KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
ŞAR;ADANA'YA
MAGARSOS;MAGARSOS KALINTILARI KARATAŞ İLÇESİ'NİN
KARATEPE;KADİRLİ İLÇESİ'NİN
MİSİS;ADANA'YA
YILAN KALESİ;MİSİS İLE CEYHAN ARASINDADIR, OVAYA HAKİM 1 TEPE ÜZERİNDE KURULMUŞTUR. NE ZAMAN YAPILDIĞI BELLİ DEĞİLDİR, BİZANSLILARA AİT OLDUĞU SANILMAKTADIR. HALK ARASINDA ''ŞAHMARAN KALESİ'' OLARAK ANILIR, BUNA SEBEP KALE İÇİNDE YILAN GÖRÜLMESİDİR.
ANAVARZA KALESİ;KOZAN İLÇE SINIRLARININ
KOZAN KALESİ;KOZAN'DADIR, 44 KULE VE BURCA SAHİPTİR. HALK ARASINDA ''SİS KALESİ'' OLARAK TANINIR, 6 KM2'LİK 1 ALANI KAPLAMAKTADIR.
TOPRAKKALE;OSMANİYE-İSKENDERUN YOLU ÜZERİNDEDİR, ORTAÇAĞ'DAN KALMADIR.
AKÇA MESCİT;ADANA'DADIR, ULU CAMİ'NİN
YAĞ CAMİİ;BÜYÜK ÇARŞI SEMTİNDEDİR, HALK ARASINDA ''ESKİ CAMİ'' DİYE DE TANINIR. 1501'DE YAPIMINA BAŞLANMIŞ, 1558'DE BİTİRİLMİŞTİR.
ULU CAMİ;SELÇUK-MEMLUK-OSMANLI MİMARİSİNİN ÖZELLİKLERİNİ TAŞIYAN ULU CAMİ, ADANA'NIN EN BÜYÜK CAMİİDİR. YAPIMINA 1513 YILINDA RAMAZANOĞLU HALİL BEY ZAMANINDA BAŞLANDI, HALİL BEY CAMİNİN YAPIMINI GÖREMEDEN ÖLDÜ. CAMİ İNŞAATI 1541 YILINDA HALİL BEY'İN OĞLU PİRİ MEHMET PAŞA TARAFINDAN TAMAMLANDI, BATI VE DOĞU YÖNÜNDE 2 BÜYÜK KAPISI OLAN ULU CAMİ'NİN GENEL HATLARIYLA KAREYE YAKIN PLANI VARDIR. ASIL CAMİNİN ALABİLECEĞİ CEMAATIN 2 MİSLİSİNİ ALABİLEN SON CEMAAT YERİNİN ÖNÜNE SONRADAN AHŞAP DİREKLERİN TUTTUĞU BİR GÖLGELİK EKLENMİŞTİR. TEK MİNARESİ DOĞUDAN İÇ AVLUYA BAKAN BÜYÜK KAPININ BİTİŞİĞİNDE BULUNMAKTADIR, TEK ŞEREFELİ OLAN VE MEMLUK MİMARİSİ ÖZELLİKLERİNİ TAŞIYAN MİNARE 8 KÖŞELİ OLUP ÜZERİNDE KOYU TAŞLARLA HALKALAR MEYDANA GETİRİLMİŞTİR. MİNARENİN SÜTUNU İSE 8 KÜÇÜK SÜTUN ÜZERİNE OTURTULMUŞTUR, CAMİNİN MİHRABI MERMERDENDİR. ULU CAMİ'NİN KÜLLİYESİ İÇİNDE YER ALAN MEDRESE 1540 YILINDA PİRİ PAŞA TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR.
HASAN AĞA CAMİİ;PİRİ PAŞA'NIN BEYLİĞİ SIRASINDA 1558'DE ABDULLAH HASAN AĞA TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, SANAT DEĞERİ ÜSTÜNDÜR.
KEMERALTI CAMİİ;KÜÇÜK SAAT MEVKİİNDEDİR, 1548'DE SAVCIOĞLU HACI MUSTAFA TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR.
SEYHAN KÖPRÜSÜ;ADANA'DA SEYHAN NEHRİ'NİN ÜZERİNDEN GEÇEN TARİHİ KÖPRÜYÜ KİMİN YAPTIRDIĞI KESİN OLARAK BİLİNMEMEKTEDİR, UZUNLUĞU
YENİ CAMİ;1724 YILINDA, OSMANLI İMPARATORLUĞU SIRASINDA ABDÜLREZZAK ANTAKİ İSİMLİ 1 HAYIR SEVER TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR.
MİSİS KÖPRÜSÜ;MİSİS KENTİNDE, CEYHAN NEHRİ ÜZERİNDEDİR. 9 GÖZÜ MEVCUTTUR,
DOĞU ROMA İMPARATORU BÜYÜK KOSTANTİN'İN OĞLU FLAVİUS JULİUS TARAFINDAN M.S.4.Y.Y.DA YAPTIRILDIĞI KABUL EDİLMEKTEDİR.
ESKİ ESERLER MÜZESİ;ADANA'DA, YENİ KÖPRÜ YANINDADIR. İÇİNDE 17.500'E YAKIN ESER VARDIR, TARSUS GÖZLÜKULE VE MERSİN YÜMÜKTEPE'DE YAPILAN KAZILAR SIRASINDA ÇIKARILAN ESERLER BURADA SERGİLENMEKTEDİR. BÖLGE MÜZESİ OLARAKTA ANILAN MÜZE İÇİNDE;HEYKEL-YAZIT-KABARTMA-MEZAR TAŞI-SÜTUN-KÜP-ÇANAK-TABLET-SİLAH-ELBİSE-EV EŞYASI-KİTAPLIK VB.ESERLER SERGİLENMEKTEDİR.
MİSİS MOZAİK MÜZESİ;BU MÜZE ROMA DEVRİNE AİT 1 TAPINAĞIN KALINTISIDIR, TAPINAĞIN TABAN MOZAİKLERİ İNSAN VE HAYVAN FİGÜRLERİ İLE GEOMETRİK 1 ŞEKİLDE SÜSLÜDÜR. MOZAİKLERİN 1 BÖLÜMÜ HALEN TOPRAK ALTINDADIR, MEYDANDA GÖRÜLEN MOZAİKLER BOZULMAMASI İÇİN CAM TUĞLALARLA ÖRTÜLÜ 1 BİNA İÇİNE ALINMIŞTIR.
KARATEPE ASLANTAŞ MÜZESİ;KADİRLİ'YE
SAAT KULESİ;HÜKÜMET KONAĞI CADDESİ ÜZERİNDE BULUNAN ''ADANA SAAT KULESİ''Nİ 1882 YILINDA ADANA VALİSİ ABİDİN PAŞA YAPTIRMIŞTIR, HALK ARASINDA BÜYÜK SAAT KULESİ OLARAKTA BİLİNİR. YÜKSEKLİĞİ 32 METREDİR, ADANA'YA GELENLER ÖNÜNDE HATIRA FOTOĞRAFI ÇEKTİRİYORLARSA DA ESKİ ÖNEMİNİ YİTİRMİŞTİR.
BÜRÜCEK YAYLASI;ADANA'YA
TEKİR YAYLASI;BÜRÜCEK YAYLASI'NIN
ZORKUM YAYLASI;OSMANİYE'YE YAKIN 1 KAMP YERİDİR, AİLELERİN SIK UĞRADIKLARI 1 MUHİTTİR.
