Kukla Ustası -17 -
Kontrol Savaşları

Gizli fonksiyon çöküşü


Evelyn Shaw, kaşları çatılmış ve düşünceleri fırtına bulutları kadar karanlık bir şekilde odadan dışarı çıktı. Az önce yaptığı görüşmenin kasveti omuzlarında hâlâ asılı bir şekilde duruyordu. Dr. Lee, Küresel Girişim ve SyncroniTech arasındaki müdahaleci bir ittifak oluşumuna açıktan karşı çıkmaya başlamış, ve Evelyn kendini çapraz ateşin tam ortasında bulmuştu. Dr. Lee'yi bir türlü ikna etmeyi başaramayan Evelyn'in ise Başkan'ın haftalık azarıyla dengesi bozulmuştu. Merdivenlerden aceleyle inerken Hengal'in sesi hâlâ kulaklarında yankılanıyor ve her yankı ona tehlikeli konumunu keskin bir şekilde hatırlatıyordu. 

"Bana somut çözümler sun Evelyn. Bu kadını artık yolumda bir engel olarak görmek istemiyorum." demişti Hengal, sözleri kulaklarına inen bir kırbaç gibiydi. Soğukkanlılığını korumaya çalışan Evelyn Shaw, "Dr. Lee'nin şirketle yaptığı anlaşmanın şartlarına göre, SyncroniTech herhangi bir işlem yapamıyor efendim," diye cevap verdi. 

"Detaylar umurumda değil, Evelyn. Bunu derhal çöz. Taleplerimizin yarısından fazlası reddediliyor. Bu aptallar bu şirkete bu kadar yatırımı ne için yaptığımı sanıyor?" Muhatabını yutmakla tehdit eden bir fırtına gibi Hengal'in sesi daha da sertleşti. 

Konuşmalarından kalan kelimeler bir kasırga gibi zihninde dönerken, bekleyen arabanın kapısı açıldı ve ona amansız fırtınadan anlık bir sığınak sundu. Evelyn aceleyle arabaya bindi, düşüncelerinin kargaşası penceresinin dışındaki şehir manzarası gibi belli belirsiz zihninden akıp gidiyordu. 

Max'in numarasını çevirdiğinde Evelyn'in kalp ritimleri göğüs kafesinde hızla çarpıyordu. Max'e hemen ofisinde buluşmaları gerektiğini söylerken sesinden telaşlı ve tedirgin olduğu hissedilebiliyordu. Birkaç dakika sonra da Maya'yı aradı ve Clayni Café'de gizli bir buluşma ayarladı. 

Saat yaklaştıkça, Evelyn'in düşünceleri rüzgâra kapılmış yapraklar gibi savruluyor, zihni Muse'un kaderini değiştirebilecek bir planı örmek için karmaşık ipliklerden oluşan bir örümcek ağına dönüşüyordu. Sonunda loş ışıklı kafede Maya'nın karşısına oturduğunda, gözleri sanki bir devrimi ateşleyecek güce sahipmiş gibi kararlılıkla parladı. 

"Elimde Victor'un Muse'u yaratırken yaptığı sahtekârlığı ortaya çıkarabilecek bazı bilgiler var," diye fısıldadı Evelyn, sesi kendinden emin ama heyecanlıydı. "Sana o belgeleri verebilirim Maya. Ama bir şartım var, Bu sahtekârlığın bir şekilde Dr. Lee ile bağlantısı olmalı." 

Maya'nın gözleri büyüdü, Evelyn'in önerisinin sonuçlarını tartarken zihni ışık  hızında çalışır gibiydi. Ortaya çıkacak sansasyonel manşetleri, Muse'un kontrolsüz genişlemesini durdurabilecek kamuoyu kargaşasını düşündü. O anda, ne kadar teğet geçse de Dr. Lee'nin haberin içerisine katılımı, daha büyük bir iyilik için ödenecek küçük bir bedel gibi görünüyordu. 

"Kabul ediyorum," diye cevap verdi Maya, sesi kararlıydı, kararın büyüklüğü aralarında söylenmemiş bir söz gibi duruyordu. 

Belgeler alınıp verildikten ve anlaşmaları mühürlendikten sonra Evelyn'in gözleri Maya'nınkilere dikildi ve hesaplanmış bir hassasiyetle konuştu: "Bu haberi yayınlamadan önce bir gün beklemelisin." 

