Öncü karınca yemek aramak için yuvasından çıkmıştı.Geride kalan karınca arkadaşları onun yemek bulup geri gelmesini bekliyorlardı.Öncü karıncanın en büyük hayali yıllardır üzerinde çalıştığı dalgıçlık kıyafetlerini giyip denizin içini araştırmaktı.Küçük yaşlarda iken kıraliçe olan anne karıncanın deniz canlıları ile ilgili masalları ile büyümüştü.
                              Öncü karıncanın en çok dikkatini mürekkep balığı çekmişti.Nasıl bir canlı diye yıllarca merak etmişti.Sonunda öncü karıncanın eline tarihi bir fırsat geçmişti.Hiç vakit kaybetmeden kendinden on kat ağır olan elemeği göznuru döktüğü dalgıçlık elbiselerini giydi.Kardeş karıncanın hediye ettiği motora bindi.Akdenizin yolunu tuttu.
                              Akdeniz karşıdan görünmeye başladığında öncü karıncanın heycanı birkat daha arttı.Denizin yanına gelince kalbi güm güm atmaya başlamıştı.Öncü karınca hemen motorunu durdurdu.Motorunu güzel bir yere çekti.Hiç vakit kaybetmeden akdenizin sıcak sularına atladı.
                              Çok çeşitli balıklarla karşılaştı.Hamsinin yanından geçerken durdu.Aradığı mürekkep balığını sordu.Hamsi balığı karıncaya şöyle cevap verdi.Bak kardeş sen denizlerin yabancısısın.Aradığın mürekkep balığı çok tehlikeli yırtıcı hayvanlardandır.Avına arkadan yaklaşır.Anında etkisiz hale getirir.360' görüş mesafesine sahiptir.Bu yüzden kendine yazık edersin kardeş der.Hamsi balığı örnek tavsiyelerime ister uy ister uyma hadi sana kolay gelsin der.Hamsi oradan yüzerek hızla uzaklaşır.
                               Bu cevap karşısında şok olan dalgıç karınca böyle tehlikeli bir yolculuğa  diğer karınca arkadaşlarına haber vermeden çıktığı için çok pişman olur.
                               Dalgıç karınca iki arada sıkışıp kalır.Hayalini gerçekleştirmeye kalksa işin ucunda büyük  tehlike var.Arkadaşlarının yanına dönse hazar işitme var.Dalgın ve düşünceli bir halde akdenizin serin sularında ilerlerken karidesle karşılaşır.Hayalini ona anlatır.Karides dalgıç karıncaya der hemen buralardan kaç.Benim peşimden mürekkep balığı geliyor der.Dalgıç karınca sonsurat yüzerek yüzeye ulaşır.
                                Denizden hemen çıkar.Motoruna binip doğru yuvasının yolunu tutar.Öncü karınca yorgun ve bitkin halde yuvasının kapısına dayanır.Bunu gören diğer karıncalar hep beraber öncü karıncanın başına toplanırlar.Acaba saldırımı var diye karıncalardan oluşan kolonileri harekete geçirirler.Karıncalar küçüğünden büyük karıcaya kadar hepsi tetikte beklemektedir.
                                Öncü karınca biraz dinlendikten sonra başından geçen olayları tek tek anlatır.Çok pişman olduğunu habersiz hareket ettiği için verilecek cezaya razı olduğunu söyler.Öncü karıncanın bu masum konuşması karşısında kolonilerin başkanı olan karınca birdaha habersiz hareket etme der.Tüm karınca kolonilerini görevlerinin başına dönmelerini söyler.
                                 Öncü karınca tekrar yuvasından yemek aramak için çıkar.Günler su gibi akıp geçer.
( Öncü Karınca İle Mürekkep Balığı başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 23.11.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.