AYAS;ADANA'YA 80, CEYHAN'A
SEYHAN BARAJI;ADANA'YA
HARUNİYE KAPLICASI;BAHÇE İLÇESİ'NİN HARUNİYE BUCAĞINDADIR, KUŞÇU KÖYÜ SINIRLARI İÇİNDEDİR. KONAKLAMA TESİSİ VARDIR, SUYU ROMATİZMA-NEVRALJİ-NEVRİT-KADIN HASTALIKLARINA İYİ GELMEKTEDİR.
KURTTEPE MADEN SUYU;ADANA'NIN KURTTEPE KÖYÜNDEDİR, MADEN SUYU MÜSHİL GÖREVİ GÖRMEKTEDİR.
ACIDERE İÇMESİ;MİSİS'İN
ÇOKÇAPINAR İÇMESİ;CEYHAN'IN YILANKALE KÖYÜ'NDEDİR, SUYU KÜKÜRTLÜ VE HİDROJENLİDİR.
SÜLEMİŞLİ İÇMESİ;FEKE İLÇESİ'NİN SÜLEMİŞLİ BÖLGESİNDEDİR, SUYU BAĞIRSAK KURTLARINI DÖKER.
ANTALYA'DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
YİVLİ MİNARE;ANTALYA'NIN SEMBOLÜ HALİNE GELEN YİVLİ MİNARE ANTALYA'DA Kİ İLK İSLAM YAPISI ESERDİR, 1.ALAADDİN KEYKUBAT ZAMANINDA 1219-1236 YILLARINDA YAPILMIŞTIR. TUĞLADAN YAPILAN GÖVDESİ 8 YARIM SİLİNDİRDEN MEYDANA GELMİŞTİR, ANTALYA'NIN KALEKAPISI MEVKİİNDEDİR. YANINDA Kİ CAMİ 1372 YILINDA HAMİTOĞULLARI ZAMANINDA TAVASI BALABAN ADINDA Kİ MİMAR TARAFINDAN YAPILMIŞTIR, YİVLİ MİNARE UZUN YILLAR ETNOĞRAFYA MÜZESİ OLARAK KULLANILMIŞ VE 1976 YILI ARALIK AYINDAN İTİBAREN CAMİ OLARAK İBADETE AÇILMIŞTIR.
MANAVGAT ŞELALESİ;ANTALYA ŞELALELERİ İLE ÜN YAPMIŞ 1 VİLAYETTİR, BUNLARDAN BİRİSİ DÜNYACA ÜNLÜ MANAVGAT ŞELALESİDİR. AKDAĞ'IN ETEKLERİNDEN ÇIKMAKTADIR, DERİNLİĞİ YER YER 2-
ANTALYA'DA BULUNAN MİLLİ PARKLAR;TERMESSOS MİLLİ PARKI-OLİMPOS BEYDAĞLARI SAHİL MİLLİ PARKI-KÖPRÜLÜ KANYON MİLLİ PARKI.
ANTALYA'NIN PLAJLARI;KONYA ALTI PLAJI-LARA PLAJI-KARPUZKALDIRAN PLAJI.
DİĞER GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;AHİ YUSUF TÜRBESİ-KARATAY CAMİİ-ANTALYA MEVLEVİHANESİ-BÜYÜK CAMİ-ALANYA KIZ KULESİ-ALAADDİN CAMİİ-BİZANS KİLİSESİ-KALE CAMİİ-AKŞEBE TÜRBESİ-BEDESTEN-DAMLATAŞ MAĞARASI-ASPENDOS (BELLAS)-SİDE-PERGE-TERMESSOS AÇIK HAVA TİYATROLARI-KSANTOS HARABELERİ-
DÜDEN ŞELALESİ;KIRKGÖZLERDE Kİ PINARLARDAN DOĞAR, ANTALYA'YA
ANTALYA'NIN YAYLALARI;TEKE YAYLASI-GÖMBE YAYLASI-FESLİKAN YAYLASI-KARÇUKURU YAYLASI-GÖDEME YAYLASI-ENİS YAYLASI-CEMBÖS YAYLASI-TOKAT YAYLASI.
ANTALYA'DA Kİ AV HAYVANLARI;YABAN DOMUZU-AYI-KURT-SIRTLAN-YABAN KEÇİSİ-GEYİK-SANSAR-KUNDUZ-SİNCAP-YABAN ÖRDEĞİ-YABAN GÜVERCİNİ-KARATAVUK.
ANTALYA'DA AVLANABİLECEK BALIK TÜRLERİ;TRATA-AĞ-BARAGADİ-MENDİK-GOBEZ-GRİDA-BARBUN-PALAMUT-KOLYOZ-ALABALIK.
ANTALYA'DA Kİ HEDİYELİK EŞYALAR;YÜN-KIL-ÇUVAL-KİLİM-ÇUL-HALI-SECCADE-HEYBE-TORBA-İPEK KUMAŞ-EŞARP-OYALI YAZMA-İŞLİ GÖMLEK-REÇEL ÇEŞİTLERİ-MUZ.
ANTALYA'DA BULUNAN TARİHİ VE TURİSTİK MAĞARALAR...
KARAİN MAĞARASI;ANTALYA’NIN
KOCAİN MAĞARASI;ANTALYA’NIN
KONAKALTI MAĞARASI;ANTALYA’DA BULUNAN ATATÜRK PARK’ININ DENİZE İNEN FALEZLİ KIYISINDADIR, KARADAN ULAŞIMI OLMAYAN MAĞARAYA DENİZDEN GİRİLEBİLMEKTEDİR.
GEYİK BAYIRI MAĞARASI;ANTALYA’YA
KÜÇÜK DİPSİZ MAĞARAS...I;ANTALYA’DA
PAPAZ KAYASI MAĞARASI;ANTALYA’DA ŞEHİR KULUBÜNÜN ARKA BAHÇESİ’NDEN DENİZE İNEN MERDİVENLERİN KENARINDADIR, DENİZE İNEN TRAVERTEN BASAMAĞI’NIN ORTA YERİNDE. VE DENİZDEN
BURDUR’DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
BURDUR GÖLÜ;BURDUR GÖLÜ BURDUR İL SINIRLARI İÇİNDE BULUNAN GÖLLERİN EN BÜYÜĞÜDÜR, BU GÖL TÜRKİYE'NİN 7.BÜYÜK GÖLÜDÜR. BURDUR'A
İNSUYU MAĞARASI;BURDUR'A
BURDUR'DA Kİ MESİRE YERLERİ;SUSALIK TEPESİ-KOCA PINAR-SULTAN PINARI-EREN ARDIÇ-DİRMİL (ALTIN YAYLA)-KESTEL PINARI- BURDUR'UN MESİRE YERLERİDİR, AYRICA BURDUR İL SINIRLARI İÇİNDE Kİ TÜM GÖL KENARLARI MESİRE YERİ NİTELİĞİ TAŞIMAKTADIR. BİR ÇOĞU KAMP YAPMAYA MÜSAİTTİR.
SALDA GÖLÜ;BURDUR'A
DİRMİL;GÖLHİSAR İLÇESİ'NDEDİR, DAĞ ETEĞİNDE OLAN BU YER ALTIN YAYLA İSMİ İLE ANILIR. SUYU BOLDUR, DİRMİL ORMANLARINDA KAMP KURMAKTA MÜMKÜNDÜR. YEŞİLLİKTİR, BURDUR'UN ÜNLÜ MESİRE YERLERİNDEN BİRİSİDİR.
ÇAMLIK-MELLİ;BUCAK İLÇESİ'NDEDİR, BOL SU VE AĞAÇLARLA KAPLI OLAN ÇAMLIK VE MELLİ'DE KAMP YAPILABİLİR.
EREN ARDIÇ;BURDUR'A
KOCA PINAR;BAŞKÖY VE YAZIPINAR MESİRE YERLERİ HALKIN ÇOK GİTTİĞİ DİNLENME YERLERİDİR.
HACILAR;BURDUR'A
AĞLASUN;BURDUR'UN
GREMNA;PİSİDİA'NIN KORUMA YERİ OLAN GREMNA ÇAMLIK KÖYÜ'NDEDİR, BURDUR'A
GÖLHİSAR (CİBRYA);BURDUR'A
İNCİRDERE KERVANSARAYI;BURDUR-ANTALYA KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, BUCAK İLÇESİ'NE BAĞLI İNCİRDERE VE SUSUZ KÖYLERİNDE Kİ KERVAN SARAYLAR 1239 YILINDA YAPILMIŞ SELÇUKLU ESERLERİDİR.
ULU CAMİ;PAZAR MAHALLESİ'NDE KENTE HAKİM BİR TEPE ÜZERİNDEDİR, 1300 YILINDA HAMİTOĞULLARI BEYLERİNDEN DÜNDAR BEY TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR. CAMİDE DÜNDAR BEY'İN TUĞRASI BULUNMAKTADIR, DEPREMDE MİNARESİ YIKILMIŞTIR. 1748 YILINDA ÇELİK MEHMET PAŞA ULU CAMİ'Yİ TAMİR VE İHYA ETTİRMİŞTİR.
ÇELİKPAŞALAR KONAĞI;XV11.Y.Y.DAN KALMADIR, İÇİ VE DIŞI OSMANLI MİMARİSİ ÖZELLİKLERİNİ TAŞIMAKTADIR. BURDUR'DADIR.
TAŞODA KONAĞI;XV11.Y.Y.DAN KALMADIR, İÇİ VE DIŞI OSMANLI MİMARİSİ ÖZELLİKLERİNİ TAŞIMAKTADIR. BURDUR'DADIR.
ON OCAK TÜRBESİ;BURDUR'UN YEŞİLOVA İLÇESİ'NE BAĞLI ON OCAK KÖYÜ'NDEDİR, İL MERKEZİNE
BURDUR'UN BUCAK İLÇESİ'NDE İNCİR HANI İLE SUSUZ HANI VARDIR.
GÖLHİSAR GÖLÜ;GÖLHİSAR İLÇESİ'NE
HATAY’DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
SAİNT PİERRE KİLİSESİ;ANTAKYA-REYHANLI YOLU ÜZERİNDEDİR, ANTAKYA\'YA
HERENİON (CEHENNEM KAYIKÇISI);SAİNT PİERRE KİLİSESİ\'NİN
SİRK;MAŞUKLU KÖYÜNDEDİR, ROMALILAR DEVRİNE AİTTİR.
HİPODROM;KÜÇÜK DALYAN KÖYÜNDEDİR, ROMALILARA AİTTİR.
HARBİYE SU KEMERİ;HARBİYE\'NİN DOĞUSUNDA, DARMAŞTALI\'DA ROMA VE BİZANSLILARA AİT 2 AYRI SU KEMERİ VARDIR.
HABİB NECCAR CAMİİ;GREKO ROMEN TARZINDA YAPILMIŞ 1 MABED İKEN SONRADAN KİLİSEYE ÇEVRİLMİŞ, ANTAKYA MÜSLÜMANLARIN ELİNE GEÇİNCE CAMİYE DÖNÜŞTÜRÜLMÜŞTÜR. CAMİNİN BİTİŞİĞİNDE 1 YER ALTI MEZARI VARDIR, BURADA AZİZLERDEN HABİB NECCAR\'IN BAŞI GÖMÜLÜDÜR. GÖVDESİ İSE SİLİPİYUS DAĞI\'NDA Kİ 1 MAĞARADADIR, BU DAĞA HALK ARASINDA \'\'HABİB NECCAR DAĞI\'\'DA DENMEKTEDİR. CAMİ BİÇİM OLARAK ORTAÇAĞ\'DA YAPILMIŞ KİLİSELERİ ANDIRMAKTADIR, MİNARENİN ALT KISMI ŞARK. ÜST KISMI BAROK TARZINDADIR, CAMİNİN YANINDA Kİ YER ALTI MEZARLIĞI HALK ARASINDA KUTSAL OLARAK KABUL EDİLMEKTEDİR. CAMİ KİLİSESİ ROMA DEVRİNE AİTTİR, MİNARE XV11.Y.Y. STİLİNDEDİR. HABİB NECCAR İSE;İSLAMİYETİN İLK YILLARINDA İSLAMİYETİ YAYMAK İÇİN ANTAKYA\'YA GELEN ULULARDANDIR, HALK BURAYI KUTSAL YER OLARAK BİLMEKTEDİR.
HATAY ARKEOLOJİ MÜZESİ;BELEDİYE MEYDANINDADIR, 1958 YILINDA HİZMETE GİRMİŞTİR. M.S.11.Y.Y.DAN KALMA MOZAİKLER SERGİLENMEKTEDİR, MOZAİK MÜZESİ OLARAK DÜNYANIN 2.BÜYÜK KOLLEKSİYONUNA SAHİPTİR. AYRICA ROMA-BİZANS-HELENİSTİK-HİTİT DEVRİNE AİT MUHTELİF ESERLERDE MÜZEDE TEŞHİR EDİLMEKTEDİR.
KALE;ANTAKYA\'NIN DOĞUSUNDA, ANTİK SİLPİUS (HABİB NECCAR) DAĞI\'NIN TEPESİNDEDİR. M.S.V1.Y.Y.DA JÜSTİNİANUS TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, BİZANS DEVRİNDE YENİLENMİŞTİR. STRATEJİK 1 NOKTADA YER ALAN KALE, UZUN YILLAR GÜVENLİK KARAKOLU OLARAK VAZİFE GÖRMÜŞTÜR.
ANTAKYA ŞEHİR PARKI;İL MERKEZİNDE BULUNMAKTADIR, İÇİNDE GAZİNOLAR-SİNEMA-KAPALI SPOR SALONU-YÜZME HAVUZU-ÇOCUK BAHÇESİ VARDIR.
BATIAYAZ (TEKNEPINAR);BÖLGENİN PİKNİK VE DİNLENME YERİDİR, DAĞ OTELİ İLE YAZ AYLARINDA ÇALIŞAN GAZİNOLARI MEVCUTTUR.
MAŞUKLU FUAR EĞLENCE SİTESİ;SAİNT PİERRE KİLİSESİ YAKININDADIR, İÇİNDE GAZİNO-ÇOCUK BAHÇESİ-PİKNİK YERİ-SİNEMA-LUNAPARK VB.GİBİ TESİSLER MEVCUTTUR.
HABİB NECCAR DAĞI GAZİNOSU;ANTAKYA\'YI KUŞ BAKIŞI GÖREN 1 YERDİR, YAZ AYLARINDA HATAY\'LILAR BURAYA BÜYÜK İLGİ GÖSTERİR.
ERZİN İÇMESİ;ERZİN\'DEDİR, OTEL-LOKANTA VB.GİBİ TESİSLERE SAHİPTİR. SUYU MİDE VE BAĞIRSAK HASTALIKLARINA İYİ GELMEKTEDİR, YAZ AYLARINDA SÜREKLİ VASITA BULUNMAKTADIR.
REYHANLI KAPLICASI;REYHANLI İLÇE\'SİNİN HAMAM BUCAĞINDADIR, SURİYE HUDUTUNA YAKIN OLAN BU KAPLICAYA YABANCILAR BÜYÜK İLGİ GÖSTERMEKTEDİRLER. OTEL-LOKANTA VB.GİBİ TESİSLERİ VARDIR, SUYU ROMATİZMA-NEVRALJİ-CİLT-KARACİĞER-SAFRA YOLLARI-BAĞIRSAK HASTALIKLARINA İYİ GELMEKTEDİR. SUYU İLE BANYO YAPILDIĞI GİBİ AYRICA İÇMELERİ DE MEVCUTTUR, YAZ AYLARINDA SÜREKLİ VASITA BULMAK MÜMKÜNDÜR.
HARBİYE (DEFNE);ANTAKYA\'YA
İSKENDERUN SOĞUK OLUK YAYLASI;İSKENDERUN İLE BELEN ARASINDADIR, YAYLADA MODERN BİNALAR-OTELLER-LOKANTALAR-ÇARŞI VARDIR.
ARSUZ;İSKENDERUN\'A
SAMANDAĞ;ANTAKYA\'LILAR YAZ AYLARINI GENELLİKLE ÇEVLİK PLAJLARINDA GEÇİRİRLER, SAMANDAĞ İLÇE SINIRLARI İÇİNDE YER ALAN ÇEVLİK PLAJLARI İLE ÜNLÜDÜR. SAMANDAĞ\'DA OTEL-LOKANTA VB. GİBİ TESİSLER VARDIR.
TEKNE PINAR YAYLASI;SAMANDAĞ İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, SERİN SUYU-BOL OKSİJENLİ 1 HAVASI-GÜZEL DOĞAL MANZARASI İLE ÜNLÜ 1 MESİRE YERİDİR.
İSKENDERUN YUNUS SÜTUNU;İSKENDERUN İLE PAYAS DEMİRYOLU YARMASI ÜZERİNDEDİR, İSKENDERUN ŞEHRİNİN GİRİŞ KAPISI KALINTISIDIR. HALK YUNUS PEYGAMBER\'İN YUNUS BALIĞI\'NIN KARNINDAN ÇIKTIĞI YERİN BURASI OLDUĞUNA İNANMAKTADIR, BU NEDENLE BURAYA \'\'YUNUS SÜTUNU\'\' DENMEKTEDİR. BÜYÜK İSKENDER\'İN CESEDİNİN DE BU SÜTUN ÜZERİNE ASILDIĞI SÖYLENTİLER ARASINDADIR.
İSKENDERUN BAKRAS ŞATOSU;ANTAKYA-İSKENDERUN KARAYOLUNUN 27.KM.SİNDE BAKRAS KÖYÜ SINIRLARI İÇİNDEDİR, KÖYÜN BATISINA DÜŞEN BU ŞATONUN İLK YAPIMI HELENİSTİK DEVİRDE BAŞLAMIŞTIR. ROMA VE BİZANSLILARCA DA ÖNEM VERİLMİŞTİR.
İSKENDERUN SARI SEKİ ŞATOSU;İSKENDERUN-PAYAS DEMİRYOLU ÜZERİNDEDİR,
İSKENDERUN (MİTİANDUS);ESENTEPE DENİLEN YERDEDİR, MİTİANDUS ŞEHRİNİN KALINTILARIDIR. BURADA GREK VE FİNİKE\'LİLERE AİT ODA MEZARLARI İLE TOPRAK LAHİTLER MEVCUTTUR.
İSSOS;ANTAKYA\'YA
CEBEL AKRA;ANTAKYA\'NIN
KÜRŞAT ŞATOSU;ANTAKYA\'YA
KÖPRÜ;ASİ NEHRİ ÜZERİNDE Kİ KÖPRÜ ROMA İMPARATORU DİECLETİANUS TARAFINDAN 111.Y.Y.DA YAPTIRILMIŞTIR.
ULU CAMİ;KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN ZAMANINDA YAPTIRILMIŞTIR, ZİYARETÇİSİ BOL 1 CAMİDİR.
SALEN KALESİ;DEĞİRMENDERE CİVARINDADIR.
TRAYAN SU KEMERİ;ROMALILARDAN KALMADIR, BAĞRIYANIK MAHALLESİ\'NDEDİR.
HİPODROM;KÜÇÜK DALYAN KÖYÜ\'NDEDİR, BİZANS DEVRİNDEN KALMADIR.
SU KEMERİ;DEMİRKAPI MEVKİİNDEDİR, SURLARLA AYNI DEVİRDE YAPILMIŞTIR.
KIRIKHAN;ANTAKYA-ISLAHİYE YOLU ÜZERİNDEDİR, ANTAKYA\'YA
İSKENDERUN;ŞATO KALINTILARI-SALAN KALE-HAN-HAMAM-ROSUS HARABELERİ-SÜTUNLU LİMAN-FRANK LİMANI İSKENDERUN\'DA GÖRÜLEBİLECEK DİĞER TARİHİ-TURİSTİK KALINTILARDIR
ISPARTA’DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
ULU CAMİ;ISPARTA VALİLİĞİ BİNASINA
FİRDEVS BEY CAMİİ;MİMAR SİNAN'IN XV1.Y.Y.DA YAPTIĞI 1 CAMİDİR, SAĞLAM 1 YAPISI VARDIR VE ÇARŞI İÇİNDEDİR.
BEDESTEN;ISPARTA\'DADIR, FİRDEVS BEY CAMİİNİN VAKFİYESİDİR. 1561'DE YAPILAN BU ÇARŞI, 1966-1967 YILLARINDA RESTORE EDİLMİŞTİR.
ATABEY (GAZİ ERTOKUŞ) MEDRESESİ;ISPARTA\'NIN ESKİ ESERLERİNDEN BİRİSİDİR, ANADOLU SELÇUKLU HÜKÜMDARI 1.KILIÇ ASLAN'IN CENGAVERLERİNDEN ABDULLAH BİN GAZİ ERTOKUŞ TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR.
AYAZMANA VE MİLAS MESİRE YERİ;ISPARTA\'NIN
GÖLCÜK;ISPARTA\'NIN GÜNEY BATISINA DÜŞMEKTEDİR, ISPARTA'YA
KİRAZLI DEDE;ISPARTA\'YA
HIZIR BEY CAMİİ;X1V.Y.Y.DAN KALMADIR.
İPLİKÇİ CAMİİ;XV1.Y.Y.ESERİDİR.
DAVRAZ;KIŞ SPORLARININ YAPILDIĞI 1 YERDİR, BURADA TELEFERİK MEVCUTTUR. OTEL-LOKANTA-GAZİNO VB.GİBİ TESİSLERE SAHİPTİR, ISPARTA İÇİNDEN ULAŞMAK MÜMKÜNDÜR.
BUNLARDAN AYRI OLARAK;BURHANPAŞA CAMİİ-HALİL HAMİT PAŞA CAMİİ-HİSAR DAĞI KALE HARABESİ-KIRIK MİNARE-YILAN KIRAN ÇEŞMESİKAVAKLI CAMİİ ISPARTA\'NIN GEZİLECEK GÖRÜLECEK DİĞER YERLERİDİR.
EĞİRDİR KALESİ;M.Ö.V.Y.Y.DA LİDYA KRALI KREZÜS TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, EĞİRDİR'DE YARIM ADA\'NIN UÇ TARAFINDADIR. SELÇUKLULAR-KARAMANOĞULLARI-HAMİTOĞULLARI DEVRİNDE TAMİR GÖRMÜŞTÜR, HALK ARASINDA İÇ KALE VEYA SELÇUK KALESİ OLARAKTA ANILIR. BU KALE\'DEN ETRAFI SEYRETMEK ÇOK HOŞTUR, EĞİRDİR\'E GELEN TURİSTLER BURADAN ÇEVRENİN SIK SIK FOTOĞRAFINI ÇEKERLER. EĞİRDİR KALESİ\'NDEN EĞİRDİR GÖLÜ İÇİNDE Kİ CAN ADASI İLE YEŞİL ADA EN GÜZEL GÖRÜNTÜLERİNİ VERİRLER, BU ADALARDA ÖREN DURUMUNDA BİZANS KİLİSELERİ MEVCUTTUR.
EĞİRDİR GÖLÜ;ISPARTA'YA
DÜNDARBEY MEDRESESİ (TAŞ MEDRESE);EĞRİDİR\'DEDİR, 1237 YILINDA 11.GIYASETTİN KEYHÜSREV TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR. BAZI YAZARLARA GÖRE X111.Y.Y.DA YAPILDIĞI, BAZILARINA GÖRE DE HAMİTOĞULLARI DÖNEMİNDEN KALMA OLDUĞU ÖNE SÜRÜLMEKTEDİR.
KERVANSARAY;NUH PEYGAMBER ZAMANINDA ANADOLU\'YA GÖÇ EDEN LUT KAVMİNİN NAMLI PUTLARA KURBAN KESTİKLERİ YERDİR, SELÇUKLULAR ZAMANINDA HAN VE ÇARŞI HALİNE GETİRİLMİŞTİR.
KEMERLİ MİNARE CAMİİ;EĞRİDİR\'DEDİR, SELÇUKLU ESERİDİR. DOĞU DUVARI SUR OLARAK YAPILMIŞTIR, GÖRÜLMEYE DEĞER 1 CAMİDİR.
AKRAPOL;ESKİ PROSTANNA KENTİNİN KALINTILARIDIR, DAVRAS DAĞI\'NIN TEPESİNDEDİR.
ZİNDAN MAĞARASI;EĞRİDİR\'E
KOVADA GÖLÜ;EĞRİDİR'E
ALTUN KUM PLAJI;1500-2000 KİŞİNİN 1 ANDA GÖLE GİRMESİ MÜMKÜNDÜR, KIYIDAN 200 METREYE KADAR SU İNSANI BOYLAMAZ. ALTUNKUM PLAJININ 54 ADET KABİNİ-DUŞU-GAZİNOSU-BÜFESİ-ÇADIR KURMAK İÇİN KAMP YERİ-ELEKTRİĞİ-TELEFONU MEVCUTTUR, ALTIN RENGİNDE Kİ İNCE KUMU SİYATİK-ROMATİZMA-HASTALIĞI OLANLAR İÇİN İYİDİR. ERKEK VE BAYANLAR İÇİN AYRI AYRI KUM BANYOSU KABİNLERİ VARDIR, KABİNLERE AYNI ANDA 300 KİŞİ GİREBİLİR.
CAMİ YAYLA;EĞRİDİR'E
YEŞİLADA-CANADA;EĞRİDİR GÖLÜ\'NÜN ORTASINDA Kİ 2 ADADIR, ADALARDAN EĞRİDİR\'İ SEYRETMEK HEYECAN VERİCİDİR. YEŞİLADA\'DA HIRİSTİYANLARIN HACCA GİTMEDEN ÖNCE ZİYARET ETTİKLERİ KUTSAL KİLİSE VARDIR, TURİSTLERİN UĞRAK YERLERİNDEN 2 ADACIKTIR.
BARLA;EĞRİDİR'E
KÖPRÜBAŞI VE YENİMAHALLE CAMPİNG-YUKARI GÖKDERE-KOCAPINAR-CİRE KÖYÜ-KOVADA SANTRALI-CEBRAİL ŞELALELERİ-GÖKPINAR VE ÜÇYILDIZ ŞEKER SUYU-OLUKLACI TEPESİ-HIZIRBEY (ULU) CAMİİ-EĞİRDİR MİNARESİ--BABA SULTAN TÜRBESİ- EĞİRDİR\'DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK DİĞER YERLERİN İSİMLERİDİR.
MERSİN-İÇEL’DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
ESKİ CAMİ;1870 YILINDA YAPTIRILMIŞTIR, SULTAN ABDÜLAZİZ'İN ANNESİ BEZMİ ALEM VALİDE SULTAN VAKFI'NA AİTTİR.
YENİ CAMİ;1900 YILINDA ABDÜLKADİR GEYLANİ İSİMLİ BİR HAYIR SEVER TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, GÜMRÜK RIHTIMI MEVKİİNDEDİR.
YÜMÜKTEPE;MERSİN'İN
VİRAN ŞEHİR;MERSİN'E
NEOPOLİS (KANLI DİVANE);MERSİN'E
KIZ KULESİ;MERSİN'DEDİR, SAHİLDEN
GÖZNE YAYLASI;MERSİN'E
FINDIKPINAR YAYLASI;MERSİN'E
ANAMUR KALESİ (MAMURYE KALESİ);M.S.111.YÜZ YILDA ROMALILAR TARAFINDAN YAPILMIŞTIR, KARAMANOĞULLARI ZAMANINDA 1230 YILINDA ONARIM GÖRMÜŞTÜR.
SOFTA KALESİ;ANAMUR-MERSİN KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, ANAMUR'A
KLEOPATRA KAPISI;TARSUS İLÇESİ'NDEDİR, GARAJ YAKININDADIR. MISIR KRALİÇESİ KLEOPATRA İLE ROMA KONSÜLLERİNDEN MARCUS ANTONİUS'UN AŞK YAŞADIĞI BİR ZAMANDA SIK SIK GİRİP ÇIKTIKLARI ŞEHİR KAPISIDIR.
TARSUS ULUCAMİ;PİRİ PAŞA'NIN OĞLU İBRAHİM BEY TARAFINDAN 1579 YILINDA YAPTIRILMIŞTIR, CAMİYE BİTİŞİK TÜRBEDE ŞİT ALEYHİSSELAM-LOKMAN HEKİM-HALİFE MEMUN'UN MEZARI YER ALMAKTADIR.
TARSUS DÖNÜKTAŞ;TEKKE MAHALLESİ'NDEDİR.
TARSUS ESKİ CAMİ;M.S.1102 YILINDA İNŞA EDİLMİŞTİR.
TARSUS GÖZLÜ KULE;TARSUS'TA Kİ AMERİKAN KOLEJİ YANINDADIR, ESKİ BİR HÖYÜKTÜR.
TARSUS ROMA HAMAMI (ALTINDAN GEÇME HAMAMI)ESKİ CAMİ YAKININDADIR, ROMALILARDAN KALMADIR.
TARSUS TAŞ KÖPRÜ;BİZANS İMPARATORU JUSTİNYEN TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, YENİ KÖPRÜNÜN YANINDADIR.
ESHAB-I KEHF MAĞARASI;TARSUS'A
MERSİN'İN TARSUS İLÇESİNDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK DİĞER YERLER;TARSUS PARKI-TARSUS MÜZESİ-TARSUS ŞELALESİ-KARABUCAK ORMANI-NAMRUN YAYLASI-ROMA JİMNAZYUMU-PAULUS KAPISI-DONUKTAŞ-MAKAM CAMİİ-BERDAN BARAJI-TARSUS SAAT KULESİ.
KİLİS’TE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
KADI CAMİİ;SON CEMAAT YERİNİ 7 YIĞMA SÜTUN ÜSTÜNDE YÜKSELEN TONOZ KUBBELER ÖRTER, BAHÇESİ ARKEOLOJİ MÜZESİ GİBİDİR. 1238 YILINDA MUNTAZAM KESME TAŞ İLE YAPILAN MİNARESİ SOLDADIR, 53 BASAMAKLI OLAN MİNARENİN TAŞLARININ RESULOSMAN DAĞI'NDAN GETİRİLDİĞİ RİVAYET EDİLMEKTEDİR.
MUALLAK CAMİİ (HASANBEY CAMİİ);MUNTAZAM BİR ŞEKİLDE BEYAZ KESME TAŞTAN YAPILMIŞTIR, ÜSTÜNÜ TEK BİR KUBBE ÖRTER. MİHRABI VE MİNARESİ TAŞTAN OLUP, BATIYA AÇILAN 16 RENKLİ TAŞLA KEMERLENEN BİR AVLU KAPISI VARDIR.
MURTAZA AĞA CAMİİ;TAŞ YAPILIDIR, KÜLAHI ÇİNKO İLE KAPLANMIŞTIR. SON CEMAAT YERİNİ 5 SÜTUN ÜZERİNE YÜKLENEN BETON BİR DAM ÖRTER, MİNBERİ TAŞTANDIR VE SOL TARAFINDA KISA BİR MİNARESİ VARDIR.
ŞEYH CAMİİ;1569 YILINDA 2.SULTAN SELİM ZAMANINDA YAPTIRILMIŞTIR, TEK KUBBELİ. KISA MİNARELİ BİR CAMİDİR, BÜYÜK KÜTAH MAHALLESİ'NDEDİR.
TEKKE CAMİİ;TEKKE MAHALLESİ'NDEDİR, HÜKÜMET KONAĞI'NIN VE MEVLEVİHANE MEYDANI'NIN GÜNEYİNDEDİR.
ULU CAMİ (CAMİ-İ KEBİR);1339 YILINDA ABDULLAH OĞLU HACI HALİL TARAFINDAN, MISIR TÜRK KÖLEMEN HÜKÜMDARLARINDAN EN-NASIR NASR-ÜD-DİN MUHAMMED'İN 3.DEFA Kİ HÜKÜMDARLIĞI'NIN SON YILLARINDA YAPTIRILMIŞTIR. ÇOK GENİŞ 1 AVLUSU, 2 KAPISI MEVCUTTUR. 7 LÜLELİ ÇEŞME'YE SAHİPTİR, ÇEŞMELERDE Kİ SUYU KİLİS'İN EN İYİ SUYU OLARAK KABUL EDİLEN KURTAĞA SUYU'NDAN GELMEKTEDİR. CAMİNİN HEMEN SAĞ TARAFINDA MUNTAZAM KESME TAŞLARLA YAPILMIŞ MİNARESİ YÜKSELİR, ORTA KISMINI DERİN VE SAĞIR BİR KUBBE ÖRTER.
KİLİS'TE BULUNAN DİĞER TARİHİ CAMİ VE MESCİTLER;
AKCURUN CAMİİ-ALACACI (KATRAN CAMİİ)-TEKYE CAMİİ-HACI DERVİL CAMİİ-HİNDİOĞLU CAMİİ-ÇALIK CAMİİ-PİRLİOĞLU CAMİİ-HASAN ATTAR CAMİİ-ZEYTİNLİ CAMİİ-CÜNEYNE CAMİİ-ŞEYH HİLAL CAMİİ (ŞEYH AHMET CAMİİ)-ŞEYH SÜVEDEN CAMİİ (HACI ÖZBEK CAMİİ)-TABAKHANE CAMİİ-ŞEYH SÜLEYMAN CAMİİ (ŞEYHLER CAMİİ)-KÜRTLER CAMİİ.
KİLİS'TE BULUNAN GEZİ VE MESİRE YERLERİ;
KARATAŞ PARKI (CUMHURİYET PARKI)-AKPINAR MESİRE ALANI-SÖĞÜTLÜDERE MESİRE ALANI.
RAVANDA KALESİ;KİLİS'E
KİLİS'TE BULUNAN HÖYÜKLER;
OYLUM HÖYÜK-ÇATAL HÖYÜK-KUMSURUN HÖYÜK-LEYLİT HÖYÜK-YAVUZLU HÖYÜK-SİNNAP HÖYÜK-BELENTEPE HÖYÜK- POLATBEY HÖYÜK-KARAMELİK HÖYÜK-MURAT HÖYÜK-TAŞLI BAKIR HÖYÜK-KUMLU DERE HÖYÜK-ÇÖRTEN HÖYÜK.
KİLİS'TE BULUNAN TARİHİ MİNARELER;
MEHMETPAŞA CAMİİ MİNARESİ-ŞEYH CAMİİ MİNARESİ.
KİLİS'TE BULUNAN TARİHİ TEKKE VE ZAVİYELER;
ŞURAHBİL BİN HASANE (ŞÖR HABİL HASANE) ZAVİYESİ-ŞEYH EFENDİ TEKKESİ (NAKŞİBENDİ TEKKESİ).
KİLİS'TE BULUNAN MEVLEVİHANELER;
TEKKE MEVLEVİHANESİ (TEKYE MEVLEVİHANESİ).
KİLİS'TE BULUNAN TÜRBELER;
ŞEYH MANSUR TÜRBESİ-ŞEYH MUHAMMED BEDEVİ TÜRBESİ-ŞEM'UN NEBİ TÜRBESİ (KÜT KÜT DEDE TÜRBESİ).
KİLİS'TE BULUNAN TARİHİ HAMAMLAR;
KİLİS'TE BULUNAN HAMAMLAR HAÇ PLANLIDIR, HEPSİNDE DE SOĞUKLUK-ILIKLIK-SICAKLIK BÖLÜMLERİ VARDIR. BU HAMAMLARDA BİR DE MAĞDAS ADI VERİLEN SU TEKNELERİ BULUNMAKTADIR, FARKLI DİN VE İNANÇLARA SAHİP KİŞİLERLE YAŞAYAN KİLİS'LİLER BU MAĞDAS'LARI GENELLİKLE YAHUDİLERİN-SÜRYANİLERİN KULLANMASI İÇİN YAPMIŞ VE YAPTIRMIŞTIR.
ESKİ HAMAM-HOCA HAMAMI-PAŞA HAMAMI-HASANBEY HMAMI (ÇUKUR HAMAM)-TUĞLU HAMAMI (YENİPAŞA HAMAMI-DALTABAN PAŞA HAMAMI).
OSMANİYE’DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
BODRUM KALESİ;OSMANİYE'YE
KASTABALA ANTİK KENTİ;BU ANTİK KENTİ 1875 YILINDA İLK KEZ İNGİLİZ DİPLOMAT E.J.DAVİS ZİYARET ETMİŞ, 1890 YILINDA İNGİLİZ ARAŞTIRMACI TH.BENT BULDUĞU ANTİK YAZITLAR SAYESİNDE BURASI'NIN ESKİ İSMİNİN HİERAPOLİS OLDUĞUNU İFADE ETMİŞTİR. OSMANİYE'NİN CEVDETİYE, KESMEBURUN ÜZERİNDEN KARATEPE-ASLANTAŞ ÖREN YERİNE ULAŞAN YOLUN DOĞUSUNDA BULUNAN BODRUM KALESİ'NİN ETEKLERİNDEN BAŞLAYARAK 3-4 KM2'LİK BİR ALANI İÇİNE ALMAKTADIR, BURADAN ÇIKARILAN ANITLAR-YAZITLAR-SİKKELER KASTABALA ANTİK KENT'İNİN ANAZARBOS VE EPİPHANEİA KENTİ ZAMANINDA VAR OLDUĞUNU GÖSTERMEKTEDİR. ANTİK YAZARLAR PTOLEMAEUS İLE PLİNİUS'TA, ESERLERİNDE KASTABALA'DAN SÖZ ETMİŞLERDİR, OSMANİYE'YE
KIRMITLI KUŞ CENNETİ;OSMANİYE-KADİRLİ KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, OSMANİYE'YE
OLUKBAŞI YAYLASI;OSMANİYE'DE, NUR DAĞI ETEKLERİNDEDİR. OSMANİYE'YE
ZORKUN YAYLASI;OSMANİYE'YE
BAHÇE İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
AĞCABEY TÜRBESİ;BAHÇE İLÇESİ'NDEDİR, İSTASYON YAKININDA Kİ MEZARLIK İÇİNDEDİR. YANINDA Kİ TÜRBE İSE AİLESİNE AİTTİR.
HARUNİYE İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
HARUNİYE KALESİ;HARUNİYE İLÇESİ'NDEDİR, OSMANİYE'YE
SAMAN KALESİ;HARUNİYE İLÇESİ'NDEDİR, OSMANİYE'YE
KURTLAR KALESİ;HARUNİYE İLÇESİ'NDEDİR, OSMANİYE'YE
HASANBEYLİ İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
KARAFENK KALESİ;HASANBEYLİ İLÇESİ'NDEDİR, KARAFENK MAHALLESİ'NDEDİR.
SAVRANDA KALESİ;HASANBEYLİ İLÇESİ'NE BAĞLI KALECİK KÖYÜ'NDEDİR,
ALMAN PINARI YAYLASI;HASANBEYLİ İLÇESİ'NE
KADİRLİ İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
ALA CAMİİ;KADİRLİ İLÇESİ'NDEDİR, 11.ASRIN BAŞLARINDA ROMALILAR TARAFINDAN BİR MANASTIR OLARAK YAPILMIŞTIR. V.ASRIN SONLARINA DOĞRU BURAYA BİR KİLİSE İLAVE EDİLMİŞTİR, DULKADİROĞLU ALAÜDDEVLE BOZKURT BEY'İN OĞLU SARI KAPLAN NAMIYLA ANILAN KASIM BEY BU KİLİSEYİ BABASI ADINA CAMİYE ÇEVİREREK 1480-1490 YILLARI ARASINDA ''ALAÜDDEVLE MESCİDİ'' ADINI VERMİŞTİR. CAMİ'NİN ÜZERİNİ DE KURŞUNLA KAPLATMIŞTIR, 1865'DEN 1921 YILINA KADAR ARALIKSIZ OLARAK CAMİ VE MEDRESE OLARAK HİZMET VERMİŞTİR. YAPININ İÇİNDE Kİ ODALARDA İSE KÖYDEN GELEN ÖĞRENCİLER YATILI OLARAK KALMIŞLARDIR, 1563 YILINDA TUTULAN KARS-ZÜL KADİRİYE SANCAK DEFTERİ'NDE ALA CAMİ CİVARI'NDA Kİ MAHALLE ''ALA MESCİT MAHALLESİ'' OLARAK GEÇMEKTEDİR.
ASLANDAĞ TARİHİ MİLLİ PARKI;OSMANİYE'NİN KADİRLİ İLÇESİ'NE
MAKSUTOĞLU YAYLASI;KADİRLİ İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, KADİRLİ-ANDIRIN-KAHRAMANMARAŞ KARAYOLU ÜZERİNDEDİR. KADİRLİ İLÇESİ'NDEN BU KARAYOLU ÜZERİNDE
BAĞDAŞ YAYLASI;KADİRLİ İLÇESİ'NE
BEYOĞLU YAYLASI;KADİRLİ İLÇESİ'NE
SUMBAS İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
CEM KALESİ;SUMBAS İLÇESİ'NDEDİR.
DİNİKER KALESİ;SUMBAS İLÇESİ'NDEDİR.
TOPRAKKALE İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
TOPRAKKALE KALESİ;TOPRAKKALE İLÇESİ'NDEDİR.
ÖRENŞAR ANTİK KENTİ;TOPRAKKALE İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, ESKİ KINIK ŞEHRİNDE TOPRAKKALE KALESİ'NİN KUZEYİNDEDİR. OSMANİYE-ADANA KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, BURADA ÖRENŞAR ANTİK ŞEHİR KALINTILARI VARDIR.
KAHRAMANMARAŞ’TA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
SÜTÇÜ İMAM;1874 YILINDA DÜNYAYA GELMİŞTİR, KAHRAMANMARAŞ'TA SÜTÇÜLÜK, DÜKKANININ KARŞISINDA Kİ CAMİDE DE İMAMLIK YAPARDI. MÜTAREKE SONRASI ÖNCE İNGİLİZLERİN, DAHA SONRA FRANSIZ'LARIN KAHRAMANMARAŞ'I İŞGAL ETMESİ VE BİR GÜN DÜKKANINDA OTURURKEN FRANSIZ ASKERLERİ İLE ORTAK ÇALIŞAN KAHRAMANMARAŞ'A GELEN 3 ERMENİ ASKERİNİN 3 ÇARŞAFLI TÜRK VE MÜSLÜMAN KADININA SALDIRDIĞINI GÖRÜNCE SİLAHINA SARILIP BİRİSİNİ ÖLDÜRMÜŞ. BİRİSİNİ DE YARALAMIŞTIR, BİRİSİ İSE KAÇMIŞTIR. BUNUN ÜZERİNE MİLLİ KUVVETLERE KATILAN İMAMIN AKRABALARI FRANSIZ VE ERMENİ ASKERLERİNCE SORGUYA ÇEKİLMİŞ VE İŞKENCEYE TABİ TUTULMUŞTUR, DAYISININ OĞLU KADİR'İ DE FRANSIZ VE ERMENİ ASKERLERİ PUSUYA DÜŞÜRÜP ÖLDÜRMÜŞLERDİR. SÜTÇÜ İMAM, BU OLAYDAN SONRA 1 MÜFREZE KURARAK FRANSIZ VE ERMENİ ASKERLERİ İLE MÜCADELEYE GİRİŞMİŞTİR. ÇOK ZORLU BİR MÜCADELE SONRASI FRANSIZLAR, KAHRAMANMARAŞ'I 11 ŞUBAT 1920 GECESİ BOŞALTARAK GERİYE ÇEKİLMİŞLERDİR.
BEYAZIT CAMİİ;OSMANLI ESERİDİR.
HATUNİYE CAMİİ ŞEMSİ SULTAN CAMİİ);DULKADİROĞLU ALAÜDDEVLE\'NİN HANIMI ŞEMSİ SULTAN ADINA YAPTIRILMIŞTIR, CAMİNİN SON CEMAAT YERİNİN SOL TARAFINDA 1 TÜRBE VARDIR. BU GÜNE KADAR BİR ÇOK KEZ ONARILMIŞTIR, KAHRAMANMARAŞ\'IN KURTULUŞ MAHALLESİ\'NDEDİR.
İKLİME HATUN MESCİDİ;H.956 SENESİNDE ALAÜDDEVLE\'NİN KIZI İKLİM HATUN ADINA YAPTIRILMIŞTIR, KAHRAMANMARAŞ KURTULUŞ MAHALLESİ\'NDE Kİ BELEDİYE ÇARŞISI\'NIN ÜST KISMINDADIR.
ULU CAMİ;DULKADİROĞULLARI DÖNEMİNDEN KALMA OLDUĞU İLERİ SÜRÜLMEKTEDİR, SÜSLEMELERİ VE TAHTA OYMACILIĞI İLGİ ÇEKİCİDİR. GÜL AĞACINDAN KAKMA TEKNİĞİ İLE YAPILMIŞ MİNBERİ VARDIR, YAPIMINDAN BU GÜNE KADAR BİR ÇOK DEFALAR ONARIM GÖRMÜŞTÜR. KAHRAMANMARAŞ\'IN EKMEKÇİ MAHALLESİNDEDİR, ATATÜRK BULVARI ÜZERİNDEDİR.
KAHRAMANMARAŞ KALESİ;KAHRAMANMARAŞ\'IN ORTASINDA YIĞMA BİR TEPE ÜZERİNDEDİR, HİTİTLERDEN KALDIĞI TAHMİN EDİLMEKTEDİR. XV11.YÜZ YILDA BURADA 4 HİTİT ASLANI BULUNUYORDU. DAHA SONRA ROMALILAR TARAFINDAN KULLANILAN KALE BİR ÇOK KEZ OSMANLILAR TARAFINDAN ONARILMIŞTIR, EN SON CUMHURİYET DEVRİNDE RESTORASYONDAN GEÇİRİLMİŞTİR. 150X75 METRE EBATLARINDADIR VE DİKDÖRTGEN 1 PLANA SAHİPTİR, HALEN HARAP DURUMDADIR.
TAŞ MEDRESE;DULKADİROĞLU ALAÜDDEVLE\'NİN KIZI ADINA YAPTIRILMIŞTIR, MEDRESE MESCİD-TÜRBE-MEDRESE ODALARINDAN MÜTEŞEKKİLDİR. TÜRBE KISMI PREMİDAL BİR YAPIYA SAHİPTİR, İÇERİSİNDE 8 ADET MEZAR VARDIR. BU MEZARLARDAN BİRİSİ AMA MEHMET BEY\'E, BİRİSİ ALAÜDDEVLE\'NİN KIZLARINDAN BİRİSİNE AİTTİR. DİĞER MEZARLAR SONRADAN KONMUŞTUR, KAHRAMANMARAŞ\'TA Kİ ULUCAMİ\'NİN KUZEY BATISINDADIR.
TÜRBE;DÜLKADİROĞULLARI DÖNEMİNDEN KALMADIR.
CEYHAN KÖPRÜSÜ;KAHRAMANMARAŞ\'A
ALİ KAYASI MESİRE ALANI;KAHRAMANMARAŞ-KAYSERİ KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, KAHRAMANMARAŞ\'A
DÖNGEL MAĞARALARI MESİRE ALANI;KAHRAMANMARAŞ-KAYSERİ KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, KAHRAMANMARAŞ\'A
FIRNIZ MESİRE ALANI;KAHRAMANMARAŞ-KAYSERİ KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, KAHRAMANMARAŞ\'A
GÜVERCİNLİK MESİRE ALANI;KAHRAMANMARAŞ-KAYSERİ KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, KAHRAMANMARAŞ\'A
KUMAŞIR GÖLÜ MESİRE ALANI;KAHRAMANMARAŞ-ADANA KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, KAHRAMANMARAŞ\'A
PINARBAŞI MESİRE ALANI;KAHRAMANMARAŞ\'IN
SÜLEYMANLI MESİRE ALANI;KAHRAMANMARAŞ-KAYSERİ KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, KAHRAMANMARAŞ\'A
TEKİR ÇAYI MESİRE ALANI;KAHRAMANMARAŞ\'A
IHCA KÖYÜ KAPLICALARI;KAHRAMANMARAŞ\'A
KUMAŞIR GÖLÜ MESİRE ALANI;KAHRAMANMARAŞ-ADANA KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, KAHRAMANMARAŞ\'A
KAHRAMANMARAŞ MÜZESİ;KAHRAMANMARAŞ\'TA MÜZE KURMA FİKRİNİ İLK ORTAYA ATAN ALBAY H.NURİ YURDAKUL OLMUŞTUR, BUNUN ÜZERİNE 1947 YILINDA ESKİ BELEDİYE YANINDA Kİ TAŞ MEDRESE BİNASINDA MÜZE KURULMUŞTUR. 1961 YILINDAN SONRA MÜZE KALE ÜZERİNDE Kİ BİNAYA TAŞINMIŞTIR, 10 YIL BURADA HİZMET VERMİŞTİR. 1970 YILINDA BAŞLANARAK 1974 YILINDA BİTİRİLEN VE 29 KASIM 1975 TARİHİNDE AÇILAN YENİ MÜZE BİNASINDA HİZMETE DEVAM ETMEKTEDİR. BU MÜZE İÇİNDE İDARE BİNASI-TEŞHİR SALONLARI-ARKEOLOJİ SALONU-TAŞ ESERLER SALONU-ETNOĞRAFYA SALONU MEVCUTTUR. MÜZEDE KAHRAMANMARAŞ VE ÇEVRESİ\'NDEN ÇIKARILAN ESERLER SERGİLENMEKTEDİR, PAZARTESİ HARİÇ HER GÜN ZİYARETE AÇIKTIR.
AFŞİN İLÇESİ\'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
ESHAB-ÜL KEHF;AFŞİN İLÇESİ\'NDEDİR, AFŞİN İLÇESİ\'NE
YEDİ UYURLAR MAĞARASI;AFŞİN İLÇESİ\'NDEDİR.
AFŞİN KERVANSARAYI;AFŞİN İLÇESİ\'NDEDİR.
ESKİ CAMİ;AFŞİN İLÇESİ\'NDEDİR.
ELBİSTAN İLÇESİ\'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
ARSLANTAŞ;ELBİSTAN İ^LÇESİ\'NDEDİR.
DİKİLİTAŞ;ELBİSTAN İLÇESİ\'NDEDİR.
ULU CAMİ;ALAEDDİN KEYKUBAT DEVRİNDEN KALMA 1 CAMİDİR, ELBİSTAN İLÇESİ\'NDEDİR.
HİMMET BABA CAMİİ VE TÜRBESİ;ELBİSTAN İLÇESİ\'NDEDİR.
KIZ KULESİ (KIZLAR KALESİ);ELBİSTAN İLÇESİ\'NDEDİR.
EKİNÖZÜ İÇMELERİ;ELBİSTAN İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, ELBİSTAN İLÇESİ\'NE
GÖKSUN İLÇESİ\'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
ÇÜRÜK KALE;GÖKSUN İLÇESİ\'NDEDİR.
FINDIKLI;GÖKSUN İLÇESİ'NDEDİR.
KAYNAK;GÖKSUN İLÇESİ'NDEDİR.
ÇUKURHİSAR;GÖKSUN İLÇESİ'NDEDİR.
ÇALTEPE KALESİ;GÖKSUN İLÇESİ'NDEDİR.
ZİYARET KALE;GÖKSUN İLÇESİ'NDEDİR.
MALTEPE;GÖKSUN İLÇESİ'NDEDİR.
PAZARCIK İLÇESİ\'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
KIRK MAĞARALAR;ESKİ PAZARCIK (YUKARI PAZARCIK) İLÇESİ\'NE
TİLKİLER KÖYÜ SU SARNIÇLARI;PAZARCIK İLÇE SINIRLARI İÇİNDEDİR, TİLKİLER KÖYÜ\'NDEDİR. BURADA, ROMALILARDAN KALMA 5 TANE SU SARNICI BULUNMAKTADIR.
KAHRAMANMARAŞ\'IN İLÇELERİNE UZAKLIĞI;
KAHRAMANMARAŞ-AFŞİN;
KAHRAMANMARAŞ-ANDIRIN;
KAHRAMANMARAŞ-ELBİSTAN;
KAHRAMANMARAŞ-GÖKSUN;
KAHRAMANMARAŞ-PAZARCIK;
KAHRAMANMARAŞ-TÜRKOĞLU;
Yazarın
Sonraki Yazısı