"Peki," diye kabul etti Maya, ses tonu çelik gibiydi. "Ama ondan sonra hiçbir şey beni durduramaz, haberi iptal etmem için bana yalvarsan bile." 

"Anlaştık," dedi Evelyn ve böylece yollarını ayırdılar. 

Evelyn uzaklaşırken, tutuşturduğu ateşin alevlerini hissetti; bu ateş, iktidar alanını tüketecek ve yeniden şekillendirecekti. Köprüleri yakmıştı ve artık geri dönüşü yoktu. Yine de bu işi sonuna kadar götürmeye kararlıydı, ardından geleceği kesin olan kaos karşısında en küçük bir tereddüt duymamıştı. Global Initiative'in üst düzey bir üyesi olarak güç ve kontrol peşinde koşmaya alışıktı. Ve şimdi bunu acımasız bir hassasiyetle uygulayacaktı. 

Ofisine döndüğünde Max onu bekliyordu, yüzünde beklenti ve korku maskesi vardı. Evelyn odaya girdi, her adımı kararlılığının bir kanıtı, duruşu sarsılmaz iradesinin bir anıtıydı. Hava gerginlikle doluydu, serbest bırakılmayı bekleyen fırtına gibi; söylenmemiş sözler başlarının üzerinde ağır bir bulut kütlesi olarak duruyordu. 

Hırs ve entrikanın dansında, Evelyn ve Max artık birbirine dolanmış, kaderleri güç, aldatma ve arzunun karmaşık ağında iç içe geçmişti. Oyuncular pozisyonlarını almış, yapay zekânın ve bildikleri dünyanın geleceğini belirleyecek bu büyük oyunda bir sonraki hamleyi bekliyorlardı. Böylece sahne kuruldu ve oyuncular yerlerini aldılar, her biri bahislerin hiç olmadığı kadar yüksek olduğu bir savaşta her şeylerini riske atmaya hazırdı. Çünkü bu güç ve hile oyununda geriye tek bir gerçek kalmıştı. Galip gelen geleceğin dizginlerini elinde tutacak, mağlup olanlar ise değişim rüzgârlarının insafına terk edilecekti.

Evelyn Shaw, Max'i toplantı odasına doğru götürürken, eşiği geçtiklerinde zihinlerde dile getirilmeyen bir gerginlik vardı. Güç ve prestij sembolleriyle süslü oda, üstünlük arayışlarında onlardan önce gelmiş olanların izlerini taşıyor gibiydi. Oturduktan sonra Evelyn hiç vakit kaybetmeden doğrudan Max'e hitap etti. "Bay Chang," diye başladı, sesi buz gibi ve kararlıydı, "amiriniz Bay Lucas Sterling'e rağmen son altı aydır Initiative'den gelen tüm talepleri reddettiğinizi fark ettim." 

Bir an durakladı, bakışları Max'i keskin bir bıçak gibi delip geçti. "Max," diye devam etti, ses tonundan imalar akıyordu, "eminim satın aldığın 8 milyon dolarlık lüks evde sevgilin güzel Katherine'le birlikte geçirdiğin gecelerin tadını çıkarıyorsundur. Tabii ki başarılarının keyfini çıkarmalısın. Kendin için iyi işler yaptın." 

Evelyn'in sözleri zehirli bir sis gibi Max'in kulaklarında asılı kaldı, imaları net ve kesiciydi. "Ancak," diye devam etti Evelyn, sesi artık bir fısıltı, bir usturanın kenarı kadar keskin, "Bay Hengal kendi başarısının meyvelerinin tadını çıkaramamaktan duyduğu memnuniyetsizliği dile getirdi." 

Evelyn'in sözleri bozulan hassas güç dengesinin canlı bir resmini çizerken, oda etraflarında küçülüyor, duvarlar üzerlerine kapanıyor gibi geliyordu. Evelyn'in bakışlarının ağırlığının göğsünü sıkan bir mengene gibi üzerine çöktüğünü farkeden Max, şimdi onun amansız takibinin hedefinde olduğunu hissediyordu. 

Evelyn daha yakına eğildi, tüyler ürpertici konuşmasına devam ederken sesi alçak ve sabitti. "Uluslararası piyasalarda iyi bilinen bir kural vardır, Bay Max. Sevgili Katherine'iniz de bunun farkında olmalı. Ancak bunu sizden öğrenmesinin onun için çok daha dokunaklı olacağına inanıyorum." Sözleri loş odadan zihne akın eden gölgeli hayaletler gibi dans ediyordu. 

"Evet, dediğim gibi... uluslararası pazarlar," diye tekrarladı, sesi ürkütücü bir tona bürünmüştü. "Her işadamı bilir ki Hengal'in hoşuna gitmeyen bir şey olursa bunun sonuçlarına herkes katlanır. Max; sen ve Katherine'in 'herkes'ten muaf olduğunu mu sanıyorsun?" Sorusu masum bir sorgulama kılığına bürünmüş üstü örtülü bir tehditti. 

Evelyn sandalyesinde doğruldu, yüz ifadesi buz gibi bir sakinlik maskesine dönüştü. "Son isteğimizin bir an önce yerine getirilmesini dört gözle bekliyorum, Max. Optima tarafından kullanılan veri tabanı bilgilerinin yarına kadar elimizde olmasını bekliyoruz. Lütfen Lucas ve Bayan Morrison'a selamlarımı iletin," dedi, bu kez ses tonu kesin ve netti. 

Max gitmek için ayağa kalktığında, Evelyn'in gözleri kısıldı, bakışları tereddütsüz, saldırmaya hazır bir engerek yılanı gibiydi. "Yarını bekleyeceğim," diye fısıldadı usulca, kelimeler harekete geçirilen hassas güç dengelerini ve önündeki tehlikeli yolları hatırlatırken, Max'in zihninde unutulmaz bir nakarat gibi asılı kaldı. 

Evelyn, Lucas'ın numarasını çevirdi, hat bağlanırken parmakları düşüncelerinin ritmini yansıtıyordu. Lucas'ın sesini duyduğunda ses tonunu yumuşattı, Sözcükleri samimiyet ve sıcaklıkla örülmüştü. "Yarın Dr. Lee için bir dönüm noktası olacak," diye mırıldandı. Sesi odanın durgunluğunda hafif bir dalgalanma yaratıyordu. 

"Sana tavsiye ediyorum Lucas, ona baskı yapma. Bırak kendi kararını kendisi versin." Bir an duraksadı, sözlerinin anlamsal karşılıklarının içine işlemesine izin verdi. Lucas tereddüt etti, sonra sesi belirsizlikle karışık bir şekilde konuştu. "Katherine'in veritabanlarını paylaşmayı asla kabul etmeyeceğinden eminim," dedi, kelimeler taşıdığı sorumluluğun ciddiyetini yansıtıyordu. 

Evelyn cevap verirken dudakları bilmiş bir gülümsemeyle kıvrıldı, sesi yumuşak bir fısıltı gibi, söylenmemiş niyetlerle doluydu. "Yarını bekleyeceğim, Lucas." Ve böylece görüşmeyi sonlandırarak Lucas'ı önlerinde duran seçenekleri ve onları takip edecek sonuçları düşünmeye bıraktı. Sahne kurulmuştu ve oyuncular yakında güç, hırs ve sadakatin hassas dansıyla yüzleşmek zorunda kalacaklardı. 

Zarafet ve incelik timsali Max ve Katherine, muhteşem evlerinin lüks ortamında dostlarını ağırlıyordu. Misafirleri birbirleriyle kaynaşıp en iyi şaraplardan yudumlarken, Katherine'in Optima'nın dümeninde ustalıkla yönettiği küresel kuruluşlar hakkında anlattıklarını dikkatle dinlediler. Katherine şirketin artan kârından, erişim alanının hızla genişlemesinden ve iş arkadaşlarıyla kurduğu kopmaz bağlardan bahsetti. 

Ancak kahkahalar ve kadeh tokuşturmalar arasında Max'in kalbi sıkıntılıydı. Altta yatan bir huzursuzluk bilincinin sınırlarını kemiriyor, gecenin şenliklerine gölge düşürüyordu. Kusursuz bir şekilde giyinmiş, etrafı zenginlik ve güç ziynetleriyle çevrilmiş bir başarı timsaliydi ama yine de içini kemiren belirsizlik anın tadını tam olarak çıkarmasına engel oluyordu. 

