Saldı xərabatə yol abide pərhizgar
Bir günə süfrə edip nəqde hamı ruzegar

Qorxuram ey yaxçı ad gəlsin əyağun daşa
Daldadakı şişəni ver mey içək aşikar

Axirətə gər gedək bi'xəru bare əməl
Yeydi xəcalət çatax, çun açılacaxdı bar

İrbelə namusu hay sikkeye qullabi tək
Zahiri zərrin'imiş hiç yuxı'imış əyar

Xəlq gətirər taətu xeyr qiyamət güni
Mən nə bəzaət varım həq yanına? İftiqar

İş dəgi tədbirilə bəxt gətirən zurilə
Dövlət o başlardadı ta ki edə ixtiyar

Bəs'ki xərabat olıp someeye sofpuş
Oldı ketabxanə bəs astana ki dərd alar

Bu danışıqdan tərəf məəni varın tapbayıb
Tapmadı zülmətdə yol görməz ayı var ğubar

Yoldaşa mütrib denən bu ğəzəle dilpəzir
Saqiye məclis gəti ol qədəhe ğəmgusar

Dünya hamı eybilə gər dalımızca ola
Kim birə vermiş ürək, ğəm ki yeməz min'də var

Sədi əgər yaxçı iş gəlmir əlundan sənun
Pis'ki dəgil yaxçı ad,daldavıcan yadegar

(Sədinin farsı şiirindən ilham almış)

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
(Googl çevrimi)

Abed Parsa harabelerin arasından çıktı.  Biriktirdiği her şeyi bir günde tüketti.

 Ey ünlü kişi!  Tehlikeye girmenizden korkuyorum.  Sakladığın şarap kadehini getir de açıktan yiyelim.

 Kıyamet gününde eşeğimiz ve bir sürü amelimiz yoksa, yükümüzü açıp içinde hiçbir şey olmadığını görüp utanmalarından daha iyidir.

 Bütün bu isim, şöhret ve gürültü, yüzeyi altınla kaplı ama çekirdeği değersiz olan sahte bir para gibiydi.

 Kıyamet gününde insanlar ibadetlerini ve iyiliklerini sunarken, fakirliğimizle Allah'ın huzuruna hangi malları götürmeliyiz?

 Planlayarak, çözüm üreterek iş yapılamaz.  Şans çaba göstererek elde edilmez.  Mutluluk bu dünya (ahiret) ile ilgilidir.  Kim sahip çıkacak!

 Ne harabeye dönüşen tekkeler!  Ne kütüphaneler meyhaneye dönüştürüldü!

 İddia sahibi, mutluluğun gerçek anlamını tartışmalarla bulamamıştı.  Karanlıkta yolunu bulamadı ve sis nedeniyle görüşü engellendiği için ayı göremedi.

 Sevgili şairler bu hoş gazeli söyleyin.  Ey meclisin kahyası!  Acıyı dağıtan o kadeh şarabı getir.

 Dünyanın bütün insanları bizde kusur ararsa, bir tek kişinin gönlünde olan, binlerce insandan (hatacıdan) korkmaz.

 Ey Saadi!  Sizden iyilik gelmiyorsa, en azından anınızda güzel bir ismin kalması kötü değildir.
( Saldı Harabate Yol Abide Perhizgar başlıklı yazı faramarz-abdollahpur tarafından 1.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu