Türkiye’deki gelmiş geçmiş en büyük hurafe nedir denilirse, vallahi de billahi de bu anlatacağım hurafedir. 

Masal desen değil, tevatür desen tevatürlüğü de aşmış.

Söylence desen nice daha eski söylenceleri geçmiş. 

Yani bu konu utanmasa genç yaşına rağmen mitolojimize girecek bir mit olmuştur. Fantastik bir masal.



Yozgat’ın Yerköy’ün hangi köyüne gidip sorsaydınız da, köydeki çoban bile anlatırdı. Hakkari’de ki Kürt aşiret mensupları da, Edirne’deki Pomak’ta.

Karadeniz’de kendi ilinden dışarı çıkmamış, denizi suyu Karadeniz’den ibaret sanan, tabi ki yöresel konumdan dolayı pek Milli Mücadele ne de işgal yaşamamış görmemiş yaşlı teyzeler bile birbirleri arasında bunu konuşur dururlardı. 


Osmanlı’nın altınları cavır İsmet ile mıstafa gemal paşa imzalayıverivermişler. 100. Yıl dolmadan geri vermecelermiş. 

Emanet el goymuşlar gıı....  diyordu VIRVIR hatçe sen de hiç bilmeyong kör emine diyerek emine'ye :)

Ondan bizi yıkacaklar 2023 olmadan, muhakkak oyunuzu şu partiye verin.



1950’lerde başlamış bu hurafe. Osmanlı’nın tonlarca altını İsviçre’de emanette. 100.yıl dolunca geri alacağız, şimdi ondan bizi eziyollaaa.

Oyunuzu Minderese verin gerisini döşünmen.

Sonra oldu bu Erbakan, altınlarımızı alıcaz, İngiltere el goymuş, oyunuzu verin 2023’te bağımsız olucez.


Bu yalanlar bitmedi bitmedi bitmedi ama Allah büyük. İşte gün oldu zaman aktı ve 2023 oldu, cumhuriyetin 100. Yılı doldu.


Anaaa benim dedemi senin nineni alayımızın büyüklerini kandırmışlar, yok canım bizimkilerin alayı kendi kendilerini kandırmış. Herkes üstüne bir yeni bir şey daha uydurup ballandıra ballandıra anlatmış.


Bazı yöresel mitinklerde seçim malzemesi olarak bile gocuman parti yetkilileri seçim öncesi bu hurafeyi bile dillendirmekten geri kalmamışlar.


2022’de 100. Yıla 1 kala dahi bu hurafedir yıllarca sizi kandırdı durdular desek de, kimseleri inandıramadık.


Olsun şimdi 2053 vizyonu, 2071 misyonu, 2123. Televizyonu, 2223 pansiyonu mansiyonu tansiyonu yeni yeni hurafeler uydurucaz. 

Milletimiz balık hafızalıdır, Japon balığı olur da Türk balığı olmaz mı…




20 Ekim 2024,

Kör şafaktan esintiler,

( Lozan 2023 Zengin Oluyoruz Tutunun Uçucaz başlıklı yazı Alp.Aldatmaz tarafından 20.10.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu