Hikaye / Anı Hikayeler

Eklenme Tarihi : 5.05.2011
Okunma Sayısı : 2242
Yorum Sayısı : 0

Güney yarım kürede bir ülke Avusturalya; mevsimler Türkiye’ye göre ters zamanlı.

Saçlarının bir tek teli ağarmamış, bir tek teli dökülmemiş, yirmi dört yaşında, kara yağız bir Anadolu genci, bir Türk evladı ve yeni bir dünya...

Kerim, yaz mevsiminin ortasında vatanından ayrılarak, Dubai aktarmalı, yaklaşık yirmi iki saatlik bir uçak yolculuğundan sonra, Melbourne havaalanına indiğinde, çok aşırı olmamakla birlikte beklemediği bir soğukla karşılaştı.

Bir taraftan bu ani mevsim değişikliğinin vücudundaki etkisine alışmaya çalışırken, etrafına şaşkın bir şekilde bakıyor, bir taraftan da elindeki belgeleri inceliyordu.

Evet, ablası Zehra’nın yardımlarıyla gitmiş olduğu Antalya’daki “Turistik yörelerde halı pazarlama” kursunda, uzun yıllar yurt dışında çalışan birkaç kişinin tavsiyeleri ve dil kursu bahanesi ile gurbete ilk adımını atmıştı.

Asıl amacı bir müddet dil eğitimi aldıktan sonra, kaçak da olsa iş bulup çalışmak, sonra bir başka kurs bahanesiyle vizesini uzatıp, bu ülkede kalmanın yollarını aramaktı.

Yaklaşan taksiye el etti ve çat pat İngilizcesi ile;

-Merhaba bayım, beni şu adrese götürebilir misiniz?” Dedi ve elindeki küçük kağıdı taksiciye uzattı.

Şişman, pala bıyıklı taksici gülerek, biraz da kendine göre bir espri anlayışıyla;

-Bizim oraların İngilizcesi ile konuşuyorsun Türk müsün sen? Dedi. Kerim önce ne diyeceğini bilemedi. Dünyanın bir ucunda bir Türk’le karşılaşmanın mutluluğu ve şaşkınlığı içinde:

-Eee evet Türk’üm, sizinle karşılaşmak ne güzel, bu bir tesadüf mü? Yoksa Allah’ın bir lütfu mu? Dedi.

-Tesadüf mü, lütuf mu orasını bilemem, yalnız burada karşılaşacağın 10 taksiciden en az bir tanesi Türk’ dür. Sen yenisin galiba.

-Az önce indim uçaktan, neyse size rastlamam o kadar iyi oldu ki, ne yapacağımı şaşırmış durumdaydım.

-Neden geldin? Gezmek için gelmediğin kesin.

-Elbette; gezmek kim, biz kim? Aslında yabancı dil eğitimi için geldim ben.

-Hım, sonrada kaçak iş, derken oturma müsaadesi alma, sonra...Sonra da vatandaşlık falan...Allah yolunu açık etsin, zor bir yolculuğun ilk adımındasın.

-Sanki her şeyi, biliyor gibi anlattınız.

Taksici Kerim’in sözlerini duymamış gibi davrandı.

-Önce ver bakalım şu elindeki adresi. Hım dur bakalım“Merıdıan İnternatıonal School” tamam biliyorum burayı. Biraz uzak bir yer, haberin olsun.

-Dert değil, haydi gidelim.

Taksici arabayı çalıştırırken; “Her şeyi biliyor gibi anlattın demiştin.” Dedi.

Kerim başını sallayarak;

-Evet, gerçekten merak ettim, diye cevap verdi.

-Evlat, ilk gelen sen değilsin. Son da olmayacaksın, senin gibisini çok taşıdım ben.

-Yani?

-Yani çok vatandaşımız var burada, senin gibi hayallerle gelmiş. Bak şu az ilerde gördüğün lokantaların birçoğunu, ya bizim Türkler, ya Yunanlılar çalıştırırlar.

Kerim ve Taksici Lokantaların olduğu yere doğru baktı.

"Onların durumu biz taksicilerden daha iyi tabi." Dedi taksici.

-Peki, peki burada yaşamaktan memnunlar mı?

Yanlarından geçen bir taksinin şoförü “Günaydın Halil ağabey, hayırlı işler” diye seslenince, Kerim’in şaşkınlığı bir kat daha arttı.

“Vay be sanki İstanbul’dayız…”Dedi..

-İlk zamanlar bende öyle düşünürdüm, ama şimdi, çok özledim. Bin tane Avusturalya verseler, bir tane İstanbul vermem. Neyse, ne diyorduk, "memnunlar mı" Diye sormuştun sanırım. Olan da var, olmayan da...Çok zorluklar çekeceksin, hatta sınır dışı edilme tehlikesi yaşayacaksın, direneceksin, saklanacaksın, aç kalacaksın belki, eğer dayanabilirsen, sonuçta bir şeyler yapabilirsin, kesin bildiğim bir şey var, gelenler öyle veya böyle bir daha geri dönmüyorlar.

-Bu iyi, ben de geri dönmeyi düşünmüyorum zaten.

-O halde hayırlısı hemşerim, yeni dünyana hoş geldin o zaman.

Yol boyunca konuşmadılar. Nihayet adrese geldiklerinde;

-İşte burası, dedi taksici.

Taksicinin parmağı ile işaret ettiği, tek katlı, geniş bahçesinin içinde bir konak gibi duran koyu sarı binaya bakan Kerim, “Allah’ım utandırma” diyerek, Taksiden indi.

İçini sevinç ve hüzün arası karışık bir duygu sardı. Kendini yalnız ve çaresiz hissetti. Sonra gözlerini binadan alıp taksiciye döndü:

-Borcum ne kadar?

Taksici mahcup bir şekilde;

-Para almazdım senden ama, araba benim değil. Yunanlı bir zenginin taksi filosunda çalışıyorum On dört yıldır. Yalnız öyle bildiğin yunanlılardan değil, iyi birisi, öyle aşırı milliyetçi falan değil.

Biraz düşündükten sonra;

"Kim bilir? Belki sende ileride bu mesleği yaparsın." Diye devam etti.

Kerim taksici ile vedalaştıktan sonra yutkundu ve karşıdaki binaya doğru yöneldi.

Bir taraftan da, sessizce mırıldandı;

“Ah Anacığım işte geldim, şu an geldiğimi sana haber bile veremiyorum. Kim bilir beni neler bekliyor! Seni şimdiden, çok özledim.”

Binaya boş boş baktı. Bir an; kısacık hayatı bir film şeridi gibi gözlerinden geçti. Çocukluğu, korkuları, gençliği, umutları, öğrenciliği, askerliği ve annesi...Şimdiden özlemeye başladığı annesi...

Başını kaldırdığında tabelasında "Merıdıan İnternatıonal School" yazan binanın önünde, kısa boylu, tıknaz, siyah saçlı, milliyetini kestiremediği bir adamın, gülümseyerek kendisine doğru baktığını gördü.

"Kim bilir? Dedi içinden. "Kaç çeşit millet var bu ülkede”

Heyecanla kapıdaki görevliye doğru yürüdü…

Devam edecek

 

( Gülerken Ağlamak 4 başlıklı yazı MehmetFikret tarafından 5.05.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu