Kirpi yeşil mi yeşil güzel mi güzel  meşe ormanlarının için de harika bir ev inşa etmiş.Villa tipindeki bu evinde on'a yakın kirpilerden oluşan korumaları varmış. Kirpi evinin içini öyle donatmış ki gelen hayvanlar birdaha görmek için can atarlarmış.Fakat bir görene ikinci defa müsade edilmezmiş.
                                 Kirpinin yaptığı harikulade ev hayvanlar arasında tartışmaya sebep olmuş.Aralarından hiç biri ikinci ziyaret için gitmeye cesaret edemezmiş.Eski yıllarda ziyaret edenleri kirpi bacaklarından meşe ağacına asarmış.Asılma endişesi ile kimseden çıt çıkmıyormuş.Kirpi öyle rahat haraket ediyormuş ki villasından avlanmak için koruma almadan çıkıyormuş.Aradan bir kaç ay geçince Baykuş ordusunun içindede kirpi konusu konuşulmaya başlamış.
                                Ak baykuş ile cüce baykuş biz bu kirpiye bir tuzak kuralım ve saltanatına son verelim demişler .Yolculuk hazırlıklarına hemen başlamışlar.
                                 Cüce baykuş demiş ben bir kurbağa alayım.Aldığım kurbağayı gece kirpi dışarı çıkınca havadan kirpinin önüne bırakayım.
                                 Ak baykuş sende kirpi kurbağa ile oyalanırken boynundan yakala ve hemen meşe ağaçlarının üzerinden şantiyemize götürelim demiş.Planlarını hiç bir aksilik çıkmadan uygulamışlar.Gece baykuşlardan oluşan bir mahkeme kurmuşlar ve cezasınıda kirpiye sormuşlar.Kirpi  ben ettim siz etmeyin diye sayıklamaya başlamış.Uyanık puhu hemen sazan gibi atlamış.Sen ne ettin?
                                 Kirpi başlamış konuşmaya:Villama ikinci kez ziyarete gelenleri sorgusuz sualsiz asardım demiş.Fakat çok pişmanım demiş.Bu sefer zeytin yağ gibi hep üstte gezen alaca baykuş atlamış.
                                 Sen bizi yakalasaydın ne yapardın demiş.Kirpi herzaman doğru sözlü alduğu için tehlike anında bile hiç tereddüt etmeden asardım meşe ağacına bacaklarınızdan demiş.Doğru sözlü alduğu için baykuş mahkemesi bir şartla serbest kalacağını söylemişler.
                                 Seni ziyarete gelenleri iyi karşıla ve asma işinden vazgeç demişler.Kirpi heycandan tüm dikenleri dikilmiş ve kesinlikle eski hatalarıma dönmeyeceğim demiş.
                                  Baykuş heyeti kirpiyi doğru sözlülüğünden dolayı kutlayıp kurbağa hediye etmişler ve salı vermişler.Kirpi hediyesini hemen orada yiyerek neşe içerisinde villasına dönmüş.
    
                                
( Kirpi İle Baykuş1 başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 16.11.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.