Mayıs ayı yeni girmişti.Kuşlardan oluşan doğal orkestre  Evliya Çelebinin gezi notlarında dediği gibi manyas sahrasını titretiyordu.Bu tatlı hoş  doğal senfoni orkestrasını Pembe kaşıkçı kuşu yönetiyordu.Orkestra şefi olan kaşıkçı kuşu görevini aksatmadan yapıyordu.Herkez sorumlu olduğu alana güzel bakarsa başarı kendiliğinden geleceğini biliyordu.
                          Diğer kuş arkadaşlarına da sorumluluk sahibi olmalarını,başarılı olmak için düzenli ,planlı ve programlı çalışmaları gerektiğini öğütlüyordu.Pembe kaşıkçı kuşu da verdiği bu öğütleri ilk önce kendi uyguluyorarak arkadaşlarına örnek oluyordu.Çünkü kendi uygulamadan arkadaşlarına öğüt verse pek etkili olamayacağını çok iyi biliyordu.
                          Pembe kaşıkçı kuşu kuşlardan oluşan senfoni orkestrasını yönettikten sonra dinlenmek için ara verdi.Diğer kuşlarla beraber Bandırma Kuş Cenneti Milli Parkının güzelliğini seyre daldılar.
                           Pembe kaşıkçı kuşu hem doğal manzarayı seyrediyor hem de diğer kuş arkadaşı pelikan ile sohbet ediyordu.Pelikan kuşu kendini övüyordu.Ben yediğim besinlere göre renk değiştiririm.Tüm kuşlardan güzel rengim var.Bir çok maharetim var diyordu .Pembe kaşıkçı kuşu nazikçe arkadaşının kalbini kırmadan dinledi.Pelikan kuşuna şöyle seslendi.Sen kendini övme.Diğer arkadaşların seni övsün.Güzelliğine güvenme,vucudunda bir hastalık çıkar.Hiç bir kuş arkadaşının yüzüne bakamassın der.
                           Pelikan kuşu dayanamaz söze girer.Senin gaganda kaşığa benziyor der.Kendince alay ettim zanneder.Pembe kaşıkçı kuşu gayet sabırlı bir şekilde pelikana şöyle der.Hiç bir arkadaşının ayıbını kusurunu yüzüne vurma.Arkasından da konuşma.Bu gün gülersin ama birgün kan ağlarsın der.
                            Pembe kaşıkçı kuşunun bu güzel öğütleri karşısında pelikan kuşu adeta şok olur.Hatasını geçte olsa fark eden pelikan kuşu Pembe kaşıkçı kuşundan hemen özür diler.
                            O günden sonra pelikan kuşu doğru, dürüst hiç bir arkadaşının kalbini kırmayan,devamlı arkadaşlarına öğüt veren bir kuş oluverir.İlyas DOĞRU/KARS
( Kaşıkçı Kuşundan Öğütler başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 20.10.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.