Oda yaşam enerjisiyle uğulduyor gibiydi, hava fısıldanan sırlar ve orada bulunanların paylaştığı hayallerle canlıydı. Ancak Max göz ucuyla, yüzeyin altında yatan gizli gerçekleri, etrafındakilerin hayatlarını tanımlayan dile getirilmemiş mücadeleleri ve hırsları yakaladı. İşte bu kısacık anlarda kendini seçtiği yolu sorgularken buluyor, başarının bedelinin katlanılamayacak kadar büyük bir yük olup olmadığını merak ediyordu. 

Son misafirler de ayrıldığında, birkaç dakika önce havayı dolduran kahkaha ve sohbetin yerini yankılanan bir sessizlik almış, bir zamanlar hareketli olan ev sessizliğe bürünmüştü. İşte o zaman Max, Katherine'e Evelyn'le yaptığı görüşmeyi yüreği burkularak anlattı. Global Initiative ile birlikte çalışma önerisinden bahsetti ve nazikçe böyle bir ittifakı düşünmelerinin akıllıca olabileceğini söyledi. 

Katherine'in tepkisi hızlı ve sert oldu, ani bir öfke fırtınası yüz hatlarını kararttı. Max'e birbirlerine verdikleri sözleri, Optima'yı ve sistemini başka güçlerin açgözlü pençelerinden koruma yeminlerini hatırlattı. Bir zamanlar yumuşak ve nazlı olan sesi şimdi keskin bir hal almış, gözleri Max'in daha önce hiç görmediği bir ateşle parlamaya başlamıştı. 

Max, usanmadan onu ikna etmeye çalıştı ve dünyanın değiştiğini, diğer şirketlerin artık yapay zekanın gücüne sahip olduğunu ve bir zamanlar çok yakından korudukları sırların artık meraklı gözlerden saklanamayacağını anlattı. Ancak Dr. Lee reddetmekte ısrarlıydı, kararlılığı imparatorluğunu üzerine inşa ettiği temeller kadar sarsılmazdı. 

İşte o zaman Max aralarındaki uçurumu, idealleri ve hırsları farklılaşmaya başladıkça oluşan çatlağı anladı. Muhteşem evlerinin duvarları üzerine kapanmış gibiydi, bir zamanların kutlama atmosferi şimdi söylenmemiş sözlerin ve gerçekleşmemiş hayallerin ağırlığıyla kaplanmıştı. 

Ertesi gün ret haberini aldığında Evelyn'in sesi soğukkanlı ve sakindi. "Tamam," dedi Max'e. Ses tonundaki sakin kabulleniş, harekete geçirilen karmaşık planı gizliyordu. 

Daha sonra Evelyn, parmaklarını tuş takımında ustalıkla hareket ettirerek Lucas'ın numarasını tuşladı ve ona altı büyük şirketin sözleşmelerini aniden iptal ettiğini ve kendileriyle daha fazla çalışmayı reddettiğini bildirdi. Lucas'ın aklı bu ani çıkışı anlamlandırmaya çalışırken karışmıştı. Global Initiative'le aralarındaki bağın sarsılmaz olduğuna, zamana meydan okuyacak bir dostluk ilişkisi kurduklarına inanmıştı. Ancak göz açıp kapayıncaya kadar, geriye sadece iki orta ölçekli şirket kalmıştı ve Global Initiative ile olan ittifakları artık hassas bir şekilde sallanmaktaydı. 

Evelyn görüşmeyi sonlandırıp Lucas'la bir hafta sonrası için toplantı ayarladığında, Lucas'ın üzerine çöken huzursuzluk hissediliyordu. Gelişen olayları kavrayamadığı için kendini güçsüz hissediyor, Optima ve SyncroniTech'in çözülmekte olan bağları parmaklarının arasından kayıp giderken, ortaklıklarının bir zamanlar güçlü olan dokusu şimdi dikiş yerlerinden yırtılıyordu. 

Hırs ve gücün karmaşık dansında Lucas kendini tökezlerken buldu, bir zamanlar açık olan yol şimdi belirsizlikle örtülüydü, Optima ve SyncroniTech'in geleceği artık çöküşün eşiğinde sallanan hassas bir dengeye dayanıyordu.
( Kukla Ustası -17 - başlıklı yazı Sönmez tarafından 9.08.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu