek istiyorum…

Kumandayı bulamıyorum…

Ayağa kalkamıyorum…

Bu aptal kara kutunun fişini bile çekemiyorum…

 

Fahişe dünya, bekâretini yitirmiş, defalarca… Kara örtünün altına farkında olmadan ben de girmişim…

Yağmur damlası misâli yere düşüp bin parçaya bölünen hayal kırıklıklarımın şıpır şıpır seslerini yavaş yavaş duyuyorum…

Ama duymak istemiyorum!..

 

Tezatlar, ikilemler, paradokslar bıktım hepinizden!..

Canınız cehenneme!..

Aptal şeyler...

Artık nesnel olan yargılarla uğraşmayı arzu ediyorum...

 

Kopan fırtınada karambole getirilen takvim yaprakları tak tak suratıma çarpıyor…

 

Umutlarım markaj altına alınmış…

Yeter artık!..

Sana yalnızlığımdan seslenmeye çalışıyorum… Deryalar senden uzak olmak için, tuzak kurmuş… Gidiyorum…

Ha aklımdayken…

Az buçuk suskunluğumun kapılarını aralamak için birkaç kelimeyi fısıltıyla dile getirmek istiyorum…

Ben sadece seni sevdim…

Başkasını sevemiyorum, anlıyor musun?

 

Bana çok zarar verdin…

Ama ben son saniyelerimde bile seni düşünüyorum…

 

Gemileri bir yana, limanları batası…

Kayaları yosunlara yoldaş olası…

Balıkları açlıktan kıyıya vurası deryalar…

Mavi suları kuruyası yalan deryalar!..

Elveda…


_/' İbrahim Halil MANTIOĞLU '\_

( Deryalar başlıklı yazı İbrahim Halil MANTIOĞLU (TÖVBELİ) tarafından 21.06.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu